Beutyblogtopic XL #15

Mas en Greg in Amerika is mijn ding ook totaal niet, veel te oppervlakkig en consumerend, maar de Amerikaanse cultuur heeft ook echt wel goeie elementen en er zijn ook super veel goeie mensen daar. Het is niet alleen maar super obese mensen in Walmart scooters met een machinegeweer.

Maar een tip: Kwam deze op YouTube tegen een maand geleden, het is een hele serie (10 afleveringen) van 2 Canadese jongens die op de goedheid van mensen van kust naar kust gaan in 30 dagen en het is serieus de beste serie die ik ooit op YouTube heb gezien. Zij doen precies wat M&G nooit doen: connecten met mensen en meer laten zien dan de oppervlakte.

Je moet er misschien even inkomen maar elke aflevering wordt beter en beter en beter en het is echt interessant om zoveel gewone Amerikanen te zien en hun verhalen te horen.

Ik zou zeggen zet dit op ipv Mas, je leert er ook nog eens wat van en dat kan je niet zeggen van de Krekfacts in Mas’ vlogs.

42 likes

Heb je ook een punt. Ik heb zelf Amerikaanse familie vrienden van way back die ik recent heb gezien heb in Engeland en dat was zo’n gigantische kut ervaring haha. Een combinatie van Trump stemmers en liberale TERFS die dus ook echt hele dagen over hun geweren zaten te praten en over dat nationale gezondheidszorg een slecht idee is want mensen moeten maar gewoon hard werken en niet ziek worden.

Ik denk dat ik dit gewoon nog niet verwerkt heb en nu aan het projecteren ben :joy: Mijn droom is verder ook gewoon een west coast roadtrip en alle bassie en adriaan hoogtepunten zien maar iets staat me op het moment gewoon tegen.

11 likes

Oh, dankjewel voor de tip :star_struck:!

7 likes

Hoezoooo, Gregor maakt altijd praatjes met locals en is echt zo’n people’s people en hij krijgt cóntinue complimenten over z’n mega goede style.

29 likes

De ena laatste aflevering is m’n fave, dan slapen ze ook op een reservaat (van natives dus) en gewoon al die mensen. Vind het ook leuk dat ze super veel immigranten tegenkomen, besef je ook wel dat Amerika toch aantrekkelijk is voor veel mensen uit landen waar het minder gaat dan in NL/BE.

7 likes

Ja en dan als ze weg zijn ā€œWat een tattaā€.
Ze zijn ook zo gullible, die denken dat die complimenten uniek en speciaal zijn ofzo. Volgens mij krijg je als rioolrat nog een compliment over je vochtige uiterlijk in Amerika.

21 likes

Hahahaha love de reference

13 likes

Dat was onze inspiratie ook. Qua natuur zijn de Verenigde Staten prachtig. Dus als je kunt: gaan.

Ik ben geen stadsmens;steden zoals L.A. San Francisco en Miami zijn leuk maar ik vond het een keer ook genoeg. Aan de andere kant zou ik morgen zo naar Honolulu, Las Vegas of Disney Worl gaan, puur voor de entertainment en vakantiesfeer. Maar als toerist zie je over het algemeen alleen de hotspots en de leuke kanten. Een Amerikaanse toerist gaat hier ook niet naar de Bijlmer, Kerkrade, Zoetermeer, Staphorst of Urk. Ik vind niet dat je dat onze Mas en Greg aan kunt rekenen.

10 likes

Wat leuk dit! Dank voor de tip!

7 likes

Helemaal hiermee eens. En de ene staat is de ander niet.

Het is fantastisch dat je een dag kan rijden en in een totaal ander landschap kan zijn. Ik heb regelmatig heimwee naar de VS en dan heb ik vooral de natuur (en mijn familie) in mijn hoofd.

Die koopdrang snap ik ook niet, tegenwoordig kan je in NL ook bijna alles krijgen.

1 like

ja ik vind dit sowieso altijd lastig. ik ben in zuid-korea geweest maar dat is echt een kapitalistisch dieptepunt. ook in thailand maar die koning valt heel veel over te zeggen. volgens mij zijn de meeste overheden wel kut tot op zekere hoogte dus waar leg je de grens?

mijn ā€˜regels’ zijn dat ik nooit naar israel zou gaan en naar noord-korea (want vind dat een soort human zoo concept; waarom zou je willen kijken naar hoe kut het daar is?) maar verder vind ik het ook een struggle.

10 likes

ja altijd zo’n kleinerend betuttelend babystemmetje alsof zij incapabel is ofzo

7 likes

Dat is op zich natuurlijk ook wel een privilege dat je daar niet op hoeft te letten.

Ik vind het wel steeds lastiger worden. Vorig jaar was ik in Italiƫ en stel dat daar iets was gebeurd met mijn vriendin en zoon weet ik niet of ik voor hem had mogen beslissen. (Geen biologische moeder en wij zijn niet getrouwd).
In Nederland hebben we wel alles goed geregeld maar je weet nooit hoe het in een ander land is.

Maar ben het wel met je eens dat je niet overal rekening mee kan houden.

12 likes

Ja ik heb mijn zoon ook erkend en heb ook gezag. In Nederland is alles goed geregeld.

Wij hebben ook de voogden goed geregeld en op papier en nemen inderdaad ook geboorteakte en akte waar de voogden op staan mee op vakantie. Nu scheelt het dat mijn zoon mijn achternaam heeft maar het kan wel zo zijn dat je in een land bent waar ze maar 1 moeder accepteren ongeacht wat je op papier hebt staan. En dan zou ik niks mogen beslissen maar de voogd in dat geval wel.

9 likes

Ik vind het alleen irritant dat Mas heel vaak over ’ onze todler’ praat als ze het over Mila heeft.

4 likes

Het moet echt veel meer dan dat zijn! Wij gaan drie weken naar Amerika komende zomer en inclusief auto, tickets, aantal excursies en overnachtingen zitten we al op €7300 (geen eten dus denk dat het wel 9-10k wordt), en zulke bijzondere plekken qua hotels hebben wij niet eens geboekt.

Dus met die huizen die de foefjess nu huren, dat appartement in NY, al dat koopgedrag en eetgedrag denk ik dat zij dan al meer richting de 40-50k gaan :sweat_smile:

14 likes

Bedoel je de tawdler?

20 likes

Woow ik kan me gewoon niet voorstellen dat je zo’n bedrag over hebt voor een reis. En dan niet een once in a lifetime maar toch ongeveer 1x/ jaar.
En dat je daar dan nog zo veel uitgeeft ook. Dat je niet even denkt hmmm wat staat er nog op mijn rekening, hebben we niet al een beetje veel uitgegeven,…
Maar duidelijk dus een ver van mijn bed show.

Zou echt graag eens alle cijfers zien :face_with_peeking_eye:
Wat er bij hen / maand binnenkomt, wat er buiten gaat, hun vaste kosten,…
mss een foute soort nieuwsgierigheid.
Dus als er hier iemand is met een vergelijkbaar financieel profiel graag even in het topic kasboekje delen! Dank u wel!

10 likes

Ik ging 2 maanden door amerika reizen en wij hebben echt qua overnachten low budget geprobeerd… kostte ons 10k pp ongeveer :smiling_face_with_tear: (hawaii was vooral duur, maar zo mooooi). Heel leuk gehad daar niet van. Incl eten drinken, entreebewijzen/activiteiten, auto’s en overnachten. Maar hoe zij het doen jagen ze dit er wel ff doorheen samen in 1 maand

Oja en ik vond t mega leuk om mn verre familieleden te ontmoeten en daar te zien hoe ze hun leven leven. Niet zo stereotyp als men soms denkt. Heel open, realistisch, pleiten voor algemene gezondheidszorg en tegen wapens (gelukkig!!!).

En echt de natuur… prachtig! Echt wel een reis om nooit te vergeten. Ook wel problematische dingen gezien, maar dat had ik van de week in een andere Europese stad ook.

10 likes

Neen dat klopt. Waarschijnlijk houden ze het wel op een bepaalde manier in het oog.

1 like