Beutyblogtopic XL #15

Deze staten liggen maar 3500 km uit elkaar. Zal idd wel hetzelfde zijn :smiling_face_with_tear:

7 likes

Geen sorry zeggen, ik geniet met volle teugen.

10 likes

Is lang geleden dat er iemand zo heeft genoten van een beautygloss video

20 likes

Heerlijk verslag @Zemraluani

De eerste planvideo heb ik nog gekeken, en verbaasde me er ook al over dat ze met hun jonge kind in New York City naar een leuke kindvriendelijke accommodatie zochten in Lower Manhattan.
Als je nou nog nooit in NY of überhaupt de vs geweest bent kan ik me voorstellen dat je denkt dat dat “het centrum” is, maar zij zijn meerdere malen in NY geweest?! Je hebt daar alleen wolkenkrabbers en mensen werken er overdag, 's avonds uitgestorven en weinig gezelligs om daar met je kleuter in een hotel te zitten (die er dus ook amper zijn in dat deel van de stad zoals ze zelf concludeerden). Je hebt zoooveel gezellige wijken in en buiten Manhattan, en ze hebben de middelen, en toch zie je ze de meest wilde keuzes maken met deze hele roadtripplanning :melting_face:

7 likes

Hee
Nu het voorjaar begonnen is, merk ik dat er allerlei momenten zijn waarop ik normaal gesproken een glas wijn zou drinken.
Ik ben in het najaar gestopt met alcohol, en al heb ik wel een maand op Curacao doorgebracht, dat tropische is toch anders dan het ontluikende voorjaar in Nederland.
Die eerste terrasmomenten.
Die eerste momenten in de zon in de tuin.
Dat eerste glas chardonnay met de warme zonnestralen op mijn huid.
Ja, nou ja, dat dus niet.
Het is toch geinig hoe dat werkt, dat dat soort momenten en ervaringen zo diep in mijn geheugen gegrift zitten.
In de tuin zitten met een boek, een glas champagne en wat lekkers te snacken. Hemels.
Nu weet ik dat ik net zo geniet met een fijne kombucha of een alcoholvrije gin-tonic, maar ik koppel dit soort momenten wel direct aan alcohol.
Omdat dat momenten zijn waar ik altijd heel erg van genoot en waar ik echt naar uit kon kijken.
Beetje jammer dat ik het vaak niet bij één glas kon houden en dat ik daar de dag erna verschrikkelijk veel spijt van had omdat ik dan slecht had geslapen en me niet lekker voelde. Is dat het waard? Voor mij dus niet meer.
Het mooie is dat je je er dus heel bewust van kan zijn en dat je er bewust voor kan kiezen om wat anders te doen.
Ik heb nu vakantie en ik ben op Terschelling met Willem en Kees. De Cristal Champagne ligt nog ongeopend in de koelkast.
Ik vertelde je over dit moment, dat ik misschien deze week voor het eerst weer een glas champagne wil drinken. Om te kijken hoe het voelt, hoe ik het ervaar.
Weet nog steeds niet of ik het ga doen.
Laat het je weten volgende week.
Liefs,
Cynthia

Kent deze cliffhanger ondertussen al een antwoord?

13 likes

“Hey jongons…Hik… ik heb … hik HEUUUUJ HEEEU HEU HEEEEUJJ… Toch weer wat wijntjes op. Hehehe vanaf volgende week mn nieuwe boek hoe word ik een alcoholist.”

24 likes

Nee nog geen mail gezien! Het blijft nog even spannend

6 likes

Misschien heeft Annemerel wel wat tips voor Mas. Die heeft alleen maar in speeltuinen gezeten in NYC. :wink:

7 likes

Ik blijf het echt hilarisch vinden dat ze doet alsof ze een tachtigjarige is die zijn hele leven alcoholist is geweest en terugkijkt op het leven :smiling_face_with_tear:

14 likes

Ahhh ik vind toch wel echt dat hier super lacherig wordt gedaan over een heel moeilijk probleem hoor… er heerst al zo’n stigma en dit helpt niet :broken_heart:

8 likes

Zou me niks verbazen als ze een boek uitbrengt hierover. ‘Dagboek van een zuipschuit’

4 likes

Begint ze haar eigen hoe overleef ik serie

4 likes

Mij bij wringt dit een beetje. Dat zij er een soort verdienmodel van maakt, terwijl alcoholisme zo een ontzettend schrijnend ziektebeeld is. Misschien moet ze een dagje meelopen op de MDL afdeling van het ziekenhuis. Even met beide beentjes weer op de grond.

19 likes

Maar dat is toch influencer eigen, die maken van elke scheet een verdienmodel. Vind het schadelijker dat er duizenden coaches rondlopen die mensen geld uit de zak kloppen met complete onzin dan dat Cynthia vertelt over haar ervaring met (al dan niet tijdelijk) niet drinken

3 likes

Ja, eens. Maar voor mijn gevoel is het niet alleen haar verhaal vertellen, maar er dik aan verdienen. Als je echt iets aan de kaak wil stellen, ga onderzoek doen, kijk verder dan je neus lang is, doe iets goeds met (een deel van) de opbrengst, weet ik veel. Wellicht ben ik hier gewoon te zuur voor, maar dit voelt gewoon als oeverloos blaten in het luchtledige.

9 likes

Ze verdient niet aan het alcoholvrijverhaal toch? Ze stuurt alleen haar dagboek/ vermomd als nieuwsbrief rond.

Wat ze laatst verkocht ging over haar ervaring met afvallen

2 likes

Geen idee, als dat zo is heb ik niets gezegd :smile:

7 likes

Ze is influencer, alles wat zij als content verspreidt is toch een verdienmodel.

9 likes

Dit :slight_smile:

4 likes

Ja, natuurlijk verdient ze eraan, daar is ze influencer voor. Zoals ik zei, die doen hun best om aan elke scheet te verdienen. Maar alsnog dan liever dit dan al die coaches en wellnessrechts wappies. Weet niet wat ze in dat boek gaat vertellen, maar voorlopig lijkt het er gewoon op dat ze alleen over haar eigen ervaring vertelt, zie niet in wat daar zo schadelijk aan is.
Bij dat afvalverhaal had ik ook mijn bedenkingen, maar alsnog was dat ook beter dan weight watchers of afvalthee of wat voor onzin dan ook, want ook hier gaf ze duidelijk aan dat het om haar verhaal ging, en wat voor haar werkte niet per se ook voor anderen zou werken. Dat er dan mensen dom genoeg zijn om daar 60 ekkies aan uit te geven kan ik haar eigenlijk niet kwalijk nemen. Ik zou ook geen nee zeggen tegen zulke easy money (alhoewel dat afvallen waarschijnlijk niet per se easy was, maar het cashen erop natuurlijk wel)

3 likes