Over dat laatste moest ik ook nadenken, voelt enerzijds raar dat je zo lief is lief bent maar uitgerekend daar een huis koopt. Maar het voelt ook een beetje gek om ze daar op af te rekenen. Dan zou je iedereen hier die naar de Veluwe gaat (of waar de sgp ook maar aan zet is) moeten aanspreken?
Naja de SGP is nou ook weer niet zo machtig als DiSantis, maar ik snap je wel inderdaad. Het voelt heel dubbel.
Mascha en Gregor houden vooral van de Disney versie van Amerika en hoe het is om daar als rijke witte mam te verblijven. Toen ze een vleugje van het echte Amerika meekregen in Atlanta vonden ze het helemaal niet zo leuk en wilde ze daar het liefst zo snel mogelijk weg
Haha ja, het viel me eigenlijk mee hoe enthousiast ze waren over Philadelphia en DC. Hadden ze daar oogkleppen op ofzo? Als je daar een beetje om je heen kijkt zie je ook schrijnende armoede en criminaliteit. Dat is echt niet uniek aan Atlanta.
Ook typisch dat ze dat stadje waar ze nu net waren in de vlogs, Galax, omschrijven als āthe deep southā en vertellen over hoe ze gelijk al een grote confederate flag spotten. Maar dan vervolgens wel daar rondlopen en zeggen hoe cute alles en iedereen is. Ik zou er persoonlijk toch de kriebels van krijgen
Die hebben ze sowieso op, want niet alleen in Philadelphia en DC zien ze het niet. Ook in Disney of Walmart of Target word je er mee geconfronteerd, daar zijn mensen aan het werk die allang pensioen zouden moeten zijn, maar niet met pensioen kunnen omdat de boel zo kut geregeld is daar. Maar als je doet alsof je het niet ziet, is het er niet natuurlijkā¦
Nu moet ik wat betreft Atlanta ze wel gelijk geven, ik ben in een hoop steden in de US geweest en heb een hoop armoede e.d. gezien, maar ik heb me zelden zo onveilig gevoeld ergens als dat ik in Atlanta deed. Wat vond ik dat een nare plek.
Hahaha hierdoor moest ik denken aan die sjaaltjes van vroeger
Dit moet Kim-Lian zijn in haar Kids in America-era
Ik denk dat dit precies is waarom ze Amerika zo leuk vinden, ze kijken selectief naar datgene wat ze er leuk aan vinden en dat is wat we gebruikelijk doen op vakantie. Mensen die op vakantie gaan naar Cuba wetende dat het volk er niet veel van profiteert, of toeristen die Zuid-Afrika fantastisch vinden of Israel. Je kunt daar alleen maar genieten als je selectief naar het leuke kijkt. Van mij mogen ze daar genieten maar een beetje een meer reeel beeld geven als je daar de helft van de tijd woont zou goed zijn.
Ben nu de eerste Amerika vlog aan het kijken en Gregor die al meteen Mascha corrigeert in de eerste vijf minuten en het ook nog eens fout heeft (ja ik heb de diner opgezocht, je suis zure kantoortrut ). Als ik Mascha was had ik zeker weten mijn telefoon er bij gehaald om mn gelijk te krijgen maar zij gaat er van uit dat ze zelf fout zit :ā)
Die obsessie met de Amish vond ik ook opmerkelijkā¦
Het minimalisme zal ze wel aansprekenā¦
Haar obsessie met cults snap ik opzich wel, maar het is de manier waarop wat wringt.
Het is alsof ze door een dierentuin loopt en ze zich compleet vergaapt aan alles wat ze ziet maar niet lijkt te begrijpen hoe ellendig een groot deel ervan is.
Ze heeft ook die docu over die dame die de Amish samenleving ontsnapt heeft gekeken maar je hoort haar nooit zeggen hoe fucked up de boel is, maar wel hoe fascinerend. Alsof ze het bijna lijkt te bewonderen.
Ze benaderen echt alles wat ze zien alsof het Disneyland is. Het āechte levenā gaat volledig aan ze voorbij.
Ik kan er wel jaloers op zijn hoor, dat je alleen maar alle hihaho kanten ziet
Ja dit snap ik dus vooral niet. VS is een van mijn favo vakantielanden omdat de natuur prachtig is, maar iedere keer als ik daar ben realiseer ik me wel hoe fucked up het land is en wat voor vreemde cultuur ze daar hebben. De tijd lijkt daar wel echt stil te staan en ik besef dan iedere keer hoe goed ons land op orde is vergeleken daar. Ik snap dus echt niet dat zij alleen de Disney versie kunnen en willen zien. Ik stoor me hier overigens vaker aan bij influencers. Die doen ook altijd alsof LA een soort sprookjes stad is.
Ik ben zo nieuwsgierig wat die hele reis van m&g kost. Dat moet toch rond de ā¬20 000 zijn?
Of overdrijf ik?
Wel echt jaloers op die reis
Ik ben ook jaloers op hun vakantie en de manier waarop ze reizen, lijkt me zo chill, maar zou idd ook hun oogkleppen nodig moeten hebben om van Amerika te kunnen genieten (en hun centen).
Ben nu ongeveer halverwege de vakantie vlogs en Greg is ondertussen mn BEC. En ook Mascha die zegt āeven voor jullie beeldvormingā.
Maar is dit echt zo? Dan kun je toch naar heel veel landen niet gaan omdat ze corrupt zijn/abortus verbieden/conservatief zijn. Daar zoek ik mijn vakanties echt niet op uit.
Denk eerlijk gezegd zelfs meer! Maar denk ook dat ze veel declareren bij de belastingdienst wat weer voordelig werkt.
Is ook, maar toevallig weet ik nou eenmaal meer over de politieke situatie in de vs dan in andere landen haha. Maar moet ook zeggen dat ik de politieke shift als ongemakkelijk ervaar in het land waar ik woon en ook schrijnend vind om te zien hoeveel meer dakloze mensen er de laatste jaren op straat zijn gekomen. De hele wereld is gewoon kut.
Plus ik doelde ook op gun violence, waar ik zelf panisch voor zou zijn, en het constante winkel gedrag.