Ja maar als je zo gaat redeneren dan kan je gehele winkels als kwantum e.d. afschaffen omdat die budget dingen die zij verkopen sws wel ergens op gebaseerd zijn. Ik zou zelf nooit veel geld uitgeven aan behang als het goedkoper kan… en vooral deze prijs is belachelijk haha. Sorrynotsorry
Winkels als kwantum enzo moeten minstens zoveel punten veranderen van het design voordat ze het zelf verkopen.
H&m enzo kopieren ook dingen van de run way maar dan met minstens 7 punten die ze aanpassen. ( Dus bijv zelfde pasvorm maar andere kleur en knopen en blabla)
Maar wat ik begrijp van dat behang waar @Ovenschaal het over heeft is t een op een hetzelfde. Ja dan vind ik dat je t gewoon bij de originele ontwerper moet kopen. Of iets anders wat er in de buurt komt maar niet de neppe variant. Dat is een beetje of je een gucci shirt koopt op de markt. En zeker bij kunstenaars enzo vind ik dat je het origineel moet kopen of het eventueel zelf maakt maar geen dupe die precjes t zelfde is.
Ik vind dat behang niet 1 op 1 hetzelfde hoor, geinspireerd? Zeker.
Ik heb obviously heel het behang niet eens gezien hahaha
Ik denk dat dit behang wel op meer dan 7 punten anders is. Hij is duidelijk geïnspireerd, maar geen kopie.
Oh ja dan vind ik t geen probleem. Overal zijn er nu van die jungle behang dingen.
Of in vergelijking met gucci behang
Die broek die Mascha bijna wilde kopen, great for a place of worship?
Ja, je moet netjes gekleed zijn in de kerk (laten we eerlijk zijn. Ze hebben het hier niet over een synagoge of een moskee). Maar ik vind die broek een behoorlijk Pipo de clown gehalte hebben. Het kan leuk zijn, mits je weet hoe je fatsoenlijk een outfit bij elkaar kunt zoeken.
Edit: laten we gewoon kijk en vergelijk met die behangen doen. Zodat iedereen het heeft gezien.
Het lijkt op elkaar, maar er zitten duidelijke verschillen tussen.
Vind t gewoon een 13 in 1 dozijn behang wat tegenwoordig hip is.
Ik vind ze echt totaal anders qua stijl! De eerste romantisch en de tweede veel kinderlijker. Zou dit zelf nooit als plagiaat bestempelen eigenlijk?
Maar inspiratie betekent niet gelijk plagiaat. Er zitten genoeg verschillen tussen die twee dat je ze niet met elkaar verward. En een bos behang is zo’n algemeen thema dat je niet een claim op kunt leggen.
De eerste is veel mooier! De tweede lijkt alsof de dieren dood waren en weer tot leven zijn gebracht.
Tja, alles is wel een keer verzonnen. De creativiteit zit vooral in de uitwerking. En een winkel die goedkope behangen verkoopt, heeft niet de tijd en zijn te gierig voor een goede uitwerking.
Het is ongeveer hetzelfde als een spijkerbroek. Ongeveer elk merk heeft een spijkerbroek, maar er zijn verschillen. Zo kun je niet de achterzakken die Levi heeft niet namaken voor jouw spijkerbroek om te verkopen. Dan pleeg je plagiaat. Maar je mag gerust een spijkerbroek ontwerpen.
Het zit in de nuances.
Ik denk ook eigenlijk dat de rol van 220 euro geen alternatief is voor de rol van 27 euro en andersom. Net zoals dat chaneltassen toch wel worden verkocht aan mensen die dat kunnen betalen en een nepchanel van 50 euro geen alternatief is. Die wordt alleen gekocht door mensen die de echte toch nooit zouden kopen. Ze zitten dus niet in dezelfde vijver te vissen, hele andere doelgroep.
Is die 2e de goedkope?! Haha zat net te denken dat ik die leuker vind
Is alsnog een andere vijver…
Vind dat de Foefs beter dit kunnen kopen… paar Andrelon deals per jaar en het is weer afbetaald! En niet te groot ook voor een gezin van 3…. 104 Halsey Ln, Bridgehampton, NY 11932 | MLS #351884 | Zillow
Mascha: “Dit was intens… Ik zit te trillen. Ik heb meet en greets gedaan met Ariana Grande, Rihanna… Allemaal op en top beveiligd enzo. Nou, precies hetzelfde hier. Ik werd er nerveus van, laat staan hoe zij (Mila) het vond.”
Dit ging over een meet en greet met, jawel, Mickey Mouse
Ja dit was echt waanzin hahah