Beutyblogtopic XL #15

Moest meteen aan Mascha en Gregor denken. De auto. Het is groot. Het is zinloos.

Weer ‘m uit de stad

12 likes

Amsterdam zet al in op een autoluwe stad. Er zijn steeds minder parkeerplekken etc. Het is ook zo zonde van de ruimte om straten helemaal vol te laten parkeren, terwijl je er bijv. ook groen kan planten of iets anders mee kan. Denk dat Mascha en Gregor trouwens een garage hebben. Kan me niet voorstellen dat dat bakbeest gewoon op straat staat.

6 likes

Laatst in de vlog zei ze dat mensen positief op haar auto reageren. Geloof er geen zak van.

7 likes

Als je zo’n auto kunt rijden, kun je ook het parkeergeld betalen. Dus ik denk niet dat zij het echt gaan voelen dan.

12 likes

Ik had in de eerste minuut al door in die vlog dat ze in een soort overdrive zat. Ze rent zichzelf voorbij sinds ze thuis zijn van Murica. Kasten opruimen, herorganiseren, taken timen,… inderdaad een soort coping mechanisme lijkt me, om controle te kunnen houden over wat er kan gecontroleerd worden. Wat ook te begrijpen is in zo een rot situatie…
Alleen het moment dat ze meebrult met de spice girls in haar Bruut vond ik mega cringe

7 likes

Ik weet natuurlijk niet of het een controle dingetje is of een soort trauma reactie, maar ik herken mij wel in wat Mascha nu doet.
Niet helemaal vergelijkbaar maar toen mijn beste vriendin overleed stond ik binnen no-time de keukenkastjes uit te ruimen, de vriezer te ontdooien en toen ik het echt meer wist ging ik maar het filter van de droger schoonmaken.
Je kan best een beetje ‘gek’ doen als je het gevoel hebt dat je de controle over je normale leven verliest

75 likes

Ja heel herkenbaar

9 likes

Same
In ieder geval iets wat ik zelf kon bepalen

10 likes

Ik herken me er ook wel in. Het geeft je een soort van ‘rust’ als in: hier kan ik me op focussen. En een zekere controle ook. Als alles om je heen anders gaat dan zou moeten, heb je enigszins nog controle over hoe de kasten ingericht zijn etc. Rare gedachte gang maar mij maakte het destijds wel een stuk rustiger in mijn hoofd.

15 likes

Ja, toen mijn moeder ernstig ziek was vond ik het ook kalmerend om schoon te maken en op te ruimen.

6 likes

Sowieso, als je in de auto zit en er speelt zo veel thuis. Misschien moet je dan even niet jezelf vloggen en je gewoon richten op het verkeer.

9 likes

Van mij mag er sowieso een hele dikke voeten komen op al dat gevlog en ge-Instagramstory tijdens het rijden.

18 likes

Waar bemoei jij je telkens mee, ze staat toch stil.

8 likes

Huh, nee hoor

8 likes

Speciaal voor jou laat ik m zo :joy:

5 likes

Ach arme Debbie, nu is ook Edward overleden :pleading_face:

3 likes

Ach wat sneu, beide honden zo vlak achter elkaar. Tjah, je kan veel over haar vinden maar gek op haar huisdieren is ze wel echt. Zielig hoor!

3 likes

Als je echt gek bent op dieren moet je niet zulke honden nemen

43 likes

Precies, ze kan wel zo geshockeerd doen over hun gezondheid en dat die beestjes het opeens hebben begeven, maar misschien dat dit wel een wake up call voor haar is om niet meer zulke honden te nemen

5 likes

Geloof dat ze Edward ergens vandaan gehaald had waar die het niet goed had. Maar weet het niet zeker.

2 likes