Beutyblogtopic XL #15

Het is gewoon een kutopmerking om te krijgen als je niet zwanger kunt worden, en het slaat ook gewoon nergens op want iets ‘loslaten’ is geen remedie voor een medisch probleem/ziekte/whatever.
Zou je het tegen iemand met kanker zeggen? Laat het los en dan verdwijnt je tumor? Nee toch? Waarom dan wel tegen iemand die geen kind kan krijgen?

46 likes

Ik denk dat diegene van de opmerking het nu wel begrijpt.

53 likes

Dat mag ik hopen.

15 likes

Ze zegt alleen maar dat het KAN helpen. En vertelt haar situatie. Ze zegt nergens dat dit voor iedereen de oplossing is.

Het KAN dus, meer zegt ze ook niet. Iedereen weet dat er tig oorzaken zijn en ze weet denk ik zelf ook hoe naar de situatie is

8 likes

Zoiets heet gewoon toeval.

31 likes

Ze zegt toch niet dat t bij iedereen kan? Dat zeg ik ook niet. Ik zeg juist dat er tig oorzaken kunnen zijn. Denk dat we niet zo zwaar moeten tillen aan haar opmerking en ze het heus niet zo bedoeld heeft. Dit is haar ervaring en die deelt zij, meer niet.

5 likes

Misschien, maar misschien ook niet. Ik heb zelf pcos en bij mij versterkt stress echt veel. Ongesteldheid wordt onregelmatiger en dergelijke. Wie ben jij om te zeggen dat het bij haar toeval was? Dat is net zo naar om te zeggen als “laat t los, dan word je wel zwanger”

4 likes

Alsjeblieft hoor, net zo naar? Vertel dat aan de mensen bij wie het niet lukt en al heel vaak ‘laat het los’ ‘ga gewoon op vakantie’ naar hun hoofd hebben gehad. Mensen willen graag een reden voor iets, dat betekend niet dat het ook zo is. Gewoon puur toeval. En dat is ontzettend fijn voor degene bij wie het gelukt is maar dat geeft niet het recht om rond te gaan bazuinen dat je van loslaten zwanger word.

17 likes

Dit is echt van dat nutteloze en pijnlijke advies als: wees gewoon blij, dan ben je niet depressief! Ja hehe, was het maar zo makkelijk.

25 likes

Helpt het ook om gezond te eten?

Het is gewoon een kut opmerking om te zeggen dat je het los moet laten. Ik zou willen dat het zo makkelijk was, maar zo werkt het gewoon niet.

Het is niet bewezen dat loslaten werkt, dus ja het is gewoon toeval en dat is heel fijn voor degene die toen zwanger geworden zijn. Maar ga ajb niet lopen verkondigen dat het de manier is…

Maar ik heb het idee dat het niet helpt om dit te zeggen tegen je, aangezien je gister ook gewezen werd op onhandige opmerkingen en daar deed je ook weinig mee…

8 likes

Heeft dat huis van Mas eigenlijk nog een tweede kinderslaapkamer of moet er de kinderkamer van Greg eraan geloven?

29 likes

Stel dát het klopt dan is er alsnog geen knop die je om kunt zetten om het los te laten.

4 likes

Ik zeg toch ook nergens dat dat bewezen is? Ik zeg alleen dat jullie wel heel hard ingaan op een opmerking die duidelijk niet zo bedoeld is. Het wordt heel erg betrokken op wat er in het verleden tegen mensen gezegd is door anderen en er wordt gewoon verdraaid wat er staat. Ik heb zelf pcos en bij de vaststelling ervan is ook vastgesteld dat ik moeite zal hebben met zwanger raken of niet zwanger zal raken. Dus ik ben hier geen buitenstaander in die zo maar wat zegt. Dit gaat mij ook aan, maar voel me totaal niet aangevallen door haar opmerking zoals anderen dat wel doen. Iets rustiger en subtieler haar er op wijzen mag best. Dan begrijpt ze t ook heus wel!
Vergeet ook niet dat dit allemaal getypt is, dat kan de interpretatie ook anders maken.

3 likes

Dat is een andere discussie😉

5 likes

Heel fijn dat jij het niet vervelend vindt, maar dat betekent gewoon niet dat anderen dat niet zo ervaren.

En ja we gaan er hard tegen in, omdat hier al zo vaak aangegeven is dat het gewoon niet okee is en ook al heel vaak uitgelegd waarom.

5 likes

Wandel mee door Target met me … met extra schokkende beelden zodat het lijkt alsof je echt zelf door de Target wandelt.

11 likes

Haha ok! Ik heb zelf geen greintje kinderwens en vatte de comment niet zo (belerend of gevoelloos) op, maar jullie punt is duidelijk :sweat_smile:

1 like

Niet mascha die een derde coolbox koopt😂

13 likes

Haha die vlog van vandaag! Mascha die als een dolle door de target en daarna door hun huis rent

9 likes

“Het is weer zover foef is door zn knie gegaan”
En gregor “nja ik heb dit nog nooit gehad” hahaha zo typisch.

35 likes