Beutyblogtopic XL #15

Naah, ik had echt zin in sushi*

Echt defuq is er ook mis met die teksten.

5 likes

Vind die berichtjes van Mascha nou ook niet echt heel erg kosher met haar “wat ik zelf zou doen…” Ze wilde gewoon dat de negatieve review offline gehaald werd en dan een soort van rectificatie, mmmm. Ze had dat meisje ook gewoon kunnen adviseren om enkel nog een TikTok te maken met daarin uitleg, ipv ook nog de rest te verwijderen. Gelukkig heeft dat meisje dat dan ook niet gedaan. Krijg er een nare vibe van.

49 likes

Dit inderdaad en vooral omdat je het hier hebt over een grote influencer en een onbekend meisje dat jarenlang fan was en nu compleet overrompeld is door wat er allemaal gebeurd naar aanleiding van een video. Vind de toon van Mascha daarin behoorlijk: nou ik zou toch maar wel xyz doen maarja is jouw keuze dus eigen schuld anders hè en geloof niet dat dat alleen maar uit goede bedoelingen voor dat meisje is.

17 likes

Ja en dan heel erg inspelen op ‘iemand is jou heel gemeen aan het pesten’

20 likes

Goh ja ik vind eigenlijk dat ze het netjes heeft opgepakt? Wat had ze dan kunnen doen? 100 disclaimers erbij zetten: ‘maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten! Het is gewoon mijn advies! Ik probeer je niks op te leggen’

Dat meisje geeft zelf aan in de video dat ze Mascha om advies vroeg omdat ze er niet van kon slapen. En Mascha raadt haar vervolgens aan de video te nuanceren. Tuurlijk is dat uiteindelijk ook uit eigenbelang maarja. Snap wel dat het vervelend is als jij weg wordt gezet als gemeen, terwijl het iemand anders is die uit jouw naam mails stuurt

15 likes

Dit! Vind Marsha gewoon lief in die berichtjes. Alsof die negatieve review haar wat boeit, ze krijgt al duizend jaar negatieve reviews en heeft zelf ook echt niet de illusie dat ze een baanbrekend kookboek heeft gemaakt. Ze komt al jaren weg met halfbakken werk en verdient er goed genoeg aan, houdt ook nog genoeg “fans” over dus dat interesseert haar echt niet. Maar dat je onterecht als een gemene trut die nergens tegen kan wordt weggezet en dreigende mails stuurt; dat is natuurlijk wel problematisch. En veel schadelijker voor haar carrière. Dus logisch dat ze dat rechtgezet wil hebben.

5 likes

Ja, ik denk ook dat t niet slecht bedoeld was en op zich snap ik haar wel, als er wordt gezegd dat ik een boze e-mail heb gestuurd, zou ik ook vragen om een rectificatie daarvan. Zoals ik het begrepen heb gaat het Mascha niet om de eerste review, maar om het feit dat zij geen mail heeft gestuurd. Misschien had ze het beter kunnen verwoorden. Lijkt me voor haar en het meisje allebei geen leuke situatie en juice channel gaat het dan ook nog uitmelken

4 likes

Ja zo begreep ik het ook. Ik zou ook willen dat dat tweede filmpje weg zou worden gehaald waarin wordt gezegd Mascha haar management heeft me bericht (terwijl dat niet waar is) gaat dus niet om die eerste kookboekreview

3 likes

Ja snap ook echt niet dat mensen hier zeggen dat ze het lieve berichten vinden?

16 likes

Ik vind het ook heel shady dat Mascha zegt “wat ik zou doen is de video weghalen”, want deze fan kijkt volgens mij best wel tegen haar op. Alsof dat dan neutraal overkomt?

En dat Mascha haar recensent noemt ipv fan😂

12 likes

Nou de context is dat iedereen in de comments van die originele TikTok Mascha afkraakt. De een naar de ander komt daar met het verhaal dat ze ooit opbouwende feedback achterlieten onder een video en dat Mascha vervolgens heel defensief en gemeen reageerde.

Dus ja ik snap wel dat je geneigd bent om een tikkeltje overdreven lief te zijn, als je dan iemand gaat dm’en die zich negatief uitlaat over je boek.

Ik verbaas me echt over jullie reacties haha. Ik ben geen Mascha stan, maar oprecht wat hadden jullie anders van haar verwacht?

Die chick van de TikTok geeft zelf aan dat ze heel overstuur was en niet kon slapen van alle commotie. En dat ze Mascha om advies vroeg. Als ze dan super direct en koeltjes had gereageerd was het ook niet goed geweest :joy:

6 likes

Omdat ik niet geloof dat dit oprecht lief doen is. Mascha probeert hier haar eigen hachje te redden en zegt deze dingen echt niet omdat ze zo begaan is met het welzijn van dit meisje.

16 likes

Kan het ook beide? Niks slechts voorhebben met dit meisje en tegelijkertijd ook gewoon graag een rectificatie willen. Pff :joy:

4 likes

Dit is niet zomaar een onbekend meisje hoor, zij is best groot in de Nederlandse booktok wereld en heeft ook wel vaker verhalen naar haar eigen hand gedraaid en toen bleek iets niet helemaal waar te zijn.
Maar het is zeker niet netjes hoe Mascha dit aanpakt met die berichtjes etc, en ook echt niet handig.

1 like

Dit dus, ze sugarcoat het enorm, maar het is heel manipulatief wat ze doet. Je moet echt goed er doorheen lezen, wil je doorhebben hoe sneaky dit is.

6 likes

Ik denk idd dat onderschat wordt in hoeverre dat meisje hier zelf een twist geeft aan het verhaal in het kader van sensatie

Waarom verwijdert ze steeds alle comments van Mascha ook

Ik denk dat het te maken heeft met de manier waarop je haar berichtjes leest en interpreteert. Ik zie zeker wel het irritant lieve wat jullie bedoelen. Heb alleen een ander idee bij de intenties.

Anyway, ik vond deze ‘drama’ over die review verder absoluut niet boeiend dus heb er verder ook niks over te zeggen haha.

4 likes

De juice continues

-verwijderd door moderator-

3 likes

14 likes

“je bent te lief” - dit is onjuist en ongefundeerd.

:joy:

Grootste juice hieraan vind ik eigenlijk dat Max en zijn agency blijkbaar nog in the picture zijn.

13 likes

Ik heb zelf geen TikTok, maar kan iedereen gewoon je e-mailadres zien als je een comment ergens plaatst?

3 likes