Nee nog geen mail gezien! Het blijft nog even spannend
Misschien heeft Annemerel wel wat tips voor Mas. Die heeft alleen maar in speeltuinen gezeten in NYC.
Ik blijf het echt hilarisch vinden dat ze doet alsof ze een tachtigjarige is die zijn hele leven alcoholist is geweest en terugkijkt op het leven
Ahhh ik vind toch wel echt dat hier super lacherig wordt gedaan over een heel moeilijk probleem hoor… er heerst al zo’n stigma en dit helpt niet
Begint ze haar eigen hoe overleef ik serie
Mij bij wringt dit een beetje. Dat zij er een soort verdienmodel van maakt, terwijl alcoholisme zo een ontzettend schrijnend ziektebeeld is. Misschien moet ze een dagje meelopen op de MDL afdeling van het ziekenhuis. Even met beide beentjes weer op de grond.
Maar dat is toch influencer eigen, die maken van elke scheet een verdienmodel. Vind het schadelijker dat er duizenden coaches rondlopen die mensen geld uit de zak kloppen met complete onzin dan dat Cynthia vertelt over haar ervaring met (al dan niet tijdelijk) niet drinken
Ja, eens. Maar voor mijn gevoel is het niet alleen haar verhaal vertellen, maar er dik aan verdienen. Als je echt iets aan de kaak wil stellen, ga onderzoek doen, kijk verder dan je neus lang is, doe iets goeds met (een deel van) de opbrengst, weet ik veel. Wellicht ben ik hier gewoon te zuur voor, maar dit voelt gewoon als oeverloos blaten in het luchtledige.
Ze verdient niet aan het alcoholvrijverhaal toch? Ze stuurt alleen haar dagboek/ vermomd als nieuwsbrief rond.
Wat ze laatst verkocht ging over haar ervaring met afvallen
Geen idee, als dat zo is heb ik niets gezegd
Ze is influencer, alles wat zij als content verspreidt is toch een verdienmodel.
Dit
Ja, natuurlijk verdient ze eraan, daar is ze influencer voor. Zoals ik zei, die doen hun best om aan elke scheet te verdienen. Maar alsnog dan liever dit dan al die coaches en wellnessrechts wappies. Weet niet wat ze in dat boek gaat vertellen, maar voorlopig lijkt het er gewoon op dat ze alleen over haar eigen ervaring vertelt, zie niet in wat daar zo schadelijk aan is.
Bij dat afvalverhaal had ik ook mijn bedenkingen, maar alsnog was dat ook beter dan weight watchers of afvalthee of wat voor onzin dan ook, want ook hier gaf ze duidelijk aan dat het om haar verhaal ging, en wat voor haar werkte niet per se ook voor anderen zou werken. Dat er dan mensen dom genoeg zijn om daar 60 ekkies aan uit te geven kan ik haar eigenlijk niet kwalijk nemen. Ik zou ook geen nee zeggen tegen zulke easy money (alhoewel dat afvallen waarschijnlijk niet per se easy was, maar het cashen erop natuurlijk wel)
Maar ze verkoopt het niet als: goh ik ben een tijdje gestopt met drinken, dit is mijn ervaring daarmee. Deze post beschrijft eigenlijk precies waarom ik het kwalijk vind.
Hè, juist wel toch, met die dagboekmails. Ze schrijft daarin de hele tijd over hoe het voor haar is, hoe ze het ervaart, etc. Wat ik zeg, ik weet niet wat ze in dat boek gaat schrijven (dat weten we allemaal niet, want het is nog niet uit), maar vanuit die mails die hier gedeeld zijn vind ik het nou niet echt overkomen alsof ze wel eens even gaat vertellen hoe alcoholisten van hun verslaving afkomen oid. Ze deelt wat zij doet en hoe het voor haar is, that’s it. De schrijfstijl is afschuwelijk, maar verder?
Ik weet niet meer precies wat ze waar heeft gezegd, en heb ook niet alles gelezen haha maar ze heeft sowieso meerdere keren dingen gezegd als dat ze op een verslavingspectrum zat, dat ze meerdere keren per week een kater had, dat ze niet zomaar kon stoppen met drinken etc. Daarmee probeer je naar mijn mening wel mensen met problematisch alcoholgebruik aan te spreken.
Maar ze heeft het toch alleen over zichzelf? Ze zegt toch nergens dat ze de universele oplossing heeft voor iedereen met een alcoholprobleem? Ook mensen met problematisch alcoholgebruik zijn nog steeds in staat om te kunnen lezen en zelf na te denken en te bepalen of dit ook voor hun zou kunnen werken of niet, en of ze dus geld aan dat boek dat er gaat komen uit willen geven (echt ernstige alcoholisten daargelaten natuurlijk - helaas genoeg ervaring mee).
Aan de ene kant vind ik hem ook mooi en vind ik het een leuk idee, aan de andere kant is de binnenkant echt alleen maar grijs en een effen agenda kun je op zich overal wel kopen. Het is maar welke naam je eraan geeft. Ik vind het wel knap van Mascha dat ze steeds met iets nieuws komt wat dan ook nog goed loopt
Ringbanden zijn echt ongelofelijk kut wanneer je linkshandig bent.