Beutyblogtopic XL #15

Nou misschien omdat het (in mijn ogen) een onnozele reactie is.

Als je een sterke kinderwens hebt (en ook een medische reden waarom dat moeilijk gaat) dan is ‘laat het los want dan lukt het misschien wel want dat is bij mij ook gelukt’ denk ik het laatste wat je wil horen….

25 likes

Nee? @Ikketik plaatst in mijn ogen een persoonlijk bericht en daar gaan andere forummers op reageren met een boos kijkende emoticon. Waarom zijn mensen daar boos over?

Edit: ik lees het anders dan @Fredje uitlegt. Ik lees het meer als: als je je enorm focust op zwanger willen worden en het lukt niet, dat soms loslaten (als in: we zijn op vakantie, ik focus me nu daarop en na de vakantie kijken we wel verder en een stukje persoonlijke ervaring erachter.) niet een heel slecht idee is zodat je wel van de vakantie kan genieten.

6 likes

“Laat het los dan komt het vanzelf” is een van de meest pijnlijke dingen die je kan horen als je zwanger wilt worden en het lukt niet. Je kan zoiets niet zomaar even los laten. Plus ik heb ook het idee dat het gewoon geluk is als het toch lukt en niet een kwestie van ik heb het los gelaten.

52 likes

Oke, ik begrijp het. Ik dacht er minder ‘diep’ over na en las de tekst op een andere manier. Excuus!

8 likes

Ja ok, maar dat is toch hun probleem als ze minder energie daardoor hebben. Je hoeft echt niet alleen maar vlogs te maken waarin alleen maar healthy eten wordt gepromoot.

2 likes

@Ikketik spreekt toch uit haar eigen ervaring? Ze zegt alleen maar dat het kàn helpen, niet dat het de oplossing is. Bij mijn zus precies hetzelfde, kon ook moeilijk zwanger worden, ook paar keer misgegaan. Op een gegeven moment hebben ze de moed opgegeven en besloten dat ze dus met z’n 2en zouden blijven, 3 maand later was ze zwanger.

7 likes

Ze zegt in haar eerste zin letterlijk

Ik snap echt dat ze het niet verkeerd bedoeld hoor, maar het is toch gewoon een vervelende opmerking om te lezen als jij nou net iemand bent waarbij het niet zo werkt terwijl je wel heel graag wil.

9 likes

Neeeeeee niet ditttt zeggen

Edit; hoe vaak dit wel niet tegen mij gezegd is, vreselijk. Ga lekker op vakantie! Laat het los! En ook nog eens alsof het m’n eigen schuld was want ik liet het niet los en was er teveel mee bezig.

Echt dit soort opmerkingen zouden verboden moeten worden.

65 likes

Mijn oma rookte een slof sigaretten per dag en werd 96.

59 likes

Ik denk dat dat komt omdat we allemaal de middelvinger missen als reactie.

29 likes

Nog nooit zo hard nodig gehad. Ik zal lekker even in de zon gaan zitten om alles los te laten, dan zal de spuit vanavond met hormonen vast niet meer nodig zijn🖕

Zoals Sara Kroos in haar boek mooi zegt: “loslaten doe je met honden in het bos”

63 likes

Het is gewoon een kutopmerking om te krijgen als je niet zwanger kunt worden, en het slaat ook gewoon nergens op want iets ‘loslaten’ is geen remedie voor een medisch probleem/ziekte/whatever.
Zou je het tegen iemand met kanker zeggen? Laat het los en dan verdwijnt je tumor? Nee toch? Waarom dan wel tegen iemand die geen kind kan krijgen?

46 likes

Ik denk dat diegene van de opmerking het nu wel begrijpt.

53 likes

Dat mag ik hopen.

15 likes

Ze zegt alleen maar dat het KAN helpen. En vertelt haar situatie. Ze zegt nergens dat dit voor iedereen de oplossing is.

Het KAN dus, meer zegt ze ook niet. Iedereen weet dat er tig oorzaken zijn en ze weet denk ik zelf ook hoe naar de situatie is

8 likes

Zoiets heet gewoon toeval.

31 likes

Ze zegt toch niet dat t bij iedereen kan? Dat zeg ik ook niet. Ik zeg juist dat er tig oorzaken kunnen zijn. Denk dat we niet zo zwaar moeten tillen aan haar opmerking en ze het heus niet zo bedoeld heeft. Dit is haar ervaring en die deelt zij, meer niet.

5 likes

Misschien, maar misschien ook niet. Ik heb zelf pcos en bij mij versterkt stress echt veel. Ongesteldheid wordt onregelmatiger en dergelijke. Wie ben jij om te zeggen dat het bij haar toeval was? Dat is net zo naar om te zeggen als “laat t los, dan word je wel zwanger”

4 likes

Alsjeblieft hoor, net zo naar? Vertel dat aan de mensen bij wie het niet lukt en al heel vaak ‘laat het los’ ‘ga gewoon op vakantie’ naar hun hoofd hebben gehad. Mensen willen graag een reden voor iets, dat betekend niet dat het ook zo is. Gewoon puur toeval. En dat is ontzettend fijn voor degene bij wie het gelukt is maar dat geeft niet het recht om rond te gaan bazuinen dat je van loslaten zwanger word.

17 likes

Dit is echt van dat nutteloze en pijnlijke advies als: wees gewoon blij, dan ben je niet depressief! Ja hehe, was het maar zo makkelijk.

25 likes