Beutyblogtopic XL #15

Ja maar echt toch. Voor iemand die graag van een wijntje houdt ben ik best trots

6 likes

Lol als je zwanger bent heb je wel even een iets grotere incentive (namelijk je baby in een zo’n gezond mogelijke omgeving laten groeien) dan als je ‘gewoon’ stopt met drinken dus lijkt me niet echt vergelijkbaar

13 likes

Ja eens, nog maar net gestopt blijkbaar en nu al een zelfbenoemd expert. Ben dan wel benieuwd wat er in dat boek staat

2 likes

Voor de geweldige prijs van 59 euro!

4 likes

Soieso heel anders om helemaal te stoppen met iets. Dan te weten dat je na 9 maanden weer mag.

5 likes

Je hoeft niet per se een alcoholist te zijn om een probleemdrinker te zijn en/of een problematische relatie met drank te hebben (bijv mensen die niet elke dag drinken, maar als ze drinken het problematisch is) Waar een alcoholist wel altijd een probleemdrinker is.
Beetje hetzelfde als anorexia = een eetprobleem, maar niet elk eetprobleem = anorexia.

Ben wel benieuwd wat Cynthia’s alcoholprobleem dan is als ze zichzelf een matige drinker noemt? Misschien vooral haar relatie met alcohol?

5 likes

Daar ben ik het wel mee eens. Anders als je stopt met het idee van forever.

2 likes

Eerst dacht ik ook “Nou nou wat een prestatie, ik ben 2x 9+ maanden alcoholvrij geweest”. Maar als je er langer over nadenkt is het echt een hele andere situatie.

Niet alleen heb je een nogal grote intrinsieke motivatie (de baby) maar de maatschappij is ook supersupportive, in tegenstelling tot wanneer je niet-zwanger geen alcohol drinkt.

Als je niet drinkt omdat je zwanger bent is er niemand die zegt: “Wat ongezellig zeg” of “Nou ja doe eens niet zo saai” “Eentje kan toch wel?” etc. Dat maakt denk ik ook een groot verschil.

31 likes

Ik drink vanaf mijn 20e al niet meer en ik zou niet weten waar ik een heel boek over zou moeten schrijven. Laat staan als je 6 maanden niet gedronken hebt.

41 likes

Ik denk dat Cynthia zelf heeft gepitcht bij haar uitgever voor agenda’s. Nou die verkopen dus dan verwacht je dat deze ook wel verkoopt.

5 likes

Dit vooral.
Ik denk dat het heel goed is om meer aandacht te schenken aan de plek die alcohol inneemt in de maatschappij, uiteindelijk is het een harddrug. Maar dat alles uitmelken waar je net drie seconden mee bezig bent is echt misselijkmakend.

26 likes

Een alcoholist hoeft ook niet elke dag te drinken om een alcoholist te zijn. Ik ken veel al jaren droogstaande alcoholisten en alcoholisten die zichzelf eens per zoveel maanden wat alcohol gunnen. Ik vraag me ook wel af wat mensen verstaan onder alcoholist of probleemdrinker. Het komt imo een beetje op hetzelfde neer, ze hebben beiden problemen met drank. Probleemdrinker klinkt altijd een beetje vergoelijkend een beetje alsof je niet wil toegeven dat je een alcoholist bent maar alleen een probleempje hebt met alcohol.

10 likes

En toch heb ik ook wel een vreemd soort van ‘ergernisbewondering’ dat Cynthia’s complete verdienmodel is gebaseerd op het vermarkten van haar interesses. Dat die interesses vaak relatief kortstondig zijn en elkaar zelfs bijten, maar die cursussen kennelijk wel zo goed lopen dat ze er prima van kan leven: mind is blown!

Edit: ik kon niet op irritainment komen :grimacing:

17 likes

Ik denk dat zij binnenkort nog meer richting het fitness / healthy lifestyle influencen begeeft

5 likes

Precies, als dat als een prestatie aanvoelt heb je ook een verslavingsprobleem en struggle je ermee zoals alleen alcoholist doet. Maar de hele ontkenning/verdraaing, ik heb ook mensen meegemaakt die dan half liter blik bier opnoemde als “1 biertje”. Zo kun je alles wel wegpraten dat het geen echt probleem is.

6 likes

Ik hoef echt geen fitnesstips van haar. Good for her dat ze plezier heeft in het sporten, maar vet trots posten dat je lichaamsgewicht op de bar hebt en dan een halve squat maken? Eh nee. Die wijsheid mag je nog even voor jezelf houden.

12 likes

Ik denk als je diezelfde mensen die die boeken en dingen koopt zou vragen " Zou je naar een dikke dieetiste, of een tandarts met een slecht gebit gaan." Dat hun antwoord nee is. Maar dat een influencer die eerst keihard A riep nu B roept vinden ze niet erg en daar betalen ze grof geld voor. Ik vind het een vreemde wereld.

6 likes

Ja, ik ben het wel met je eens dat dat scheef voelt. Bij jouw voorbeeld van een zorgverlener is de transactie denk ik wel duidelijker: diegene verleent jou zorg en jij betaalt daarvoor. Dan zou ik ook kritischer zijn dan bij influencers, die zich toch presenteren als online vrienden of vriendinnen, waardoor het minder duidelijk is dat jij hun beoogde inkomstenbron bent.

8 likes

Hallo het gaat hier alweer te lang over Cynthia. Mas en Greg zitten op een datingapp, en dat laten ze heel casually weten in de nieuwe vlog, die wederom misselijkmakend (letterlijk) is qua beeldkwaliteit.

9 likes

Volgens mij zijn ze geĂŻnspireerd door de poly van MB, KB en JvP want Masha vroeg meteen om meer informatie :grin:

6 likes