Beutyblogtopic XL #14

Ik zeg eigenlijk altijd standaard “good, how are you?” en krijg daar bijna altijd een antwoord op. Meestal “I’m good, thank you for asking”. Maar gewoon “good, thank you” is echt prima en niet bot hoor! Je hoeft het ook niet terug te vragen want het is gewoon beleefdheid en ze willen gewoon je bestelling opnemen daarna haha.

Edit: ik vind fine wel anders klinken dat komt beetje passief agressief over haha.

5 likes

Ja ik denk dat fine ook wel een beetje afkappend klinkt.

En je kunt daarna ook prima een gesprek hebben. Als je in de supermarkt staat en het dus wat langer duurt praat je desnoods over het weer of wat je gedaan hebt. Ze zullen alsnog niet oprecht geïnteresseerd zijn maar het is gewoon small talk.

In Nederland vind ik het soms juist ongemakkelijk als je daar zo stil en schaapachtig sta te kijken. Maar meestal ook wel fijn hoor, ik ben niet zo sociaal.

6 likes

Ik weet nog dat ik in mijn puberteit met iemand uit amerika aan het chatten was en die zei “Hi what’s up?” Ik kreeg echt een complete error en wist niet wat ik moest zeggen. Ehhh nothing? :laughing:

14 likes

Haha maar het is wel normaal om “not much” of “nothing much” te zeggen dus je antwoord was niet zo gek hoor!

6 likes

Ik vind het altijd zo leuk om naar de buschauffeur te zwaaien, dat is niet nep :broken_heart:

15 likes

In Nederland toch ook gewoon inderdaad? Heel veel alles goed-s of hoe gaat het-s hier zijn toch ook gewoon geveinsde interesse.

6 likes

‘fine’ is volgens mij ook wat de meeste Nederlanders op school leren als antwoord op how are you (Brits Engels ook aangezien we dat op school krijgen), en ‘good’ is dan weer echt Amerikaans Engels in deze context dus leren wij niet op school hier.

6 likes

Je kan toch ook zelf een uitgebreider antwoord geven en bijvoorbeeld toelichten waarom het wel of niet goed gaat, je hoeft niet zo droog te reageren

7 likes

Zo ging elk msn gesprek met je crush vroeger toch al :joy:
Hey alles goed
Ja met jou ook
Ja goed
Mooi
Ga je nog iets doen vandaag
Nee geen idee jij
Nee ook niet
Oké
Oké

76 likes

Mascha: het uitzicht is echt insane, zo mooi!!

Het uitzicht:

Maar ze hebben een bod gedaan, cliffhanger!

59 likes

Dit is wel hoe ik me Florida zo ongeveer herinner. En dan dat je langs zo’n kanaal reed met de auto en je om de 25 meter wel een alligator zag drijven, echt bizar.

16 likes

nou dit is tien keer beter dan al die andere huizen waar je links, rechts en voor je in het zwembad van de buren kijkt

24 likes

Iew met dat meertje daar achter vraag je gewoon om vieze beesten in je tuin

24 likes

Je zit toch in een kooi dus daar komen die beesten niet

21 likes

Is de hele tuin in de kooi? Ik dacht alleen de pool

5 likes

Dit klinkt echt heel benauwend

8 likes

Dat is toch ook de hele tuin? Of hebben ze naast die kooi dan nog een terras. Ik heb geen idee :joy:

6 likes

Ja ik kijk de vlogs niet dus ik weet t niet :joy: dacht altijd dat alleen de zwembaden zo’n hok er omheen hadden

5 likes

Ze hebben een voortuin / oprit en achter een kooi met zwembad en betonvloer. Gezellig!

18 likes

Ben benieuwd hoeveel fans daadwerkelijk die toko gaan huren. Ze is zo bezig met interactie met volgers over het huis

1 like