LOL Mascha die op vakantie zo min mogelijk een zonnebril draagt omdat ze was geschrokken van foef’s vitamine D-tekort?
Huh denkt ze dat vitamine D alleen opgenomen wordt via je ogen?
Vond dit ook zo bizar. En alsof te veel UV-straling niet slecht is voor je ogen? 🫠
hou op hoor
Dat ook ja, maar gewoon naar buiten gaan met bescherming tegen de zon (bril, spf) is voldoende mits je natuurlijk geen onderliggende medische problemen hebt. Maar als je die hebt dan heeft je zonnebril niet op doen ook geen zin
Heeft Gregor dit bedacht of is dit haar eigen logica?
Volgensmij komt het de laatste tijd veel voorbij op Instagram. Wel vooral bij ‘wappies’, maar misschien heeft ze het daar ergens opgepikt.
Voorbeeldje: https://www.instagram.com/reel/CsqEwYhooil/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
Haha ja die Joep heb ik net toegevoegd aan m’n bericht inderdaad. Wel bijzonder dat Mascha zelf dan wel weer Sjamadriaan (aanrader!!!) volgt die zich weer vaak kritisch uitlaat over dit soort dingen.
Ik heb deze gek meteen gevlagd voor onjuiste informatie over gezondheid
Ook allemaal zonder bril of lenzen naar buiten he want ook die blokkeren UV
Wtf…
Ik snap nooit hoe mensen zonded zonnebril kunnen. Zelfs als t helemaal bewolkt is vind ik t vaak te licht.
Toch knap dat dat soort lui elke keer weer wat anders verzinnen.
Ik heb een keer zonverbrandheid in mijn ogen opgelopen. Was echt niet tof
Echt je oogbal of hoornvlies ofzo? Wist niet dat dat kan.
Ja wist ik ook niet tot het me overkwam. Het is gewoon net als zonverbranding van de huid maar dan je hoornvlies. Voelt alsof er zand in je ogen zit in extreme mate en ik kreeg echt een immense koppijn en kon geen licht verdragen.
Haha ja ik had hem wel eens op Twitter voorbij zien komen maar laatst ook op insta gevonden. Dit soort ellende ook;
“Wetenschap is wat mensen denken te weten en gaat niet verder dan dat”

Same, als het helemaal bewolkt is en de lucht dus felwit, kan ik echt niet functioneren zonder zonnebril
Er zijn ook bedroevend veel mensen op instagram die niet in zonnebrand geloven. Kwam gisteren op het account van leven met spikkels (ja sorry geen beauty maar kinderen), haar laatste reel is echt de definitie van zonschade. Zij gebruikt druivenpitolie oid.
Als je die Instagram van Joep trouwens doorleest lijkt het echt wel alsof je met keltisch zeezout de wereld gaat redden hè
Klopt, maar je kan dat dus ook van de zon oplopen!