Beutyblogtopic XL #15

Ik heb @Spaarlamp al best lang niet haar favo meme zien posten

5 likes

Mila zit nog geen week op de basisschool of de foefs hebben al buiten de schoolvakanties om een vakantie naar Amerika geboek… ookal is ze nog niet leerplichtig lijkt mij het geen geweldig idee voor een kind dat net gestart is er weer een paar weken uit te zijn.

6 likes

De moedermaffia kom er maar in.
Het is gewoon binnen de regels in NL…

69 likes

Nou nou rustig maar. Het is dat ze hard riepen dat absoluut niet te doen en nu het al over boord gooien. Verder inderdaad binnen de regels.

5 likes

In mijn omgeving doen bijna alle ouders met 4-jarigen dit “nu het nog kan”. Het scheelt namelijk ontzettend veel geld of je in het hoogseizoen met vakantie gaat of erna. Ik geef de foefs groot gelijk.

52 likes

Als je ondernemer bent mag dat toch sowieso? Ook na 4 jaar? Ik kan me vaag herinneren dat klasgenootjes van ondernemende ouders pas na de schoolvakantie op zomervakantie gingen. Maar zij hadden een ijssalon, misschien heeft dat er mee te maken.

2 likes

Volgens mij hangt het wel samen met de branche waarin je onderneemt

12 likes

Ja dat gaat volgens mij alleen op bij seizoenswerk, dus als je idd een ijssalon of een strandtent o.i.d. hebt. Ik heb me weleens afgevraagd of ik in aanmerking zou komen als fotograaf, aangezien heel veel van mijn werk toch meer tussen april / september is en een heel stuk minder in de herfst/wintermaanden.

9 likes

Het heeft als ik me goed herinner iets te maken met het recht op ‘family life’. Je moet als gezin in de gelegenheid zijn een onafgebroken periode van 2 a 3 weken samen te zijn. Mensen die door en voor hun werk juist in de schoolvakanties pieken en dat niet anders kunnen organiseren zonder dat bet bedrijf daar ernstig onder lijdt krijgen (na afstemming) de gelegenheid om buiten de schoolvakanties met schoolgaande kinderen op pad te gaan. Dit geldt niet alleen voor ondernemers, maar ook werknemers maar is dus wel erg afhankelijk van de branch.
Er zijn scholen die er heel vrij mee omgaan. Ik ken een stel (ict’er en stylist) die 2 maanden per jaar op Bali zitten, buiten de schoolvakantie. Daar hebben ze de school op uitgezocht.

Dit soort dingen vind ik altijd pijnlijk. De rijkere medemens krijgt dit soort dingen geregeld. De armere mens ouder met een reguliere baan of zelfs meerdere banen niet terwijl deze ook dolgraag op vakantie gaat of familie in het buitenland opzoeken, maar deze betaalt de hoofdprijs tijdens de schoolvakantie. Een soort klassenverschil krijg je.

Ik kan niet goed bedenken hoe dit voor Mascha of andere vloggers/influencers op zou gaan. Ze zei ooit dat de aanloop naar kerst de drukste tijd voor hen is. Komt goed uit, want dan is er geen schoolvakantie :grinning:

16 likes

''Ons vakantiehuis verhuren we juist in de zomervakantie, daarom kunnen we er zelf alleen buiten de vakanties heen"

Disclaimer: nee dit heeft Mascha niet gezegd en ik heb ook niet het idee dat zij er zo in staan, omdat ze het overkomt dat ze het heel belangrijk vinden dat Mila gewoon mee komt op school

3 likes

Je kan niet zo maar onbeperkt buiten de vakantie om weg hoor, helemaal geen 2 maanden. Je kan alleen toestemming krijgen als het echt onmogelijk is om tijdens vakanties weg te gaan en dan kan je eenmalig voor 10 dagen in dat schooljaar toestemming krijgen. Voorwaarden zijn heel strikt.

Maar het kind van Mascha is nog geen 5 dus dan mag het nog gewoon.

9 likes

Haha hij staat nu op Insta ook, maar echt níemand vindt het wat, behalve 1: “Leuk! Het resultaat past bij jou”

:upside_down_face:

5 likes

Net niet…

Dat is toch precies Mascha

14 likes

Hahaha, het resultaat past bij jou :joy: :joy:

7 likes

Toen ik nog kind was, was er wel de regel dat je 2 weken om het jaar mocht missen voor familie in het buitenland bezoeken. Dus op de basisschool was dat altijd de week voor en na de kerstvakantie en bij de middelbare school de laaste 2 weken voor de zomervakantie. Was volgens mij ook zo omdat er wel bepaalde periodes waren dat het mocht en/of omdat we dan direct een maand weg konden.

3 likes

Mijn god de nieuwe beautygloss video​:rofl::rofl::rofl:

1 like

Meid vertel

5 likes

Het komt gewoon over als een grote grap

4 likes

What else is new🤣

5 likes

True that, maar toch. Het is weer een parel

3 likes