Beutyblogtopic XL #15

Nooit gedacht dat ik mee zou doen aan een hype, wel onbedoeld haha.
Toen ik op autovakantie bij mijn oom langs kwam heb ik van heb een koelbox gekregen, heeft hij volgens mij uit de zolder gehaald(vintage!) je kan het zelfs aan de stroom zetten in de auto dan wordt het nog koeler. Voelde me de rest van de vakantie super ouderwets en volwassen. Het ziet er wel super saai uit, lichtblauw met wit

1 like

Mijn ouders hebben deze (de originele) nog in de berging staan :rofl: ik had geen flauw idee dat dat zo’n hype was

5 likes

‘Released in 1992’ hahaha dude, het is een KOELBOX, gewoon een random voorwerp dat je ouders vroeger kochten om een flesje water en een boterham met worst in mee te nemen naar het strand zodat het medium lauw aankwam ipv gesmolten.
Echt I can’t echt, deze jeugd die een heel ding maakt van NIKS en dat dat dan een HYPE wordt keer op keer. Masha zou toch beter moeten weten door haar leeftijd

37 likes

Ik kijk net de vlog waar Mascha naar cracker barrel gaat en ik snap gewoon niet hoe ze nog steeds zo enthousiast kan zijn over al die spullen (stickerboek, hoed met watermeloen kleuren, etc).
Ik heb die fase gehad toen ik 16 of zo was, maar nu zie ik in dat het slecht voor het milieu is, dat bedrijven alleen maar meer en meer geld willen verdienen aan ons en dat het echt geen verrijking is van je leven is om zooo veel shit te (willen) hebben. Ik koop heel af en toe iets, en daar ben ik zeker blij mee, vooral omdat het maar af en toe is en ik het meestal ook echt nodig heb.
Ik snap echt niet hoe ze na al die reizen in Amerika en trips naar Walmart nog niet is uitgekeken op spullen?

19 likes

Ik heb het gevoel dat Mascha een beetje de Amerikaanse 2012 YouTuber droom leeft. Super veel kopen, lange shoplog video’s, etc. Ik snap ergens wel dat het leuk is, maar met de kennis van nu zou je toch beter moeten weten.

12 likes

Ik ben vloggloss aan het bingen want heb een bijzonder saaie vrijdagavond :face_exhaling:

Anyway, kennelijk zijn de christenen boos op mascha omdat ze “lacherig” doet over het aantal kerken in Amerika en oa dat er een “Jesus is king” tekening van een kind hing op een plek waar ze waren. Maar love dit, beetje sarcastische Mascha. En dat doet ze al een aantal vlogs op rij, ogen rollen om al die biblebelt bullshit.

Maar ben zo verbaasd? Zijn er ĂŒberhaupt overtuigd christenen in dit land lol, die ook nog eens naar Mas kijken. Idk ik ken echt niemand onder de 70 die christen is? Voelt zo ouderwets om christen te zijn. Maargoed ze gaan vol in de slachtofferrol (“je zou nooit zo respectloos zijn naar de islam!”)

Dit is niet wat ik had verwacht in de comments haha.

10 likes

Ja hoor, ken er genoeg. In het Gooi ken ik een behoorlijk aantal <30’ers en in de regio waar ik ben opgegroeid ook. Vrijwel al mijn klasgenoten van de middelbare zijn praktiserend Christen inclusief belijdenis, cathegesatie en whatever je nog meer vokr regels/rituelen je hebt. Sommige buurkinderen waar ik mee opgegroeid ben zijn ookvsnnde echte heftige zware kerk inclusief de verplichte hoeden en de lange zwart rokken.

Of ze Mascha kijken weet ik niet. Een deel zou het prima kunnen kijken denk ik.

6 likes

Lol Nederland heeft notabene een eigen Biblebelt. Waar zelfs een semi-grote stad als Gouda de zondagsrust in ere houdt en een SGP-burgemeester heeft. Reformatisch onderwijs van basisschool tot en met hbo, inclusief eigen christelijke lesprogramma’s. Vergeet niet dat een (klein) deel van deze gemeenschap ook gerust gaat demonstreren voor een abortuskliniek, dan is een comment op Mascha’s video toch een kleine moeite?

42 likes

Ah Nice, bewijs dat ze bestaan!

Ik ken dus als enige christenen Brabanders die als kind voor de cadeaus dat hele rataplan zijn doorlopen, maar die absoluut niks met God hebben. Hun ouders ook niet, die deden het ook voor de cultuur en niet de religie haha.

Maar jonge christenen zijn een beetje als Assen misschien. Je weet dat het bestaat, technisch gezien, maar je komt nooit iemand tegen die daar vandaan komt/echt religieus is. Zou eigenlijk denken dat iemand een grap maakt als ze me zouden vertellen dat ze christen zijn, ik kan dat gewoon niet rijmen met dit leven?

9 likes

Wow ik wist dat ik Gouda kut vond, maar nooit gedacht dat het daar zo van de Here was joh.

Dacht eigenlijk dat de biblebelt stervende was.

3 likes

Ja zeg maar rationeel weeeeeet ik wel dat ze bestaan. Maar ook bij die anti abortus mars dingen denk ik dan huhhhhhh waar komen deze mensen vandaan? Wonen die in Nederland?

Kan ze gewoon niet rijmen met het moderne leven.

16 likes

Brabanders zijn doorgaans katholiek, dat is totaal niet vergelijkbaar met de reformatorische geloofsgemeenschap. En die is alive and kicking in Nederland (helaas, naar mijn mening).

16 likes

Ja katholieken (de gewone mensen, niet de pedo’s in charge) zijn wel een stuk gezelliger/Bourgondischer/verfijnder ja. Dat snap ik nog wel, goud en carnaval enzo.

Vind Reformatorisch (en de Amerikaanse versies) daarvan altijd harde Yikes.

7 likes

Ja vind ik ook hahahaha
Ik stuur soms ook de clip van “veilig in Jezus armen” naar vrienden als grap.

Edit: Oh damn heb ineens een herinnering dat vroeger toen ik nog studeerde m’n huisgenootje en ik soms drankspellen deden op videocompilaties van christelijke bruiloften in Nederland

Het heette Heikoop media en het bestaat nog steeds hahaha, maar elke bruiloft was Ă©xact het zelfde en iedereen heette Rolaf en Roelinde en dat soort namen en ze gingen dan ook trouwen in de kerk met een hoed op elke keer. En die kerken waren altijd super sfeerloos en lelijk. En iedereen at altijd broodjes kaas/ham of krentenbollen en ze hadden altijd zo’n suf kapsel.

15 likes

Jaa het is een beetje “Oh ja we hebben het hier wel een beetje over Jezus enzo maar kijk even hoe lekker kitch we dit kerkje hebben ingericht”

15 likes

Ja ik zou zeggen het soort hoed dat prinses Laurentien zou dragen? Oubollig haha.

Maar dan trouwden ze eerst hoerig met een onbedekte haarkroon voor de staat en dan nogmaals met hoed op voor God.

En dan tussendoor de krentenbollen. Heb veel tequilashots gedronken op die video’s want ze volgen allemaal hetzelfde patroon.

6 likes

Ik in elke orthodoxe kerk nadat ik een paar mensen zag:

kruisje slaan met sjaal om m’n hoofd, langzaam achteruit met veel theater de kerk weer verlaten :raised_hands:t3::raised_hands:t3:

2 likes

Ik wil het niet over orthodoxe kerken hebben. Ik heb daar nog traumas aan. Ik ben dus een keer in griekenland bij zon mis geweest en toen moest je van te voren allemaal schilderijen van Jezus kussen. Nou wat een toneel stuk was dat zeg.

3 likes

Wij hebben in ons dorp een kerk die katholiek lijkt maar protestants is. Is ooit overgenomen.

Laatst was er een expositie, dus ik dacht leuk ff binnen kijken. Vervolgens merk ik op tegen een mevrouw die daar toezicht hield dat ik al die beelden en glas-in-lood zo mooi vond en ze snoof echt en zei “nou, ik vind het maar pompeus allemaal”. :sweat_smile:

19 likes

Volgens mij zitten er op het forum ook een paar christelijke vrouwen. Toegegeven, het zijn er niet veel. Ik ben er een van. Dus als je nog vragen hebt
 :smile: (Mijn gemeente valt onder de PKN.)

17 likes