Ik geloof ook wel dat haar budget op is voor haar standaard en er misschien geen ingebouwde kasten en open haard van duizenden (tienduizenden?) euro’s af kan, maar of het dan zo sympathiek is om te lopen roepen dat het geld op is, terwijl ze het maandsalaris van de gemiddelde volger er doorjaagt aan tassen, is misschien een andere vraag. Als dat niet te bitter overkomt haha
Dat is vaak ook zo, maar je krijgt niet alleen geld als het specifieke product waar naar wordt gelinkt wordt verkocht maar voor alle producten op die website. Tenminste dat is zo op een website van een vriend van mij. Die linkt bv naar een bepaald tennisracket op bol maar krijgt ook geld als die persoon vervolgens een koffiezetapparaat koopt via bol.
Dat herken ik ergens ook wel, maar ik ben dan niet tegelijk aan het klagen dat ik geen geld voor andere dingen heb, en al zeker niet op mijn instagram… Dit is echt gewoon schooien om gratis shit.
Nee en ik denk dat veel influencers heel veel kopen, maar het nu pas goed opvalt omdat het iedere keer geëtaleerd wordt. In plaats van een ellenlange shoplog eens per maand zoals vroeger pre-tiktoktijd
Ik zie net Vera’s TikTok voorbijkomen en vind het bizar dat iemand in zo’n korte tijd dezelfde tas koopt in verschillende kleuren en formaten. Echt overconsumptie ten top. Zonde ook dat ze een Coach tas had besteld die ze wel helemaal uitpakte in een filmpje waarvan zij tevoren al wist dat ze het niet kon houden vanwege alle verhuiskosten.
In Mascha haar story nu weer sneakertips van Fashionista Gregor die echt allessss weet van de trends nu.
Eerst een hoop heisa over het dating app gebeuren, om er vandaag op terug te komen met een ad voor een dating app in de vlog. Waarom verbaast me dit niet
Mascha is ons echt aan het trollen;
In de vlog van vandaag vertelt ze dat ze geinfluenced is door een reclame in een bushokje (OV) en daardoor een pak nasi (!!!) kruiden gekocht heeft.
Oh, en nu vertelt ze iets over hun dating app. Spon dus.
Mag je het er dan daarvoor al over hebben terwijl je eigenlijk een spon deal hebt? Of maakt het niet uit omdat ze de app niet noemde
Hoort juist bij de spondeal al denk ik. Eerst doen alsof het spontaan en geen spon (ha ha) is en dan later blijkt t al die tijd al spon te zijn. Not so spontaan dus
Ik vind dat wel grappig. Gewoon een slaatje uitslaan omdat mensen ongelooflijk nieuwsgierig zijn en hun mening niet voor zich kunnen houden.
Ik verwacht nu ook een spondeal voor joggingpakken en roze uggs
Mascha Faketistova.
(Ha ha ha ha…)
Ik geloof dat ik me ook maar weer eens uit ga schrijven voor deze mails…
Hee (…),
Ik ben van mijn roze wolk afgedonderd, merk ik.
De eerste weken, en ook wel eerste maanden, na het stoppen met drinken, zaten voor mij vol met ‘aha-momenten’.
Dat eerste katervrije weekend. HEERLIJKE katervrije weekend.
Het eerste etentje zonder alcohol (waar ik enorm van genoot).
De goede nachten.
De energie.
Wow, geen hanxiety, wat een verlossing.
Mijn huid die opklaarde en stralender werd.
Oh ja, altijd in de auto kunnen stappen na een etentje, feestje of borrel. Nooit gedoe met taxi’s of ‘wie rijdt’.
De katervrije, fris en fruitige 1 januari.
Het waren stuk voor stuk eye openers. Waardoor ik op een soort roze wolk rondzweefde. WOW, it is GEWELDIG. Ik genoot er enorm van, want ik merkte zo de voordelen van het niet-drinken.
Nu ik bijna een halfjaar niet meer drink en het allemaal nu ‘vrij normaal’ is geworden, ben ik dus van die roze wolk afgedonderd. Het is allemaal gewoon niet meer zo ‘wow’ en ‘eye opening’. Ja, ik slaap fantastisch. Ja, ik voel me mega energiek. Ja, ik ben minder vaak ziek of verkouden (wat ook toeval kan zijn). Ja, ik geniet erg van de katervrije weekenden.
Maar ze zijn nu niet meer zo waanzinnig als in het begin.
Jammer, wel.
Is dat een reden om weer te gaan drinken? Nee.
Of nou ja, misschien dus dat glas champagne op Terschelling waar ik je vorige week over vertelde. Al twijfel ik daar ook al wel weer over. Misschien moet ik het niet doen.
Of wel.
Of niet.
Nou ja, ik zie het wel, haha. Het is sowieso interessant. Maar ik wil weer op die roze wolk klimmen, verdorie. Weer wat vaker stilstaan hoe AWESOME HET IS OM NIET TE DRINKEN.
Oh ja! Ik had dat afgelopen week dus wel 1 moment.
echt zo’n AHAAAA moment.
Ik was uit eten bij een sterrenrestaurant en het was geweldig.
Ik had een echt heel goed alcoholvrij arrangement, met (niet zoete) sappen met kruiden en bloemen van Jorg Geiger. Bij elke gang iets bijpassends en het was de hemel.
En ik realiseerde me.
Normaal gesproken zou ik tíjdens zo’n diner al opzien tegen de kater. Tegen de ochtend erna.
En zou ik me ook niet kunnen inhouden tijdens het drinken. Want ja, al die prachtige wijnen bij al die gangen, hmmmm, té lekker en ook gewoon interessant en leuk en alles.
Ik nam met zulke diners wel altijd een half arrangement, maar dan drink je nog met gemak 6 glazen wijn.
Ik zou op dát moment al balen van de kater.
En al denken: ja, ben ik in zo’n mooi hotel op zo’n mooie plek, lig ik te kateren in bed. Vreselijk vond ik dat als dat gebeurde.
Nu zat ik tijdens dat diner VET te genieten zonder angst voor de kater.
Werd ik 's ochtends in dat heerlijke hotelbed wakker zonder kater. Voelde ik me top. Had ik intens genoten. De alcohol heeft het nooit beter of leuker gemaakt…
Besef.
Ah, misschien zit dat roze wolkje nog wel een beetje in me
Liefs,
Cynthia
Alleen al de lengte van de mail denk ik, nope nope nope
Jezus alsof ze een brief schrijft naar dr A.A buddy
En ineens die twijfel over de champagne… zeker te veel negatieve reacties gehad dat dat misschien niet erg lekker werkt voor dr aankomende boek
De hele tekst leest irritant maar wtf is dit.
Hahahaha zo hebben we tenminste wel lekker elke week weer iets om over te praten. Wat een mails zeg, damn hahahaha
Ze had er trouwens beter ‘Lief dagboek’ boven kunnen zetten zeg, sjezus
Cynthia really said “enough about me, let’s talk about me”