Beutyblogtopic XL #16

In mijn ogen zegt hoe mensen met dieren omgaan heel veel over hoe je bent als persoon, Als je je bejaarde kat naar de poezenboot brengt dan ben je overduidelijk een slecht persoon.

Ik snap best dat Siem geen match was met de kinderen en dat de situatie misschien onhoudbaar was, maar als je zo lang een een dier hebt gehad dan zorg je er toch persoonlijk voor dat dat beest het laatste deel van zijn leven nog een gouden mandje heeft. Om hem dan maar gewoon te dumpen in het asiel is zo verschrikkelijk onaardig en slecht,

Daarbij irriteer ik me ook mateloos aan die verheerlijking van dat achterlijke Amerika, het feit dat ze in een Hummer rijden, de ongelofelijk slechte kwaliteit van de vlogs en de minimale effort die ze er al jaren in lijkt te steken etc. Ik snap echt miet dat er nog mensen zijn die Mascha volgen.

76 likes

Volgens mij hebben ze eerst geprobeerd of Siem bij vrienden of bekenden terecht kon, maar dat lukte niet. En als je kat, door dementie of wat dan ook, vanuit het niets je kinderen aan gaat vallen, snap ik dat je die dan niet meer kan houden. Nogal overdreven om Mascha hierom een slecht persoon te noemen. Het was voor haar zeker geen makkelijk besluit.

16 likes

Is Siem echt dement? Dan vind ik het nog veel erger dat hij naar de poezenboot gebracht is. Neem je verantwoordelijkheid. En als je dat dan niet kan dan zijn er nog zo veel oplossingen om je bejaarde kat wel een goede en rustige oude dag te geven.

1 like

Huh maar waarom wordt er nu gedaan alsof de Poezenboot bijna gelijk staat aan dat dier meteen de verbrandingsoven in sturen? Als er iets is wat de Poezenboot goed kan is het katten op de goede plek onderbrengen, juist om ze een goede laatste tijd te geven. Ik ken de medewerkers alleen maar als mensen met een énorm groot hart voor katten.

44 likes

Ik weet niet zeker of hij dement is, wel suffig (of om Mascha’s term te gebruiken: dutzelig :o_o:)

4 likes

Ik veroordeelde het destijds ook maar ik denk achteraf dat de poezenboot beter in staat is om een goed thuis te vinden dan jijzelf. Zeker als je fans hebt en je de kans hebt dat mensen hem alleen willen omdat hij van Mascha is geweest

7 likes

Soms betwijfel ik weleens of het niet aangedikt is die aanvallen van Siem, zeker omdat ze er al eerder op zat te zinspelen dat Siem wegmoest. Maar goed dat is misschien te zwartgallig van mijn kant.

Vind het hoe dan ook sneu voor hem. Ook voor de komst van Nova was er al veel onrust in het huis. Plus dan de ziekte/pijn/gedoe van Gregor. Dieren kunnen daar heel gevoelig voor zijn. Maar hoop dat hij nu een huisje heeft met veel stabiliteit en liefde.

8 likes

Weet je wat erg is voor katten? Continu stress hebben. Is niet voor niets een belangrijke oorzaak van o.a. urinewegklachten.

Dus 'm ergens brengen waar mensen met verstand van zaken een passend huis zoeken lijkt me juist een hele goede beslissing.

11 likes

In de comments zegt Mascha dat Siem nooit op de poezenboot is geweest, omdat hij al heel snel was geadopteerd.

1 like

Dit is ook typisch ja. Zag iemand die onder een vlog reageerde over het vele kopen en het verwoordde als koopziekte. Mascha reageerde daarop iets in de trant van: ‘laat mij lekker genieten en projecteer niet jouw problemen op mijn leven’. Maar vervolgens post ze dat haar kamer er zo uitziet. En benoemt ze meerdere keren dat haar kastdeuren uitpuilen en niet meer dicht kunnen. Dan denk ik wel echt: mens, laat eens wat deals liggen en maak eerst die zooi die je nog in huis hebt eens op. Krijg er plaatsvervangend stress van

11 likes

Tien en Wil hadden gister een podcastfragment gepost over een vriendin van Tien die haar kat zelf naar de dierenambulance had gebracht omdat ze er zo klaar mee was icm kleine kinderen. Toen heeft ze haar kinderen ook nog flyers voor de ‘vermiste’ kat laten ophangen. Zie dat het fragment nu verwijderd is, was echt 1 grote wtf waarom doe en waarom plaats je dit. Zit nog wel in de podscast: ‘huisdier ditchen’

7 likes

Ja ik vraag me soms echt af hoeveel PR ze nog krijgt, een paar jaar geleden zei ze natuurlijk dat ze zich af had gemeld van alle PR omdat het zĂł veel was en ze er vaak niks mee deed.

Maar van merken snap ik het soms ook niet, die Creamy had schijnbaar ALLE kleuren en ALLE maten opgestuurd als PR pakket. Wat moetttttttttt je daar toch mee, stuur 3 kleuren en 2 maten ofzo.

2 likes

Zij koopt gewoon zelf veel onnodige meuk. Op TikTok gaf ze aan een make-up challenge van 40€ te willen doen en dan gaat ze ‘old-school’ naar Kruidvat om alles te kopen, zodat dit vervolgens weer in die lades verdwijnt en na een aantal maanden in een opruimvideo in een vuilniszak belandt. Die vicieuze cirkel gaat al jaren door bij haar. Ik zou gek worden tussen zoveel spullen en hier heel onrustig van worden. Als ze nu project pan zou doen, of probeert met haar koopverslaving om te gaan, denk ik dat die video’s het wel beter zouden doen.

10 likes

Yikes ze zitten beiden te GIEREN dat een moeder haar kat naar de dierenarts had gebracht en toen had gelogen dat de kat twee jaar ouder was zodat ze de kat kan laten inslapen.

Heel vreemd dit.

3 likes

Wil heeft zelf toch ook nog een een pup in huis gehaald en toen na een paar weken alweer weggedaan omdat het “echt niet ging” in combinatie met de kinderen. Zal wel gedacht hebben dat dit lekker relatable is voor alle drukke mommies die hun volgen.

5 likes

Wellicht sla ik de plank mis en is dit echt nooit een mogelijkheid, maar dat weet ik niet goed.

Wat mij het meeste verbaast is dat ze content is met geen contact. Als je een kat diens hele leven hebt en hij moet noodgedwongen overgeplaatst, dan zou ik toch een manier eisen om contact te houden. In ieder geval soms updates, als bezoeken niet mogelijk is. Ik geloof niet dat je veel geeft om een dier en om de situatie op deze manier.

2 likes

Ik vind dit wel heel veroordelend. Volgens mij had ze die periode net haar kind verloren en vervolgens kwam ze in een burn out. Ja ik vind het zielig dat mensen dieren wegdoen als ze erachter komen dat het te veel voor ze is, maar het is wel heel makkelijk om erover te oordelen.

3 likes

ik vroeg me toevallig gisteren nog af of tien die hond nog had, zij had toch altijd een mechelaar genaamd noa? ik kon op haar insta niks vinden van dat ze niet meer leefde maar ook geen recente foto’s ofzo. maar goed misschien ook weggedaan :roll_eyes:

ik haat mensen die hun huisdier als een last gaan zien zodra er kinderen komen zo erg

17 likes

In zo’n geval van een wil vind ik het oerdom dat je een pup aanschaft en dan tot de conclusie komt dat het niet gaat met kinderen want als zij een beetje logisch nagedacht had, had ze zelf ook wel kunnen bedenken dat het niet samengaat met haar beige leven. Maarja, dan nog: wat moet je dan? Vind het zieliger als zo’n beest bij dit soort mensen moet blijven dan dat ze weggedaan worden.

14 likes

Nee is niet makkelijk oordelen. Ze hebben eerder een hond gehad, dus je weet hoeveel werk het is, dus ze hadden dan gewoon (nog) niet een hond in huis moeten halen. Mensen denken gewoon te makkelijk over huisdieren en behandelen het alsof het een spijkerbroek is die je terug kan brengen als ie toch niet lekker zit ipv een levend wezen.

30 likes