Ik zou echt willen dat ik zoveel dingen oprecht leuk vond om te doen. Volgens mij haalt ze heel veel plezier uit het leven. Dan ook nog een goed salaris uit al die hobbys halen. Kan daar wel jaloers op zijn. Hoop dat ze het wel heeft afgestemd met die vrouw waarvan zij in eerste instantie de cursus heeft afgenomen. Zou ik anders wel lullig vinden.
Dit vind ik op zich nog niet het ergste, dat moet ze zelf weten, maar ze is helemaal niet zo goed in alles waarover ze cursussen geeft? Dus alles kan ze net een klein beetje en dan geeft ze alweer een cursus erover
En iedereen betaalt er toch voor, chill toch.
Ze heeft volgend mij echt de meest loyale volgers van iedereen.
Cynthia is een gewoon lievere versie van een crypto boy.
Haha het is toch een droom dat je van allerlei hobby’s je werk kan maken, zonder meteen imposter syndroom te krijgen
Maar die vrouw is toch echt schaamteloos? En ze deed net nog een workshop van Urban Anna.
Ik vind echt zoveel dingen leuk om te doen, maar ik loop daardoor alleen maar helemaal vast in mn hoofd. Ik wil te veel, heb nergens tijd voor, en doe vervolgens of dingen half of niet. Dus het is ook niet alles.
Ja ze heeft wel het zelfvertrouwen van een middelmatige Jeroen waar we het hier altijd over hebben
Ik zou willen dat ik er de puf voor zou hebben om überhaupt een hobby te zoeken, en het dan ook nog eens als een creatieve cursus voor ga schotelen aan anderen. Ik ben al blij dat ik na een lange werkdag het huis schoon heb en even op de bank kan gaan liggen.
Ik heb ook veel creatieve hobby’s (waaronder aquarel schilderen haha), maar ik wil juist NIET m’n geld verdienen met m’n hobby’s. Ik denk dat veel mensen zich echt vergissen dat een hobby dan op een gegeven moment niet meer als hobby voelt maar gewoon als werk. Dus ik ben niet jaloers op haar maar vind het juist een beetje zonde voor haar dat al haar hobby’s altijd maar geld op moeten leveren
Zou dat de reden zijn waarom Lip ongeveer elke maand een nieuwe hobby heeft? Hobby wordt verdienmodel dus werk, daar raakt ze op uitgekeken en dus zoekt ze een nieuwe hobby.
Tja ze ziet overal kansen in, maakt haar ergens toch ook gewoon een goede ondernemer? Zou ik met haar willen ruilen? Absoluut niet! Heb ik er respect voor dat ze het allemaal wel voor elkaar bokst? Ja dat wel!
Door iedere hobby uit te buiten als verdienmodel. Er moet meteen weer geld voor gevraagd worden. Gratis tips delen via een blogpost kan toch ook als ze ons zo graag iets wil leren.
Ik vind dat ze zich wel mag schamen voor dat betaalde praatje (weet ik veel hoe zij t noemde) over hoe ze was afgevallen.
Ja en het grappige is dat haar methode hetzelfde is als de lazy fitgirl methode. Tijdens haar ‘webinar’ vroeg ook iemand wat het verschil was tussen haar methode en de lazy fitgirl methode. Ze kon toen alleen maar stamelen dat het wel echt 2 verschillende methodes waren, maar wat het verschil was kon ze niet uitleggen.
Maar is dat ook niet een beetje hoe het nu gaat? Ik spreek het niet goed hoor, maar ik zie dat om me heen zo vaak. Ik vind het wel een interessante discussie. Wat zijn de grenzen van plagiaat? Een recept wat op een ander recept is ‘gebaseerd’/ geïnspireerd?
Omdat je als influencer zo’n bereik hebt, kan je hier makkelijk je geld mee verdienen. Je koopt een aantal cursussen en maakt er je eigen werk van. Mensen kijken toch niet verder dan hun neus lang is.
Ik zag laatst een reis blogger die een diy fotoalbum verkocht. Nu zag ik laatst exact dezelfde op Etsy voorbij komen.
Cynthia heeft gewoon mediocre white man energy. Ze doet iets drie keer en denkt vervolgens meteen ‘nu kan ik anderen wel eens uitleggen hoe je dit moet doen.’ Of het nou om wandelen, wijn, sporten, dingen alleen doen, afvallen, schilderen, brood bakken etc. gaat er volgt meteen een boek of cursus. Ik keur alleen de cursus omtrent afvallen af omdat dat gewoon een heel precair onderwerp is. Verder is het toch helemaal prima? Blijkbaar zijn er genoeg mensen die Cynthia zien schilderen of brood bakken en denken ‘van die meid kan ik wat leren!’. Ik denk dat er voor de meeste onderwerpen wel betere cursussen/boeken/webinars zijn maar blijkbaar is er een markt voor. Ik vind het patroon gewoon vermakelijk om te zien. Je weet gewoon dat zodra ze een nieuwe hobby oppakt er meteen een verdienmodel van gemaakt kan worden. Ze heeft duidelijk geen last van het imposter syndrome. Ik kan eigenlijk maar 1 hobby bedenken die ze niet meteen omgezet heeft in een cursus en dat is het wielrennen waar ze ook een tijdje lyrisch over was. Maar ze verdient er volgens mij hartstikke goed mee, vindt het leuk om te doen en ze schaadt er (muv de afvalcursus wellicht) niemand mee dus good for her.
In haar boek Alcoholvrijer struggelde ze ook met haar eigen verwachtingen mbt haar bedrijf. Ze lag soms wakker als de omzet niet groeide of zelfopgelegde targets niet werden gehaald. Ik hoop dat ze hobby’s blijft houden die ze niet gaat zien als werk. Aan de andere kant: met make-uppen is letterlijk haar carrière begonnen, ik kan me voorstellen dat je eenmaal succes hebt gekregen met een hobby, je ook met die bril naar je andere bezigheden gaat kijken
Ik GIL nog steeds om die naam