Ze heeft niet eens de recepten laten proefkoken door andere. “Is dit een ding” vroeg ze zich toen serieus af toen iemand had geopperd. Volgens mij is het best gebruikelijk bij andere schrijvers.
Echt hè, als ik bijvoorbeeld kijk naar een Lot Beukers en hoeveel werk zij steekt in haar boeken / recepten, met speciale stickers komt omdat er een paar drukfouten zijn in haar planner (en die dan gratis stuurt naar iedereen) en zoveel moeite steekt in het afleveren van kwaliteit… dan vind ik het zo stom dat een mascha met haar laksheid / slordigheid iedere keer toch weer credits krijgt voor wat ze doet. Gelukkig ook wel met genoeg kritiek door mensen die wel beter weten, maar helaas trappen er nog te veel mensen er in. Echt zonde van het geld.
Had ze niet eerst aangegeven dat de uitgever het niet had gecheckt?
Ook zo iets, want een uitgever checkt het meermaals (als ze daarmee werkt). Is haar uitgever Max? Want dan geloof ik wel dat die het niet gezien heeft.
@ChristinaYang zeker is dat normaal. Bijv pickuplimes op YouTube die aangeeft dat ze meermaals een recept kookt om het echt perfect te krijgen voor een video of voor haar app. Genoeg voorbeelden te vinden van mensen die het serieus nemen.
Ik snap op zich nog wel de gedachte van: ‘ik ben geen kok, maar mensen vragen vaak naar recepten in de vlogs dus laat ik ze eens delen’. Maar maak er dan een gratis e-book van? Of, als je er toch per se iets aan moet verdienen, maak er een reeks video’s over voor beautygloss (heb je ook meteen voldoende content voorlopig).
Maar dit voelt echt als een afgezaagde cashgrab. En dan vind ik de hele cutesie act van ‘oh ja ik deel alleen m’n recepten omdat jullie er om vroegen, nooit gezegd dat ze ingewikkeld zijn ’ extra irritant
Worden de kookboeken van Mascha dan (massaal) gekocht, ook wel gek (als je haar track record onderhand kent)
Staat haar befaamde bbq sauce er eigenlijk in? Herinner me dat ze daar een paar jaar geleden zo lyrisch over was en dat ze het ooit zou uitbrengen🤔
Geen idee maar zo niet dan komt er ongetwijfeld een deel 2
Volgens mij zijn het van die recepten die je als kind maakt als je alleen thuis bent je zin hebt in een snack maar dr is niks in huis.
Ik snap ook niet wat mensen hadden verwacht hoor? Tis niet alsof zij in haar vlogs heel bijzondere recepten laat zien waardoor je had kunnen denken dat dat in t boek zou staan?
heb even de uitgeverij opgezocht en zij zeggen dit
“Bertram + de Leeuw richt zich op uitgesproken en originele boeken die bovendien commercieel interessant zijn (bestsellers). Boeken die ertoe doen, boeken die maatschappelijke betekenis hebben, auteurs met een missie. Boeken die zich ook stilistisch onderscheiden van de grijze middenmoot.”
hahahahahahahah
@Scorpiovibes haar laatste kookboek weet ik niet maar een aantal boeken van haar zijn al vaker gedrukt. Dus dan moet de oplage wel zijn uitverkocht…
Nou ja lach maar maar het boek staat nu in de bestseller lijst. Denk dat je onderschat met haar bereik al koopt maar een klein percentage van haar volgers het boek, dat is toch een hele opbrengst al. Nog los van wat je ervan vindt haha
Ja dat zag ik ook, daarom de uitgeverij ook opgezocht. Daar werkt ze al wel langer mee samen.
Ik snap het gewoon echt niet, ondanks haar bereik. Als ik iets koop dan verwacht ik wel (wat) kwaliteit. Als je zoekt op mascha boek dan vult google zelf al aan met spelfouten…
Maar de fans verwachten klaarblijkelijk geen kwaliteit. Ze levert al jaren geen kwaliteit en toch verdiend ze er een hele dikke boterham mee.
Daar heb je hem al
Als je zelf zo gek bent om 25 euro aan een boek van Masha uit te geven. En achteraf klaagt over de spelfouten en simpele recepten, dan heb ik daar niet echt mee te doen.
De inschatting van hun kookkunsten in de vlogs, zorgden er al voor dat ik verwachte dat het kookboek zou passen in haar oeuvre qua werk, namelijk gemakzuchtig makkelijk geld verdienen over de rug van haar achterban. Die geloven namelijk daarwerkelijk dat het briljant is wat ze doet en maakt qua kookkunsten. Alleen de recepten die ik nu verneem, slaan echt alles. Irritainment ten top. Maar chapeau voor haar dat mensen er nog steeds in trappen.
Ze deden daar toch geheimzinnig over omdat ze ooit een burgerrestaurant wilde beginen en het geheim van de saus niet wilden verklappen
Soms denk ik echt dat het over kinderen van 8 gaat. Maar dan besef ik me dat het over 2 volwassenen gaat.
Helemaal mee eens. Het zou me zelf (als “schijver”) de eer te na zijn, maar jeeemig wie betaalt hier in hemelsnaam €25 voor.
M & G lachen zich helemaal rot in hun Amerikahuis gok ik😂