Beutyblogtopic XL #15

Omg ja helemaal eens. ‘Update!’ - alsof het iets mega leuks is waar we allemaal op zitten te wachten. Echt genant gewoon.

11 likes

Goed voor haar dat ze dat gaat doen, maar ik begrijp de meerwaarde van het vermelden van de mening van twee andere influencers over haar lijf/keuze niet? Sowieso dat hele verhaal er omheen, voelt heel erg als goedpraten.

5 likes

Ja heb ook wel het idee dat ze bevestiging zoekt idd dat het oké is dat ze dit doet. Maar vind knap van haar dat ze die foto’s deelt!

4 likes

Ach ja… goedpraten? Haar verhaal is wel invoelbaar. Wat ze zegt klopt; we weten niet hoe ze er onder die goed gekozen (bad) kleding uitziet.
Na jaren enorm hard gewerkt te hebben aan een gezond lijf en fit lijf zit ze nu nog steeds met een lijf waar ze eigenlijk niet blij mee is.
Good for her!

Wat ik wat lastig aan haar vind is dat ze in vroeger altijd een zeer stevige mening had over de dingen die ze nu wel doet. (Ik heb het voorbeeld vaker gegeven hier; ze schreef ooit een heel negatief stukje over mensen die aan compensatiedagen deden. De opmerking ‘nee dankje, geen friet voor mij vandaag, ik heb al gebak op’ vond ze echt heel flauw en haaks staan op genieten van het leven)
Ze zal vroegen vast ook een zeer stevige mening hebben gehad en ergens online gedeeld hebben over plastische chirurgie.

En van mening veranderen mag maar als je altijd stellig dingen het WWW op hebt geslingerd is het begrijpelijk dat je volgers ietswat verbaasd zijn en iets vinden van je eigen ommezwaai.

10 likes

Volgens mij is zij ook de enige van de ‘oude garde’ die niet op de boekpresentatie was

6 likes

Ergens verbaasd het me ook niet. Vind haar en Debbie gewoon niet sympathiek, dus dacht aan hun twee (al heeft Debbie niet de naam van een beautyproduct).

4 likes

Asjeblieft zeg, we volgen die vrouw al meer dan haar halve leven. Ik vind het enger gevonden als ze krampachtig zou blijven vasthouden aan overtuigingen die ze had toen ze 15 was.
Iedereen verandert, groeit, heeft tegenslagen en leeft zijn leven.

24 likes

Ik vind die comments op wat een influencer ooit in een ver verleden gezegd heeft en nu anders doet altijd zo flauw. Alsof de meesten van ons in de afgelopen 10 jaar niet anders over dingen zijn gaan denken of iets anders zijn gaan doen.

7 likes

Denken ja, maar iemand pesten of gemeen doen vind ik altijd onnodig. Ik heb het boek niet gelezen, dus weet niet wat de context is van deze kwestie en hoe ‘groot’ het was.

2 likes

Ik vind het echt absurd dat een vrouw met een mooi lichaam operaties aan haar lichaam laat uitvoeren om er nog ‘perfecter’ eruit te zien. Los van het feit dat borstimplantaten echt geen goed idee zijn vind ik het gewoon waanzin dat dit tegenwoordig kan. Compleet delulu

14 likes

Jouw hele reactie is delulu. Laat die vrouw lekker doen wat ze wilt

79 likes

Dit is precies wat ze allemaal benoemd in haar blogpost :smiling_face_with_tear:

8 likes

Zij mag doen wat ze zelf wil, en ik mag dat prima debiel vinden. Een tegengeluid tegen al deze maakbaarheid en volledige focus op het uiterlijk is echt nodig.

25 likes

Maar ze heeft dus geen mooi lichaam (vindt ze zelf en ik kan me wel iets voorstellen daarbij)

6 likes

Als je die foto’s bekijkt snap je toch prima waar het probleem zit? Valt prima mee te leven, maar het is toch gewoon duidelijk niet mooi en iets waar je ook fysiek last van kan hebben/wat oncomfortabel is?

19 likes

Ja en ze is nog jong, ze heeft het jaren aangekeken of dat losse vel nog strakker zou worden. Ik zou het idee dat ik nog 50+ jaar met los vel, waar ik dagelijks rekening mee moet houden echt niet tof vinden. En dan valt ze nu kennelijk in de categorie ‘mooi lijf’ omdat ze dun is, maar het dagelijkse ongemak heeft ze dan nog en zal ze ook voor altijd hebben. Ik snap die operatie goed! (En al zou ik het niet snappen, niet mijn lijf, niet mijn leven)

13 likes

Gaat dit over Jade? Dan ben ik het helemaal met je eens. :rofl:

4 likes

Ja ik ben ook totaal niet verbaasd dat ze voor een buikwandcorrectie gaat. Ze heeft al wel vaker benoemd dat ze baalt van dat losse vel en dat kan ik me goed voorstellen. Ik had niet zien aankomen dat ze ook voor borstimplantaten zou gaan. Heb ook wel enige twijfel bij het verhaal dat een borstlift niet zou kunnen. Ik denk eerder dat het wel kan maar dat het niet het door haar gewenste resultaat oplevert. Maar prima natuurlijk, kies vooral waar je zelf blij van wordt.

Vind het wel een beetje suf dat ze in die blogpost twee andere influencers aanhaalt om de ingrepen een soort goed te praten. Meid je wil dit gewoon graag, wring je niet in allerlei bochten om te verdedigen dat je dit doet en dat het past binnen body positivity.

9 likes

Ik vind het vooral bloedirritant dat Cynthia steeds wil benoemen hoeveel kilo ze precies is afgevallen, hou dat lekker voor jezelf. Waarom die bewijsdrang. Alsof het alleen telt als je x aantal kilo afgevallen bent.

15 likes

Ik vind het maar verdrietig dat we een samenleving en schoonheidsideaal hebben gecreëerd waarin vrouwen het gevoel hebben dat hun (normale) borsten niet mooi genoeg zijn en hier zelfs risicovolle operaties voor ondergaan met grote kans dat die implantaten later voor gezondheidsproblemen zorgen. Dat je ervoor kiest om schoonheid boven gezondheid te plaatsen is een vrije keuze maar wat mij betreft wel een verdrietige keuze. En ik denk juist dat vrouwen dit voor anderen doen, omdat ze beter in een bepaald ideaalbeeld willen passen, en dus niet voor zichzelf. Je kan mij niet wijsmaken dat je die keus ook zou maken als je in een hutje op de hei zou wonen.

17 likes