Heel bijzonder. Zwanger worden is een van de weinige dingen in het leven waar je vooral niet teveel aan moet denken / mee bezig moet zijn volgens veel mensen :’)
Ja ik keek op 2x snelheid en heb de helft maar gezien maar ze begint ook met een winactie en daarna gaat ze een dagje naar Amsterdam met de auto, dus het is een soort vlog oid? Iig geen video waarin ze het specifiek heeft over het zwangerschapstraject, maar ik kijk haar video’s ook nooit dus misschien neemt ze de kijkers er altijd op deze manier in mee?
Ze legt uit dat ze het wil laten en dat ze het gevoel heeft dat het door het (dwangmatig) testen juist minder makkelijk gaat en haar cyclus door stress veranderd is/minder goed. Dus ze gaat het nu laten, prima verder, haar keuze en ik neem aan dat ze zelf het beste weet wat goed is. Ze geeft ook aan dat ze niet op advies wacht verder.
Prima video verder, niks mis mee alleen de titel is enorme clickbait.
Ze heeft inderdaad steeds vlogs van gewoon een aantal dagem/week oid en daar tussendoor komt het zwanger worden/ovulatie testen etc. aanbod.
Dus dat is wel ‘normaal’ voor haar video’s.
December 2024 was ze voor het eerst zwanger, toen ze het pas kort ‘aan het proberen’ waren. En sindsdien is er nog een keer een chemische zwangerschap geweest. Vind het wel sneu om te zien hoe mentaal zwaar Vera het heeft omdat het nu steeds niet lukt. Gezien ze nu 1-1,5 jaar bezig zijn lijkt het me dat ze binnenkort wel naar een arts mogen om onderzoek te doen wat de oorzaak is. Je hoort/ziet het wel vaker in de omgeving dat een onvervulde kinderwens zo beheersend kan zijn voor een vrouw en de relatie. Dus wel goed dat Vera het gewoon in beeld brengt maar lijkt me ook pittig voor haar hoeveel reacties ze erop krijgt.
Ja en vooral die “adviezen” die ze dan krijgt lijken me zo vermoeiend. Alsof je op een gegeven moment niet zelf al alles geprobeerd hebt en dan krijg je comments als “ik legde mn benen na de seks in de lucht en was toen zwanger!!” Ja fuck you.
Ja maar hierbij denk ik wel ze hóeft het niet iedere vlog van a tot z te bespreken, dat is wel echt een bewuste keuze van haar om te doen en ja natuurlijk gaan mensen dan adviezen geven.
Ik vind het ook goed dat ze het in beeld brengt hoor. Bedoelde daar verder niks mee.
Ja en ook veel mensen die zeggen dat ze moet afvallen en dat dat het probleem is (terwijl er natuurlijk genoeg vrouwen van hetzelfde gewicht wel zwanger worden). Maar bijvoorbeeld bij Roosmarijn Koster is het wel gelukt nadat ze veel was afgevallen. Lastig Lastig.
Bij haar is het standaard dat ze af moet vallen en dan wel zwanger wordt.
Ja die wilde ik niet noemen dus had maar iets bedacht, maar alsof dat niet iets is wat ze zelf al ooit gelezen/geprobeerd/gehoord heeft.
@June nee klopt idd, maarja als je dan toch je leven filmt… Al zou ik bijv dit allemaal opnemen en als ze dan uiteindelijk wel zwanger is een serie maken van het hele traject ofzo. Of nouja ik zou het eigenlijk helemaal niet delen maar toch. Dit soort dingen scoren wel qua views en views = je hypotheek betalen.
Maar ze wordt immers wel zwanger. Dus ziekenhuis gaat ook nog niks doen.
Huh zo werkt dat niet hoor. Ik ben de afgelopen 3 jaar 6 keer zwanger geweest. 6 keer een miskraam geworden. Artsen zijn er niet alleen voor moeilijk zwanger worden. Zwanger blijven is ook een issue voor helaas veel te veel mensen.
Ja dat is ook lastig, want ik vind het niet gepast om er iets van te zeggen maar het is wel waar. Want als ze naar een arts gaat dan wordt wel aangeraden om af te vallen om de kans te vergroten dat je zwanger wordt. Overgewicht is zowel van invloed bij de man als de vrouw. Ook is de kans op een miskraam groter. Maar het is ook een gevoelig onderwerp en niet echt ’body positive’ om haar daar op te wijzen. Ik vind het wel heel heftig om te zien wat het mentaal met haar doet.
@Malija plus laten we dit soort dingen vooral overlaten aan artsen ipv hier op een forum te verkondigen dat een arts sowieso niks gaat doen zonder dat je enig beeld hebt bij wat er precies speelt bij iemand. Heel vreemde comment die je hier achterlaat.
Heeft precies 0 te maken met wat ik zeg, want ik heb het niet eens over artsen.
Het was echter precies wat de gynaecoloog tegen mij zei. Dus geen gekke comment, het gebeurd gewoon.
Ja en dus totaal afhankelijk van iedereens persoonlijke situatie en behandelend arts toch? Dus daarom: laat dat soort uitspraken gewoon over aan de professionals en verkondig dat hier niet als een soort absolute waarheid. Is zeker wel een hele gekke en rare comment, bijzonder dat je dat zelf niet zo ziet.
Ja precies, tegen JOU persoonlijk vanwege JOUW persoonlijke situatie
Precies wat jij zegt, zag laatst ook een foto van Jeff en schrok wel dat hij ook flink is aangekomen. Ze hebben natuurlijk ook veel stress gehad afgelopen jaren (als ik kijk wat in het boek van Vera allemaal voorbijkomt en wat ze nu ook laat vallen af en toe over zichzelf en familie) en dat leid voor veel mensen tot juist overeten of te weinig eten. Dus of je nou overgewicht hebt of ondergewicht het heeft beide effect op zwanger kunnen worden. Wel goed dat ze nu ook bezig is met alternatieve geneeskunde, zoals acupunctuur, misschien kan haar dat al wat ondersteunen in afwachting van een medisch traject.
Het is gewoon een heel groot contrast. Als body positive persoon zoals Vera is zo’n medische boodschap natuurlijk niet wat ze wil uitstralen. Verder kun je ook nog betwijfelen of afvallen altijd echt werkt, of dat dit ook het gynaecologie medische antwoord is op ‘neem eerst maar een paracetamolletje’. Bij sommige vrouwen zal het zeker helpen, maar als het om endometriose of PCOS gaat, is vooral een goede balans qua voeding erg belangrijk, en beweging, maar meer voor je hormonen dan dat je moet afvallen, wat vervolgens wel weer een gevolg zal zijn. Het is maar net waar je als arts de focus op legt in je boodschap.