Beutyblogtopic XL #15

Dat idd. Hema, action etc idd en dan de meest simpele, zonder allemaal rare schemas en bladzijden

4 likes

Ik las ā€˜nefast’ en dacht: bedoel je niet funest?! En dat is dus hetzelfde :exploding_head: wow!

23 likes

Haha ja snap ook niet zo goed waarom dit per se prikkelarm moet heten in plaats van neutraal. Is dat een manier van marketing? Ze noemt ook drie hele verschillende doelgroepen waar planner voor bedoeld is (mensen met autisme, ouderen, mensen die een begeleider hebben) maar in de praktijk klinkt het meer alsof zij gewoon zelf heeft bedacht wat bij die groepen past in plaats van dat het echt op de behoeften van die groepen is afgestemd. Het zal goed bedoeld zijn maar ik vind het wel een beetje vreemd.

18 likes

Dit denk ik eigenlijk heel vaak als ik naar Mas en Greg kijk.

35 likes

Ik denk eerder dat het denkproces achter de planner andersom was, en dat Mascha daarom de plank misslaat.

Het was waarschijnlijk niet: laten we een prikkelvrije planner maken > we gaan voor een minimalistisch design

Maar: oeh minimalisme is ook echt een ding, niet iedereen houdt van fahn floofy burny sparkly > hee dit kan eigenlijk prima verkocht worden als prikkelvrije planner

Ik zie dus echt niet voor me dat m’n oma van 90 dit ding gaat gebruiken en elke week stickers gaat plakken hahahaha

Edit: ik vind het ergens trouwens ook wel typisch dat de bijgeleverde stickers dan dingen zijn als ā€˜medicijnen’ en ā€˜bezoek’. Daarover zegt Mascha: ā€œik vind shoppen enzo superleuk natuurlijk maar leek me niet echt geschikt voor de doelgroep.ā€ Net alsof niet iedereen gewoon behoefte heeft aan ontspanning haha i don’t get it

42 likes

Ja. Overprikkeling is tegenwoordig helemaal hot. In plaats van dat je moe bent, ben je nu overprikkeld (terwijl dat niet het geval hoeft te zijn)

21 likes

Door een ongeval heb ik cognitieve klachten overgehouden en zo’n agenda zie ik niet als hulpmiddel of iets wat prikkelvrij zou moeten zijn. De vakjes van de dagen zijn te klein, de blokjes zijn juist weer heel prikkelend en de stickers kunnen juist heel overweldigend overkomen.

15 likes

Ik kijk maar het stukje over die nieuwe agenda. Hoezo gebruik je zilveren stickers als je het prikkelvrij wilt hebben? En ze gebruikt heel veel het woord rustig. Maar de doelgroepen nu zijn

• mensen die het wat rustiger agenda willen hebben
  • autisten
  • mensen met adhd
  • oudere mensen
  • begeleiders

Verder is de lay-out is gewoon een typische Mascha planner. Leuk als je ervan houdt. Maar deze autist hoeft het niet.

6 likes

Ik kan Mascha en prikkelvrij totaal niet met elkaar rijmen.

32 likes

Je moet het ook anders verwoorden: een calmy, relaxy, tranquilly planner. Zie je het al voor je?

15 likes

nope-icegif-9

10 likes

Prikkelvrij of niet, ik denk dat ik voor deze ga (wel afhankelijk van de kleuren van de andere versie) Totaal #geinfluenced maar deze agenda is stevig, groot genoeg en naar eigen hand te zetten. Ik ben ooit vreemd gegaan met de structuur junkie, maar ondertussen ongeveer 7 versies gehad te hebben van de Maschaplanner, blijf ik ook volgend jaar bij deze.

Leuk omdat ik er van hou en deze autist is er wel blij mee. :smile:

6 likes

Of 2 april; Wereld Autisme Dag.

2 likes

Ik hoop dat die vrouw uberhaubt geen overvolle agenda meer heeft op haar leeftijd.

5 likes

Heb niks tegen autisme maar waarom moet dat nou persee op mijn verjaardag.

7 likes

Omdat ik dan ook een cadeautje wil. Niet gekregen trouwens

7 likes

Dat zo’n hoogbejaarde vrouw stickertjes van de maand gaat plakken in een agenda. Dat lijkt mij echt een helse activiteit

2 likes

Voor de liefhebbers of de mensen die toch spijt hebben de eerste gemist te hebben;

Cynthia gaat nog een keer haar tips over afvallen delen :partying_face: wel ff betalen ja!

20 likes

Ik kwam hier ook voor dit. Echt speeechless ben ik…

6 likes

Dat mensen er ook echt intrappen. Ze verteld toch niks anders dan wat iedere andere persoon die afgevallen is toch ook verteld? Instagram staat vol met accounts met dieet/sport/afval tips, gratis.

12 likes