Beutyblogtopic XL #15

Volgens mij is ze laatst weer een opleiding gaan doen (of afgerond inmiddels?)

2 likes

Ik dacht dat ze wel even op het lab heeft gewerkt en nog in texas in een lab heeft gewerkt

3 likes

Ik kwam precies met dezelfde verbazing, hoe is zij ineens weer een bioloog :joy: Zijn de echte laboranten niet aantrekkelijk genoeg ofzo.

6 likes

Op het lab werken betekent niet per se dat je researcher bent imo, maar ik moet zeggen dat ik niet precies weet wat Serena gedaan heeft dus ik kan fout zitten hoor

10 likes

Veel tomaten eten is toch goed voor je huid? Schijnt zon-schade tegen te houden.
Onderschat jezelf en je kennis niet!!

5 likes

Mascha die weer heel geforceerd 1 klit in de stijle haren van haar kind als “krullen” benoemd.

16 likes

Hahaha ik net dezelfde screenshot gemaakt. Bijzonder dat ze haar ervoor vragen.

3 likes

Staat letterlijk in haar profiel dat ze de titel B.ASc, dus bachelor of applied science/hbo heeft. Ik heb nog nooit iemand die titel onironisch zien gebruiken

4 likes

Je zou maar trots zijn op je hbo opleiding hĂš

24 likes

Dat is toch niet het punt. Of heb ik de memo gemist dat ik mijn mavo diploma van 20 jaar geleden ook in mijn instagrambio moet zetten??

6 likes

Als ze in 2007 die bachelor heeft gehaald en daarna 5 jaar heeft gewerkt in dat veld betekent dat dat ze inmiddels al meer dan 10 jaar niet in dat veld heeft gewerkt, lijkt me dat haar kennis inmiddels ontzettend verouderd is, tenzij ze erkende cursussen heeft gevolgd om dit up to date te houden, maar dat zou ze dan ongetwijfeld ook op haar profiel vermelden

38 likes

Amerikanen hebben vaak wel een :mortar_board: MA Spijkerpoepen in hun Instagram-bio zijn.

5 likes

Je moet helemaal niets, maar als zij trots is op haar opleiding en het graag in haar bio zet is dat toch prima. Waarom zou je dan de opmerking maken dat je anderen dit alleen spottend ziet gebruiken.

14 likes

Ja, daarenboven zijn lab technicians over het algemeen geen researchers? Het is niet omdat je een wetenschappelijke opleiding hebt gevolgd, dat je (meteen) wetenschappelijk onderzoek doet.

10 likes

Het is ook maar net hoe je het interpreteert, ze gaf op haar blog best wel eens uitgebreid uitleg over bepaalde bestandsdelen in producten, dus daar zal vast ‘wetenschappelijk onderzoek’ aan vooraf zijn gegaan.

1 like

Bovendien waren haar artikelen m.b.t. ingrediënten in huid - of haarverzorging ook altijd selectief kritisch geschreven. Net zoals die onzin met dat collageen poeder. Niet bijster wetenschappelijk.

7 likes

Nee dat is gewoon :money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face:

11 likes

Je verdiepen in een bepaald onderwerp, ook al gebruik je daar wetenschappelijke bronnen voor, is niet hetzelfde als wetenschappelijk onderzoek verrichten.

49 likes

Ze kan in het PhD topic wel even een oproepje doen voor wetenschappers die haar ‘artikelen’ willen peer reviewen.

13 likes

Eens hoor, vandaar de ’ ’ ook. Met de benaming researcher doe je het toch voorkomen alsof je echt actief bezig bent met phd onderzoek.

Eerlijk gezegd weet ik niet wat de officiele vereisten zijn om deze benamingen te mogen gebruiken. Je hebt dat in wel meer werkvelden dat ‘titels’ niet beschermd zijn, dus dat het officieel wel gewoon mag om jezelf een bepaalde functie toe te dichten.

4 likes