Beutyblogtopic XL #15

Echt, post dit soort propaganda lekker op dieet forums ofzo, niemand heeft hier zin in.
Je wordt er op social media ook al zo mee doodgegooid en het werkt alleen maar averechts voor veel mensen. Je denkt dat je een goeie boodschap overbrengt, maar je geeft veel mensen vooral een kutgevoel, mensen die gewoon WEL lekker doen wat ze zelf willen en niet alle guru’s die denken dat ze de sleutel tot een soort ultieme gezondheid gevonden hebben.
Stop ermee.

20 likes

Hahah Mila vraagt aan Mascha wat “tanken” is. De nieuwe generatie gaat het nooit weten.

6 likes

Propoganda? Het is gewoon de waarheid, ze eten dag in dag uit junkfood. Sorry als de waarheid pijn doet. Ik eet ook af en toe junkfood, moet iedereen lekker doen, maakt het nog niet gezond. Ik zeg nergens dat ik weet hoe het wel moet en hoe het allemaal werkt. Dat is voor iedereen anders en is niet aan mij en zal ik ook nooit doen. Maar de hele dag junkfood eten normaal vinden ga ik zeker niet aan toegeven, sorry als ik je gevoelens daarmee gekwetst heb

11 likes

Maar wat boeit het of een ander gezond eet of niet.

25 likes

Ik zat gister ook een vlog te kijken en mijn vriend keek met een schuin oog mee. Zegt ie: zijn deze mensen heel de dag door opzoek naar eten ofzo?
En als je die snack verzameling uitgestald ziet en daarna zei ze: even rustig aan doen met snacks kopen. Volgende dag weer 3000 snacks.
Lekker zelf weten ja maar het is wel opvallend.

Oh en mijn vriend werd er ook behoorlijk woest van die vlogs want hij dacht dat de soundbar kapot was. Dus hij was blij toen ik zei dat deze mensen gewoon onverstaanbaar zijn.

14 likes

Ik krijg altijd super veel trek als ik de vlogs kijk :melting_face:

7 likes

Dit is toch het hele doel van t leven. Ja en voortplanten.

38 likes

Bij de designerarmbanden die Vera draagt denk ik steeds: ‘dat kan toch niet lekker zitten’. Zo strak om je pols.

6 likes

Nee maarja ze zullen wel van een duur merk zijn dus dan maakt dat niets uit

36 likes

We bemoeien ons in dit forum de hele tijd met anderen, met alle vloggers die hier besproken worden. Omdat dit onderwerp je niet aan staat, mag t opeens niet meer?

6 likes

Je zegt letterlijk “bemoei je niet met een ander”

3 likes

Omdat dikke mensen.

11 likes

Hha sorry als de waarheid pijn doet?!

Het punt is 1) laat die mensen lekker eten wat ze willen en hoeveel en 2) alles wat je zegt valt gewoon onder een enorme toxic diet culture.

Het labelen van eten als gezond of ongezond of slecht is hier ook echt onderdeel en zouden we imo niet meer moeten doen (eten kan voedzaam zijn of niet). En sowieso wáár haal je vandaan dat ze ongezond zijn, enkel op basis van wat ze eten; sterker nog van wat jij ziet dat ze eten.

Ze zien er verder blij, niet gestresst en vitaal uit dus echt onzin dat ze “ongezond” zouden zijn.

8 likes

We weten denk ik allemaal wel dat fast food ongezond. En ja je mag zeggen wat je wil maar we worden ons hele leven al doodgegooid met dieet cultuur door de samenleving, de media en bedrijven, dus best wel chill als we daar niet onderling ook nog eens aan mee doen.

8 likes

Mascha heeft zelf benoemd dat ze het allemaall even los gaat laten. Ze probeert zwanger te worden, eet thuis echt wel gezond, heeft sporten opgepakt ( wat je niet constant ziet bestaat wel).

Het levert duidelijk stress op, dat zag je in eeen emotioneel stukje over een gewenst tweede kind.

Ze nemen er nu even letterlijk afstand van en genieten van het leven om daarna met volle moed verder te gaan. En terecht.

Hoop niet dat ze hier leest dat anderen daar moeite mee hebben.

27 likes

Afstand nemen en loslaten kan haar zelfs helpen. Ik had de hoop opgegeven en was druk met een puppy, nieuwe baan etc. en toen werd ik spontaan zwanger na miskramen, medische molen etc. Inmiddels is ze 13, een tweede is er niet meer gekomen en dat is goed zo. Ik hoop voor Mas en Greg dat hun wens uitkomt.

7 likes

Wat een bijzondere combinatie van ‘likes’ krijg je op je reactie :confused:

20 likes

Nou inderdaad zeg. Weet dat het soms per ongeluk gaat met scrollen maar waarom ‘boze’ emotie vraag ik me dan af op een meelevende en persoonlijk bericht?

2 likes

Omdat het een hele pijnlijke opmerking kan zijn voor iemand die graag zwanger wil worden? Alsof het voor iedereen allemaal ineens wel lukt zodra je ‘het even loslaat’.

94 likes

Omdat een zwangerschap niet komt met ontspannen en loslaten. De reactie slaat helemaal nergens op. Heel fijn dat @Ikketik het geluk had dat de zwangerschap gelukt is en er een gezond kind is, maar dat is echt niet te danken aan loslaten.

61 likes