Een narcist is perfect en gaat niet de diagnose narcist halen. Dat komt dus meestal van buitenaf.
Dit terzijde.
Dat is ook weer erg stigmatiserend.
Ik had heel de hype gemist op een of andere manier en toen ging het een tijdje terug erover en toen heb ik het besteld. Maar ik ben gewoon zieklui. Zelfde met die boombrush. Ik denk altijd o ja meh ik moet ooit ff iets nieuws halen maar dan lig ik toch liever gewoon op bed doelloos te scrollen. Ik betaal graag voor mijn luiheid.
Nee hoor
Natuurlijk wel
Wat is dat nou weer voor onzin, iemand kan toch narcistisch gedrag vertonen zonder dat het gelijk npd is.
Maar het gedrag dat jij dan bedoeld, is niet narcistisch. Dat is egoistisch, selfcentered, manipulerend of weet ik veel wat je bedoeld. Door het narcistisch gedrag te noemen, stigmatiseer je npd.
We kunnen het ook naar een andere neurodivergente type sturen, zoals autisme.
Ook een hoop stigma en zodra iemand goed gaat op geordend zijn, hoor je dat het ‘een beetje autistisch’ is van diegene. Maar ik als autist ben de grootste chaoot van dit huis.
Zoals niet elke autist geordent, precies en van treintjes houd. Is niet elke npd manipulerend of wat. Er zijn genoeg onzekere npd-ers of niet abusing npd-ers. En door dit gedrag narcistisch te noemen, zorg je ervoor dat er een gigantische stigma op npd komt te liggen en het gevaarlijk wordt voor deze mensen om hier eerlijk over te zijn en hulp te zoeken.
Dus noem het gedrag wat het is: manipulerend, egoïstisch, abusive. Maar noem het niet naar een diagnose.
Sorry, ik suck echt enorm in uitleggen en een punt maken, maar ik hoop dat je/jullie eruit kunt halen wat ik bedoel.
Cynthia gaat een boek schrijven over haar alcoholvrije(re) leven
Zoals hier al de voorspelling was inderdaad. De meid weet elke trend uit te buiten. Wat een tenenkrommend mailtje ook…
Het is denk ik helemaal niet handig dat ik dit al deel, maar omdat het niet ‘openbaar’ op social media is, durf ik het wel haha.
Het voelt als ik, jij en onze inboxen
Ik heb twee geheimen.
De eerste is dat ik een boek ga schrijven over mijn alcoholvrije(re) avontuur!
OMG.
Deze week krijg ik het contract en ga ik tekenen. Dan is het officieel en verschijnt in december mijn boek Alcoholvrijer.
Ik merk in dit hele proces dat er veel verhalen en boeken zijn van mensen die op de ‘extreme’ kant van het ‘alcoholspectrum’ zitten. Die zijn mega leerzaam, maar ik herken mezelf niet in hun verhaal. Sinds ik gestopt ben met drinken afgelopen september, houd ik een dagboek bij waarin ik alles opschrijf wat ik ervaar rondom niet drinken.
Maar ik kan niet zoveel herkenning vinden bij andere mensen. Ik ben geen alcoholist, ik was een matige drinker met een alcoholprobleem. En ik weet 100% zeker dat er heel veel mensen zijn die hetzelfde ervaren als ik.
En toen dacht ik: hier kan ik veel mensen mee helpen, die ook, net als ik, vrij matig dronken, maar tóch een probleem ervoeren met hun alcoholgebruik.
Het wordt een heel persoonlijk verhaal, met mijn ervaringen, maar ook praktische tips en ideeën over hoe je een alcoholvrijer leven kan leiden. Dus niet per se en leven zónder alcohol, maar een leven waarin alcohol je niet meer beperkt of een probleem voor je is.
En mijn tweede geheim.
Straks in maart ben ik zes maanden alcoholvrij.
NIET normaal zo lang, ik ben er trots op…
Nee… twee geheimen in één mail kan ik niet aan, haha. Ik vertel het je volgende week.
Voor nu dit toffe nieuws van mij boek. Ik vind het ZO waanzinnig vet. En als ik er meer over kan delen, dan laat ik je dat natuurlijk weten.
Je bent nu de eerste die dit weet, haha.
ieehhhh. Spannend.
Hmmmm oke hoezo doet Cynthia iets voor slechts een paar maanden en is ze dan al meteen expert en schrijft ze er een boek over? Vind het echt apart eigenlijk allemaal. Of ja ze zegt zelf natuurlijk niet dat ze expert is maar zo komt het allemaal een beetje over bij haar altijd. Cynthia sport/valt af → meteen een webinar met allemaal tips
Cynthia is een tijdje alcoholvrij → meteen een boek erover
Ik snap het niet zo goed. Ja, het is haar verdienmodel maar wat maakt haar een soort autoriteit om ineens adviezen te geven na een paar maandjes iets te doen. Ik ben zelf ook een half jaar alcoholvrij geweest tijdens mijn studententijd en het is echt nooit in me op gekomen dat je dan al zoveel adviezen/tips kan geven, laat staan er een boek over schrijven. Maar goed.
Misschien moet ze deze website dan nog ff online halen, scheelt weer hostingkosten
Bla bloe indeed
Ik snap wel waar ze op doelt. Zelf drink ik bijna nooit meer dan 2/3 glazen maar ik kan alsnog een bepaalde zucht hebben naar alcohol die ik zeg maar niet naar drop of chocola heb. Het blijft natuurlijk een zwaar verslavende stof en ook mensen die matig drinken zijn daar niet immuun voor.
Anyway, geen haar op m’n hoofd dat erover denkt om dat boek te lezen/kopen. Na een half jaartje iets doen ben je geen expert, punt.
Dus eigenlijk copy-paste van Evi Hanssen
Wat erg
Wat een aparte mail ook eigenlijk hahahaha
'Het voelt als ik, jij en onze inboxen ’
Lekker zwoel
Cliffhanger. Volgende week het tweede geheim, want dit was al zo groot nieuws. Wat is ze toch een geweldige zakenvrouw, he?
Eerlijk, ik wil graag hetzelfde zelfvertrouwen om zoveel shit de lucht in te slingeren en goed geld voor te vragen. Daarom ben ik niet geschikt als ondernemer, vrees ik.
een half jaar geen alcohol nou nou wat een prestatie…
Nouja, het is nogal een maatschappelijk probleem, alcohol, dus ja dan vind ik een half jaar een knappe prestatie hoor.