Ik vind dit een beetje flauw. Reclames op TV of in een tijdschrift kosten ook veel en dat is voor de uitgever/zender natuurlijk ook niet veel werk. Je betaalt voor het bereik, niet voor de tijd die iemand besteed aan het plaatsen van zo’n post.
Maar in zo’n productie zit wel gelijk veel meer tijd.
De tv zender of uitgever betaalt niet voor de productie van een advertentie. Ze plaatsen hem alleen. Tuurlijk kost het maken van een tv programma waarin de reclames voorbij komen veel tijd/geld, maar Mascha/iedere willekeurige influencer heeft ook tijd en energie in het opbouwen van dat bereik besteed.
Maar laten we eerlijk wezen dat mascha ook onwijs veel geluk heeft gehad met haar timing. Als ze niet 1 vd eerste was geweest was ze er nooit zo gekomen. Haar advertenties & video’s zijn echt niet van kwaliteit. Daar waar andere influencers er wel echt overduidelijk meer tijd en moeite in steken.
Nou laten we mascha niet vergelijken met een reclame bureau die daadwerkelijk moeite doen om iets moois ervan te maken.
Was zij of Cynthia de eerste?
Dat zeg ik toch ook juist niet? Ik vergelijk haar met een uitgever die de reclame plaatst, niet diegene die de reclame maakt. In haar geval doet ze vaak beide en is de kwaliteit idd niet te vergelijken, maar je betaalt dan ook vooral voor haar bereik en niet haar ontwerp-skills.
Ja maar zo kan je werkelijk voor iedereen die ooit succesvol is geworden wel een reden verzinnen waarom het ook anders had kunnen lopen.
Laten we niet vergeten Mascha ook de vruchten plukt met een man als Gregor aan haar zijde. Hij zorgt dat ze nooit voor de eerste beste aardbeien gaat, maar altijd tientallen meters het veld in loopt voordat ze een aardbei plukt. Dat kunnen niet veel mensen zeggen…
Dat is met iedereen zo die bekend is geworden toch. Daar is een flinke dosis geluk voor nodig. Er zijn heel veel anderen die wellicht beter en leuker zijn maar net niet die wind mee hebben en daarom niet doorbreken.
Ja maar blijkbaar dankzij haar bereik maakt het inmiddels nauwelijks nog wat uit wat voor kwaliteit ze aflevert en krijgt daar zo dik voor betaald. Daar mag je best wat van vinden toch. En haar maakt t toch geen reet uit
En influencers verdienen toch ook gewoon belachelijk veel
Hmm vergeet niet dat dit hele ‘beroep’ van influencer zijn is ontstaan puur omdat bedrijven er groot geld in zijn gaan zien. Degenen die tóen filmpjes maakten, hoe slecht ook, hebben daar de vruchten van geplukt.
Wel jammer trouwens hè dat je ze in de weekvlogs alleen maar ziet editten zoals ze eerder zeiden te gaan doen in de weken na de vakantie😜 Ondertussen laat Masha zich helemaal door de wasstraat halen in werktijd, nagels, massages etc, en gaan ze een weekend weg om Mila’s verjaardag te vieren.
It’s a hard knock life dat influencerbestaan, zelden mensen zo hard zien werken😅
ze vieren hun dochters verjaardag in het weekend, bel de politie!!
echt de reacties hier de laatste tijd…
Wat is het verschil tussen een tapijt en een vloerkleed? Ik dacht dat dat het zelfde was…
Een vloerkleed kan wel een tapijt zijn, maar tapijt kan nooit een vloerkleed zijn
Ik dacht dat een tapijt juist een kleedje was en niet de gehele vloerbedekking Mijn leven is een leugen.
Opzich snap @Lady90 haar reactie wel. In de laatste Amerika vlog zegt ze dat ze voor weekvlogs kiezen omdat ze hele dagen gaan editten en dat is saai en vervolgens zie je ze allerlei andere dingen doen. Dus dagvlogs hadden dan toch ook gekund, dat meer denk ik.
Nee dit is een kleedje:
Ze gaan de momenten dat ze zitten te editen niet filmen natuurlijk dus logisch dat je dan de andere dingen ziet. Mascha zegt toch zelf ook niet dat ze hard werkt? Alsof ze zich moet gaan verantwoorden dat ze niet alleen maar aan het editen is. Zo flauw.