Beutyblogtopic XL #14

Waarom willen zij eigenlijk een huis in Florida en niet bijv in Californie? Veel meer tourist high lights, dus beter te verhuren lijkt mij, lekkerder weer en dat het een meer Democratische staat is, lijkt mij ook wel chill.

14 likes

Er zijn nogal wat regels voor buitenlanders die een huis in Amerika willen kopen en ze hadden uitgezocht dat Florida hiervoor de meest gunstige staat was. Dus dit was denk ik ook niet hun eerste keus, maar wel het meest praktisch.

4 likes

Vergeet niet dat waar zij nu zitten ook mega toeristisch is. Disney heeft daar een aantal parken waar sommige mensen minimaal een week voor uittrekken. Ook universal zit er en vast nog wel wat andere highligjts.

6 likes

Precies. Er wordt hier echt wel heel vreemd gedaan over Florida. Ja er is behalve de pretparken weinig te beleven en het risico op alligators in je zwembad is reëel. Maar verder kun je er prima buiten zitten.
Het toerisme naar Disney en de rest is enorm. Een dag los Disney kostte in 2019 135 dollar, parkeren per dag 30 dollar. Eten en drinken was relatief goedkoop. Er zijn verschillende parken. Wij deden 10 dagen pretpark en dat was nog ‘weinig’.
Verder is het er erg chill auto rijden, is het eten er vreselijk en hardlopen erg lastig gezien de temperatuur en het feit dat voetpaden er niet bestaan. Ik vond het qua cultuur vreselijk.

14 likes

Foef HELEMAAL naar achteren nou!!!

5 likes

Ik ga in oktober 2 dagen naar Orlando (1 dag pretpark wat al reteeeeeeduur is). Voor de rest roadtrippen door florida en eindigen in Miami Echt genoeg te zien/te doen daar hoor!
Vind het wel leuk om de vlogs te bekijken omdat ik er binnenkort ook heen ga. Al ben ik wel een ander vakantiemens dan hun… waar ze naar toe gaan om te eten vind ik ook altijd wel interessant. De foefjes reviewen het alvast voor mij ;).

11 likes

Hej @Ovenschaal superbedankt voor het delen van Not Just Bikes Ben helemaal hooked :star_struck: hahaha Heb door hem ook nog allemaal andere interessante accounts ontdekt over stadsplanning. Mijn partner vindt het ook geweldig, gisterenavond hebben we samen filmpjes van NJB zitten bingen! Het enthousiasme van de maker is ook gewoon zo aanstekelijk. Hoe blij hij wordt, als Canadees die nu in NL woont, van dingen die voor ons zo gewoon zijn, zoals intelligente stoplichten, verhoogde oversteekpunten, autoluwe straten, omafietsen, fietsparkeergarages, goed ingerichte industrieterreinen voor ál het verkeer en het feit dat je gewoon naar de IKEA kunt fietsen of sowieso eigenlijk heel Nederland op een veilige manier kunt doorkruisen met de fiets als je dat zou willen. Echt interessante content, mooie filmpjes, goed gemonteerd etc Ook heel interessant hoe inefficiënt de suburbs zijn, hoe die zijn ontstaan en wat er mis mee is. Ga daar vanavond meer over kijken. Nogmaals bedankt!

28 likes

Ha ja je gaat Nederland ineens weer helemaal waarderen door zijn filmpjes hè :grin:

6 likes

Ik denk ook dat ze uiteindelijk tot deze conclusie gaan komen.

1 like

Hmm idk in Californië zouden ze dan al snel een huis of in/bij LA of in de Bay Area kopen lijkt me, want je wil ook geen huis in the middle of nowhere.

Correct me If i’m wrong, maar denk dat je met hun budget van 300k-500k in zowel LA als San Fran een garagebox kan kopen (@Echo weet dit vast) en geen vakantiehuis met meerdere kamers

14 likes

Wellicht een onpopulaire mening maar ik hou wel van het feit dat de foefjes gewoon zorgeloos snacken, uit de deur eten, take-away doen, ijskoffies vol siroopjes drinken,… Liever dit dan die hele WW crap die ze een tijdje terug deden. Toen was een snack een halve appel :neutral_face:

12 likes

Op zich is heel Californië wel toeristisch, denk niet dat je per se in een grote stad hoeft te zitten om een huisje het hele jaar te kunnen verhuren. Maar ook heel Californië is duur dus ja, succes ermee.

2 likes

Bij ww mag je alle groenten en fruit onbeperkt eten.

7 likes

Ik herinner me dat ze toen in een vlog liet zien dat ze een halve appel at. in principe zijn groeten en fruit 0 punten bij WW (ik heb dit ooit zelf gedaan, helaas achteraf veel kilo’s aangekomen).
Dus yay for Starbucks, snacks bij Walmart, iHOP, enz.

10 likes

Ja ik kijk nu oprecht met een andere blik naar Nederland. En ik ben nu op vakantie in Engeland en ben helemaal hun straten en stoepbreedte aan het analyseren. :sweat_smile: Conclusie: Nederland is heel prettig om je doorheen te navigeren.

6 likes

Ik vind het echt aandoenlijk hoe blij de foefjes zijn in Disney en hoe ze genieten van hun dochter

13 likes

En verder vliegen. Je kan direct naar Orlando vliegen maar naar LA heb je al snel een tussenstop, plus dat het ook duurder is om naartoe te vliegen. Om het huis te verhuren is Orlando een prima bestemming.

2 likes

Ja maar als ze er zelf in schoolvakanties heen willen, willen ze denk ik wel ergens bij een grote internationale luchthaven zitten denk ik?

Maar goed sowieso duurder dan Orlando

4 likes

Je kan niet direct naar Orlando vliegen juist, volgens mij wel binnenkort.

3 likes

Ah oke, dan kan dat vanuit Engeland denk ik, ben ik in de war

2 likes