Beutyblogtopic XL #15

Mascha deelt een foto hoe ze haar planner gebruikt in haar story, maar dit is toch letterlijk het uittekenen van een agenda? Kan iemand mij uitleggen waar een planner dan beter voor is? (Oprechte vraag)

2 likes

Je kan zelf de data invullen dus als je een week niks (bijzonders) hebt heb je niet een lege week in je agenda (zonde van het papier)

4 likes

Ik hebt het al eerder gezegd, maar dat plannen om het plannen vind ik echt, ~bijzonder~.

Je moet inplannen wanneer je planner in gaat inplannen. Mijn adhd kan dit echt niet aan.
Die hele plan cult is echt hilarisch. Ze plannen nog niet in wanneer ze gaan plannen om te pissen die dag, uiteraard met kleurtjes en stickers en highlights en timelines.

Echt top als dit voor je werkt, maar ik gil.

57 likes

Ik keek de afgelopen weken weer eens Vloggloss maar ik vind Mas ook echt mega adhd energie hebben (ik heb het zelf ook dus ik mag dit wel zeggen toch haha?) zo enorm chaotisch, constant in tijdnood, van de hak op de tak, impulsief.

17 likes

Ik vind dat vooral van dat bullet journaling etc. Als je het echt druk hebt en een planner nodig hebt dan heb je daar toch allemaal geen tijd voor dat geknutsel en frutsel. Zeker als eea nogal eens verschoven wordt. Je kunt wel allemaal onzin bijhouden maar dat vind ik meer een soort tijdsbesteding of werkverschaffing.

Gewoon een Google agenda volstaat toch beter heb ik het idee, al het andere gaat voor mij zijn doel voorbij, maar ieder zn ding.

20 likes

Ik denk dat bullet journaling voor veel mensen meer een creatieve uitlaatklep is en het plannen zelf niet het hoofddoel. Ik weet in ieder geval dat veel mensen die een bullet journal bijhouden voor het praktische graag een “normale” (digitale) agenda bijhouden. Als je daarvan houdt kan ik daar nog wel inkomen. Ik heb regelmatig zin om creatief bezig te zijn maar heb dan geen idee wat ik precies zou kunnen doen of maken en met zo’n journal heb je iedere dag/week/maand iets leuks om mee bezig te zijn.

Zoals hoe Mascha gisteren die manier van plannen liet zien, zie ik ook de toegevoegde waarde niet van in. Maar ieder z’n ding natuurlijk.

7 likes

het klassieke bullet journalling is toch gewoon het maken van to do lijstjes (puntje, kruisje, pijltjes systeem)? Je bent niet verplicht daarna die hele pagina te versieren.

21 likes

“oefenen met plan technieken” wat ?? :joy:

17 likes

Hoezo moet zij nog oefenen? Sarcasme uit

11 likes

Ik geloof best dat er mensen zijn die hier wat aan hebben, maar ik kan zelf alleen maar heel hard PFFFFFFFFF uitstoten als ik zie dat 8.00 uur opstaan “ingepland” wordt. Zet gewoon een wekker.

46 likes

Ik krijg er alleen maar stress van dat er zoveel dingen ingepland staan, alsof het een hele drukke dag is. In mijn (Google) agenda zou alleen een tijdsblok van werk staan en een takenlijstje met wat ik die dag moet opruimen of schoonmaken. (En met een kind een tijdsblok voor de opvang)

Maar sowieso snap ik niet wat ĂŒberhaupt een “plan techniek” is. Een andere manier van opschrijven en verschillende kleurtjes gebruiken dan wat ze eerder deed?

12 likes

Maar elke dag is ook hetzelfde, behalve dat Mila 3 dagen naar de opvang gaat en ze dan werkt? Als je dagen er zo hetzelfde uitzien kan je het toch ook gewoon onthouden?

35 likes

En “werken” heeft geen taken? 1 grote error.

34 likes

daar zal ze dan misschien wel weer een andere planner voor hebben ofzo??

1 like

Ja maar serieus als je zaken als opstaan, tanden poetsen, eten en dat soort zaken moet plannen dan heb je serieus niets te doen.

Ik heb ook een keer een Mascha planner x JV planner gekocht en dat gebruikte meer voor to do’s omtrent verhuizing, inrichting, baby etc.

17 likes

Even een ander geluid, maar zo’n overzicht kan wel echt enorm helpen zijn,zeker in een moeilijkere periode. Toen wij thuis een crisis hadden was het eerste dat hulpverlening deed ook een overzicht maken van de week waar alles in stond: hoe laat opstaan, kinderen naar school, koken, hoe laat we bepaalde huishoudelijke klusjes gingen doen,hoe laat naar bed etc. Die structuur in je dag kan heel helpend zijn als je er zoals zij wat meer alleen voor staat omdat je partner (deels) uitgevallen is.

39 likes

Of je hebt een houvast nodig en dit helpt. Ik heb zat te doen en in periodes dat ik ff niet zo lekker ga en veel last heb van mijn adhd helpt het mij om dit soort dingen wel in mijn agenda te zetten. Ik zet dan zelfs mijn reistijd in mijn agenda, want ik kan dat anders vergeten in mee te nemen in mijn tijdsplanning. Bijvoorbeeld, ik moet om 19:00 ergens zijn en dan plan ik iets anders tot 18:45 terwijl ik eigenlijk om 18:30 weg moet, dan blok ik 18:30-19:00 ook in mijn agenda.

Zoals @itakepictures ook zegt, dit is wel wat je vanuit hulpverlening leert. Zo werd het mij tijdens mijn therapie ook uitgelegd, want je wil ook inzicht krijgen in hoeveel tijd dingen kosten, zoals reistijd zoals het voorbeeld hierboven.

26 likes

Ik snap dat bepaalde dagdagelijkse dingen in je planning staan, zoals avondeten of naar de opvang. Als ik chaos in m’n hoofd heb, maak ik ook wel lijstjes waar bv. douchen ook als taak op staat. Ik begrijp alleen niet goed wat je juist plant, als er niets inhoudelijks onder “werken” staat en er geen huishoudelijke of administratieve taken tussen staan, zelfs in een week waarin je geen afspraken hebt.

10 likes

Vind vooral grappig dat alles uitgeschreven is maar Werken is 1 heel blok hahah zou het logischer vinden als juist daar ook een planning voor was met wat je wanneer doet

Haha @Hinkje tegelijk, maar precies dat dus

18 likes

Als ik voor mezelf kijk schrijf ik vooraf een heel blok uit als werken of studeren, zodat ik een globaal beeld heb van hoe mn dagen er uit zien. Daarna maak ik voor die blokken een planning van wat ik wil/moet doen, maar dan heb ik in elk geval een beeld van te voren.

4 likes