Beutyblogtopic XL #14

Waarschijnlijk moet Vera hier weer om lachen want die koopt in haar eentje een Tesla, een huis en heeft dan nog geld voor een verbouwing en goordure glazen.

74 likes

Ze zet in de vlog steeds ook uitleg over de lengte en week/dag-gezeik. Terwijl ze het daar ook de hele tijd over heeft tijdens de vlog. Het gaat echt nergens over.

8 likes

Ik vond het niet zo vaag, ze gaf aan dat het ook iemand is die beter kan controleren of het werk goed is gegaan. Of; zou je dat nou wel doen?
Ipv de aannemer die de taken uitzet.
Ik had het geld er niet voor maar lijkt me heel prettig!

5 likes

Dat is in principe niet nodig als je consument bent. Een goede (hoofd)aannemer spreekt sowieso van te voren en tussentijds de (on)mogelijkheden van je wensen met je door. Hoe het technisch allemaal zit is niet Vera haar probleem, zolang van te voren maar duidelijk is wat wel/niet kan. Als ik het verhaal van Vera goed begrijp heeft ze Ć©n een bouwbegeleider Ć©n een hoofdaannemer. Het lijkt mij nogal dubbelop eerlijk gezegd…

6 likes

Fijn als jij zo’n aannemer treft, maar zo mooi is het meestal niet. Daarnaast is het niet een hoofdaannemer, maar een aannemer via de bouwbegeleider. Voor een relatief kleine klus. Waarom zou die de coƶrdinatie doen met alle andere partijen?

6 likes

Hoe heerlijk als je zoveel geld hebt dat je zelfs iemand kan inhuren om de aannemer aan te sturen. Neem aan dat hij/zij dan ook onderhandeld over eventueel meer-/minderwerk. Ik ben jaloers.

24 likes

Ik weet niet beter dan dat een aannemer de coƶrdinatie juist verzorgt. Eerder schakelde ik los een loodgieter, tegelzetter e.d. in maar die kenden elkaar dan weer niet dus was ingewikkeld qua planning en afspraken nakomen. Nu laatste twee keer een aannemer tussen die dus weer de timmermam, loodgieter e.d. regelt en zelf qua werk vrij weinig doet (wat afbouw en montage hooguit).

9 likes

Dit is echt hoe bestuurslagen ontstaan. Gewoon een extra persoon aannemen die de ander controleert maar amper tot geen waarde toevoegt aan het eindresultaat :joy::sob:

15 likes

Nou wij hebben hier een ā€œkleineā€ klus (renovatie bovenste verdieping) laten doen door een aannemer die het liet doen door mensen uit zijn netwerk, maar als het geld er voor was had ik graag een onafhankelijk iemand met kennis gehad want je voelt je gewoon constant in de zeik genomen als er onverwachte dingen zijn waar jij geen verstand van hebt. Wij hebben bvb op het dak ooit lekkage gehad wat een aantal keer opnieuw gerepareerd moest worden maar wel echt opgelost was. En toen bleek er toch water ergens te lekken. Kon door het wegrottende dakluik komen, maar van aannemer gehoord dat ā€˜zijn mannetje’ zei dat het hele dak opnieuw moest… en daar kende hij wel iemand voor, voor een schappelijke prijs.Hebben we niet gedaan, maar zorgde wel voor veel vertraging, gezeik, wantrouwen en risico mochten ze toch gelijk hebben gehad. Uiteindelijk bleken we het zelf goed ingeschat te hebben en was er na het vervangen van het dakluik niks meer aan de hand, maar ik had daar maar wat graag niet zelf tussen gezeten als ik dat iemand ander had kunnen laten doen

16 likes

Wij doen met ons bedrijf ook bouwbegeleiding en het grote verschil is voornamelijk dat wij onafhankelijk zijn. De aannemer werkt voor de klant en wij met de klant.
We proberen alles tijdens de bouw of verbouw zo te regelen dat de klant het meest ontlast wordt.

We beginnen met het controleren van offertes, hiermee gaat echt heel veel mis, er worden expres logische dingen uitgehouden die later als meerwerk geteld worden en daarmee kun je ons werk vaak al terug verdienen. We letten er echt op dat offertes zo compleet mogelijk zijn, de uren realistisch zijn enz.
We zijn aanwezig op de bouw, we zorgen dat alles goed verloopt, we onderhouden contact met de aannemer en als deze onafhankelijk werken ook met de elektromonteurs, loodgieters, bouwvakkers, schilders enz.

Daarnaast kunnen wij (haha nouja ik niet) ook ā€œallesā€ zelf waardoor we weten waar we op moeten letten en we zijn ook een erkend keuringsbedrijf dus mogen we ook de eindcontroles (elektra keuringen ed.) Zelf doen.

Ik wil mensen echt aanraden om er in ieder geval goed over na te denken, het is echt geen verloren geld. En vooral om een aannemer niet zomaar blind te vertrouwen.

51 likes

Ik had dit tijdens onze bouw graag gehad. Alles in eigen beheer gedaan zonder enige kennis en heb het idee dat daar best wel eens misbruik van gemaakt is. Ik vond het ook heen lastig om met die bouwlui te communiceren. Vooral afspraken nakomen blijkt een moeilijk iets voor ze.

Nadeel is dan wel dat je niet af en toe in envelop kunt betalen :wink: daar hebben we veel op kunnen besparen.

8 likes

Het is ook lastig als je er zelf net te weinig verstand van hebt. En ik wil echt niet zeggen dat elke aannemer misbruik van je maakt, maar het boeit hem echt niet als de loodgieter de wc pot niet op de offerte zetšŸ˜‚

Met een envelopje betalen is tegenwoordig ook niet meer zo voordelig. Als ik soms hoor wat ze per uur vragen… toen mijn man 15 jaar geleden als elektromonteur begon kon het zo 20 euro per uur schelen. Nu mag je blij zijn als ze de btw eraf halen.

Je kunt beter over de marges die ze op materiaal berekenen onderhandelen. Scheelt vaak meer, en dan heb je nog gewoon een factuur ook.

8 likes

Dit is wel het dieptepunt hoor :joy:

4 likes

Wat? Lengte van de vlog?

12 likes

Nou, manager Max maakt zijn ā€˜lang verwachte’ terugkeer in de vlog. Jeetje, wat kan die vent lullen. Gooi er een muntje in en het ratelt.

14 likes

Hahahaha even filmen hoe we een peuterbed in elkaar zetten. Onbewerkt online knallen en klaaar.

24 likes

En dan zeggen dat je bij de weekvlogs bang bent om te lang te praten ā€œzoals ik bij de dagvlogs alrijd doeā€

9 likes

Ik dacht al dat de vlogs korter gingen worden toen er een paar dagen geleden in beeld stond ā€˜ik kan niet beloven dat de komende vlogs net zo lang als de lang Amerika vlogs worden’. Maar dit is wel heel kort, lekker gemakzuchtig weer

6 likes

Is die 2m39 ook nog deels Max?

11 likes

Ja en blijkbaar reed hij te hard :woman_shrugging:t2:

6 likes