Beutyblogtopic XL #15

Ik dacht ik doe eens gek, kijk weer eens een vlogglossvlog, maar inmiddels identificeren ook
Totaal onbekende kijkers Mas’ kind als hooggeleid

Soms denk ik dat we in een parodie leven.

48 likes

Ik werk op een vmbo school en ‘onze’ kinderen hebben vaak hun hele basisschooltijd minder goed mee kunnen komen, meer moeite gehad met de lesstof, heel weinig of nooit de beste kunnen zijn. Dat zien veel mensen over het hoofd, ik wist het ook niet omdat ik havo advies had.
Ik krijg ook een beetje jeuk als een school het vooral heeft over plusklassen, extra uitdaging etc. Dan zit er op die school geen afspiegeling van de maatschappij, waar 60% van de kinderen een vmbo advies krijgt.
En natuurlijk moeten ook hoogbegaafde kinderen begeleiding krijgen, maar ook een nt2 leerling of een kind met dyscalculie

18 likes

Ugh ik word hier echt niet goed van. “Babies worden tegenwoordig zoveel gevoeliger geboren” nee Anita, ouders worden steeds dommer en geloven alles wat ze wordt toegeworpen in de Linda.

45 likes

Move along hoogbegaafdheid, we hebben het nu over spiritueel hooggevoelig zijn :sparkles: :star2:

17 likes

Van de ene aanstelleritis naar de andere.

12 likes

Wtf.
Over welke uitspraken van Mila gaat dit dan?

5 likes

Hoe is dat gelul? Lopen wellicht wat dingen door elkaar, maar de kernboodschap klopt. Loop op de laagste onderwijsniveaus een paar klassen binnen en je spreekt direct leerlingen die na de basisschool als hoofdboodschap hebben onthouden dat ze slechter zijn dan de rest en niet kunnen leren. En tuurlijk zijn er allemaal scholen die het nog prima lukt, die al die potjes en investeringen vinden. Zet daartegenover allerlei scholen zijn die het allang niet meer lukt om kinderen met een fatsoenlijk lees en rekenniveau het onderwijs te laten verlaten.

Edit; en ik denk dat het net zo belangrijk is om kinderen die hoogbegaafd zijn of minder makkelijk meekomen en vastlopen te bedienen, maar laten we niet gaan doen alsof scholen die zich profileren met plusklasjes en andere soortgelijke activiteiten om het slimmere kind te bedienen per se vol zitten met hoogbegaafden. Net zo goed als dat het niet normaal is om als zwangere met extra uitdaging als criterium al basisschooltjes te scouten.

19 likes

Ze zei dat “vroeger toen ze groot was” ze een baby in haar buik had.

En toen Mas vroeg of ze puree lustte en of ze dat wel eens had gegeten zei ze “ik at dat vroeger toen ik groot was”.

Super creepy

21 likes

Doodeng, een peuter die verschillende tijdsaanduidingen nog door elkaar haalt.

104 likes

Haha mijn kind noemt alles ‘morgen’. :sweat_smile: Het kan gisteren betekenen, maar ook een jaar geleden of over 4 dagen.

Maar eigenlijk heeft ze dus spirituele gaven waardoor ze in het heden kan kijken!

48 likes

Maar hoezo krijgt een NT2 leerling of een leerling met dyscalculie geen extra begeleiding dan? Ik heb nog nooit gewerkt op een school waar dit soort leerlingen geen extra begeleiding krijgen. Het is nog eerder andersom zo.

2 likes

Hahahaha. Ohja heel bijzonder voor een peuter ja

5 likes

Mijn kind kan een perfecte imitatie doen van een dino, echt bijzonder dat hij dus ooit een dino was 🥹

36 likes

Dan leg ik me verkeerd uit. Het zal zeker ook op heel veel scholen heel goed gaan, maar helaas heb ik ook voorbeelden gezien van niet. Bij de kinderen op mijn school, maar ook bij zelf een basisschool kiezen.
En bij de school van mijn neefje konden ze wel kinderen extra begeleiding bieden met extra uitdaging, extra technische vakken, maar hadden ze geen tijd/middelen om hem met zijn dyslexie te helpen.
Dus ik ben blij jouw ervaring te lezen met dat jij dat bij jouw scholen niet bent tegen gekomen. (Bedoel ik niet sarcastisch)

5 likes

Of ze praat gewoon onzin, zoals elke driejarige die een woedeaanval krijgt dat ze niet vanmiddag naar de speeltuin wil maar morgen al.

14 likes

Ik had een kleuter van 4 op stage die beweerde die ochtend in Afrika te zijn geweest, is goed schat leuk dat je daar voor half 9 ben geweest

67 likes

Dat hangt geheel af van de gelden die een school ontvangt. Qua subsidies is er best veel beschikbaar voor achterstandsscholen maar je moet wel een ijverige directeur hebben die zijn best doet om die subsidies binnen te halen. Het kost ook veel tijd trouwens dus daar heeft het ook mee te maken. En mijn ervaring in het onderwijs is dat de gelden vaak niet toereikend genoeg zijn en er altijd leerlingen buiten de boot vallen.

9 likes

Over Mascha! Dat het eigenlijk een soort triest einde is zo consumerend in Amerika.

147 likes

Wow wat een goede column. Dat is precies waarom ik na al die jaren ben afgehaakt.

30 likes

Oef, zo waar.

6 likes