Ik kijk nog liever alle afleveringen over het plannen van de roadtrip van mascha en gregor dan dat ik deze mail lees.
haha ja ik heb nu ook echte dorst
Ja ik was in pure paniek.
Ahh ze is eindelijk ontmaagd
Nou inderdaad, als ik aan Sint denk zie ik altijd een overzichtelijk leven met croissants, tripjes naar Terschelling, wandelen met de hond en dadels met spek voor me. Maar deze meeslepende reeks aan nieuwsbrieven geeft een andere kant weer. Het wordt ook elke keer intenser beschreven, âhelemaal van het padje afâ. Toen ik begon met lezen dacht ik dat @littlenumbers een parodie had geschreven.
Precies dat! Ik kan me er niks bij voorstellen. Altijd fris en fruitig in de ochtend en dat benadrukken en dan blijkt nu dat ze regelmatig met heftige katers wakker werd.
Ja dat dacht ik met de eerste nieuwsbrief ook dat het een parodie was. En het werd alleen maar erger
Haha dat ik dan over een paar weken toegeef dat ik al deze mails gewoon zelf verzonnen heb
Whatâs up met al die enters ook. Ik hoop toch niet dat ze haar boek ook op deze manier gaat schrijven
Ja mee eens en eigenlijk lijkt het ook alsof ze zichzelf al heel lang aan het indekken is om uiteindelijk wel weer te gaan drinken.
Dit vind ik inderdaad ook. Ze is er zo mee bezig en denkt er echt heel erg over na. Of het is een manier om geld te verdienen⊠dat ze alle uitvergroot. dat kan ook nog.
Ik hoop eigenlijk het laatste want anders klinkt het wel als een groter probleem
Ja, dat hoop ik ook. Dat ze iedere avond schaterend op de bank zit met Willem, te lachen om iedereen die haar toejuicht en haar producten koopt. Dat het alleen maar ronkende marketingtaal is die ze van haar businesscoach heeft geleerd.
Ik heb toch stiekem het idee dat ze gewoon op het forum meeleest en dat deze zin een sneer is naar ons haha.
Nou daar is niks stiekems aan toch
Echt benieuwd naar een update van de wijn-mail en of er inmiddels fantastische wijn gedronken is
Je hebt vast in volledige stress en spanning gezeten,
want ik heb je vorige week niet gemaild of ik de champagne had opengetrokkenâŠ
Dus jij zag me al verstopt in een hoekje zitten, omdat ik die hele fles had opgedronken en er niet voor uit durfde te komen.
Weer volledig van het padje af, volop aan de wijn op het terras,
al vier ritjes naar de glasbak gemaakt.
Nee hoor, zo is het niet gegaan!
Sterker nog.
De Cristal is niet opengegaan.
Hij is gesloten weer mee teruggegaan naar huis en hij ligt weer veilig in de kelder in zijn oranje cellofaan.
Ik voelde 'm gewoon niet. Ik wilde het niet. Het voelde beter om het niet te doen.
Wat ik WEL heb gedaan.
is twee slokjes van een hele bijzondere wijn van Willem gedronken in een restaurant. We waren aan het eten bij 't Golfje, een van de beste restaurants van het eiland, en Willem nam een wijnarrangement.
Bij de kaas kwam er een fles op tafel die DIRECT herinneringen opriep: een wijn van Ximenez-SpĂnola, een wijnhuis in Jerez waar we jaren geleden samen zijn geweest, en waar we helemaal weg van waren.
We hebben er zelfs nog wat flessen van in de kelder liggen.
Het is wijn die op sherry lijkt (ze voldoen niet aan alle strenge sherry regels waardoor ze het geen sherry mogen noemen), en ik vind dat dus helemaal het einde.
Toen wist ik. Hier wil ik een slokje van.
En jemig.
Nou, dat je alcohol na zes maanden niet meer lekker vindt, geldt voor mij niet.
JEMIG wat was dat lekker. Ongelooflijk. Wat een smaakexplosie joh.
Wel heeeel overheersend, die alcohol erin (terwijl het 12% had, echt niet bijzonder veel), maar die smĂĄken.
Wat het precies met me deed, lees je in mijn boek dat in december uitkomt.
Maar ik kan je wel vertellen dat het eigenlijk niks heeft veranderd!
Ik heb daarna niet meer gedronken (en het is twee weken geleden). In de zon in de tuin pakte ik afgelopen weekend een alcoholvrij biertje, en ik heb helemaal de behoefte niet gehad om te drinken.
Door dat glas kwamen er wel allemaal wijnherinneringen boven, van mijn wijnhobby bedoel ik. Alle reizen, proeverijen, ontmoetingen, mooie ervaringen waar ik warme herinneringen aan heb.
Die wil ik niet weggooien, die hele wijnhobby niet.
Dus ik heb mijn alcoholvrije periode afgesloten.
Ik ben nu mijn alcoholvrijere periode ingestapt. Een periode waarin ik âalcoholvrijerâ leef. Waarin alcohol geen last op mijn schouders is. Waarin ik wellicht heel af en toe iets drink? Hoe dat er precies uit gaat zien, weet ik niet. Nu drink ik âgewoonâ weer niet, net als voor die twee slokjes.
Nou, dat is er uit.
Het voelde als de juiste keuze en hoe ik het vanaf nu ga aanpakken, dat ga je met me meemaken
Wordt vast de titel van het boek. Van alcoholist naar alcoholvrijer
Is dit echt wat cynth heeft geschreven of een parodie? đ« đ„Ž
Ze heeft het vanmiddag gemaild
Helaas echt!