Beutyblogtopic XL #15

Maar ze verkoopt het niet als: goh ik ben een tijdje gestopt met drinken, dit is mijn ervaring daarmee. Deze post beschrijft eigenlijk precies waarom ik het kwalijk vind.

8 likes

Hù, juist wel toch, met die dagboekmails. Ze schrijft daarin de hele tijd over hoe het voor haar is, hoe ze het ervaart, etc. Wat ik zeg, ik weet niet wat ze in dat boek gaat schrijven (dat weten we allemaal niet, want het is nog niet uit), maar vanuit die mails die hier gedeeld zijn vind ik het nou niet echt overkomen alsof ze wel eens even gaat vertellen hoe alcoholisten van hun verslaving afkomen oid. Ze deelt wat zij doet en hoe het voor haar is, that’s it. De schrijfstijl is afschuwelijk, maar verder?

3 likes

Ik weet niet meer precies wat ze waar heeft gezegd, en heb ook niet alles gelezen haha maar ze heeft sowieso meerdere keren dingen gezegd als dat ze op een verslavingspectrum zat, dat ze meerdere keren per week een kater had, dat ze niet zomaar kon stoppen met drinken etc. Daarmee probeer je naar mijn mening wel mensen met problematisch alcoholgebruik aan te spreken.

3 likes

Maar ze heeft het toch alleen over zichzelf? Ze zegt toch nergens dat ze de universele oplossing heeft voor iedereen met een alcoholprobleem? Ook mensen met problematisch alcoholgebruik zijn nog steeds in staat om te kunnen lezen en zelf na te denken en te bepalen of dit ook voor hun zou kunnen werken of niet, en of ze dus geld aan dat boek dat er gaat komen uit willen geven (echt ernstige alcoholisten daargelaten natuurlijk - helaas genoeg ervaring mee).

8 likes

De prikkelvrije agenda van Mascha vind ik heel mooi. Zou hem kopen als het geen ringband was.

9 likes

Aan de ene kant vind ik hem ook mooi en vind ik het een leuk idee, aan de andere kant is de binnenkant echt alleen maar grijs en een effen agenda kun je op zich overal wel kopen. Het is maar welke naam je eraan geeft. Ik vind het wel knap van Mascha dat ze steeds met iets nieuws komt wat dan ook nog goed loopt

20 likes

Ringbanden zijn echt ongelofelijk kut wanneer je linkshandig bent.

13 likes

Ik ben linkshandig ja :smiling_face_with_tear:

3 likes

Mascha zelf is links toch? Bijzonder dan dat ze dan met een ringbang plannen komt

3 likes

De ‘gewone’ planner is ook met ringband

1 like

Ja dat is dan toch gek als dit voor linkshandige extra vervelend is?

19 likes

Haha ik krijg helemaal Ariana vibes van die sweater zo over die hand

8 likes

Dit gesprek is elke keer als er een nieuwe planner is hahah en dan gaan rechtshandigen zeggen dat het voor hun ook kut is als je op de achterkant schrijft of dat het niet zo’n issue is. Rechtshandig privilege.

17 likes

Oh zo, ja dat is wel raar dan ja

2 likes

Op zich kan ik als linkshandige die planner prima gebruiken als ik ‘m dubbelvouw. Volgens mij houden veel linkshandigen hun pen anders vast dan rechtshandigen en hebben zij daardoor meer last van een ringband. Ik houd mijn hand zelf altijd boven waar ik schrijf, ik denk omdat ik anders sowieso vlekken maak.

5 likes

Hmmm ja bij mij zit 't 'm vooral denk ik in het influencerstukje denk ik; de manier waarop het via zulke irritant geschreven mails dan als “nieuwsbrief” gestuurd wordt. En dan vooral het decadent doen over alles, maar dat is misschien ook gewoon Cynthia-eigen.

Inhoudelijk herken ik er ook best wat in en heb ik zelf ook eigenlijk gewoon een vrij problematische verhouding met alcohol zonder dat ik per se alcoholist ben (of ben je het dan toch?). Ik kan prima langere tijd zonder en heb dat ook vaker gedaan voor periodes, maar als ik drink dan houd ik het zelden bij 1 of 2 glazen, waardoor ik de volgende dag weer met de fysieke+mentale kater zit.
Ik heb hier ook wel gesprekken over gehad zowel in het echt als op het forum, ook over de rol van alcohol in het dagelijks leven en dat het zooo verweven zit in bijna alles
en dat je niet per se een extreem geval hoeft te zijn om toch een problematische verstandhouding ermee te hebben.

Ik weet ook verder niet zo goed meer waar ik nou naartoe wilde met m’n bericht, maar bij mij ging het lacherig doen wel echt om de vorm en had de inhoud alles kunnen zijn. Al realiseer ik me dat het voor andere mensen wellicht ook wel weer helpend zou kunnen zijn om een dergelijk onderwerp bespreekbaar te maken en dat vind ik op zich ook juist alleen maar goed (behalve wellicht het deel waar er binnen no time het zoveelste verdienmodel van gemaakt wordt)

5 likes

Ik snap het oprecht niet, als je met rechts op de linkerpagina schrijft is dat toch even kut als met links op de rechterpagina schrijven?

Ik meen me wel te herinneren dat Mascha die ringband juist als USP voor linkshandigen benoemde lang lang geleden.

10 likes

Ik weet niet of ik een afdruk van ringbanden op mijn hand een usp vind.

3 likes

Nee want je hand zit dan niet waar je begint met schrijven

8 likes

Ja hier staat me ook wat van bij hoor, omdat ze zelf linkshandig is (volgens mij) benoemde ze het als ook handig voor linkshandigen.
Maar dit kan ook weer zo’n halve kaassoufflĂ© zijn

9 likes