Beutyblogtopic XL #16

Nou ja, ik begrijp ergens wel wat ze daarmee bedoelt. Bijv Nikkie Tutorials houdt van heftige pigmenten, altijd full face. Als een product zachter oogt, meer opbouwbaar is en een ‘my face but better’ look geeft vindt zij het vaak niet echt wat. En ik denk dat juist de clientèle van LV dit doel wel beoogt. Als dit product zelfs die look niet kan leveren, maar bijvoorbeeld heel vlekkerig opbrengt, is het natuurlijk wel helemaal van de zotte voor die prijs (en dat is het natuurlijk sowieso al).

7 likes

Vera Camilla neem ik niet meer serieus na die bank gate en we kunnen niet op huwelijksreis

39 likes

Maar hoe dan? Ze heeft in de winkel staan swatchen en het toch gekocht. En dan nu teleurgesteld zijn? Überhaupt die prijzen, al was het wel perfect geweest joh wat een geld

12 likes

“we praten er allemaal over” ???

eerste wat ik dacht:

31 likes

Ondertussen zet Mascha in haar titel het woord PONPOENPAN.

5 likes

Moest een beetje gniffelen om de tiktok van Macha, waarin ze zegt NOOIT haar ios te updaten. Ze zit echt zo kijk maar, ik heb nog 18.7 en hij kan al naar 26!!! Ja dat is bij iedereen zo :joy: Ze had ook gewoon al de laatste versie.

19 likes

Raar dat Vera die antidepressiva zo verheerlijkt iedere keer op insta. Het is fijn dat het werkt voor sommige mensen en het kan ook echt nodig zijn, maar het zijn geen snoepjes ofzo. Ik heb ze zelf heel lang geslikt en het was een hel om er vanaf te komen. Een jaar gewoon niet kunnen slapen etc. angst en paniek. Dan zie ik zo’n post voorbij komen van: love it! Het is echt wel iets om serieus bij stil te staan.

14 likes

Ik vind het wel verfrissend omdat ik normaal alleen maar negativiteit over antidepressiva hoor over hoe het alleen maar troep is blablabla. Waardoor ik van dichtbij meermaals heb gezien dat iemand stopte met slikken en compleet terugviel. Ik ben blij dat antidepressiva bestaat. Ik heb het meerdere mensen zien helpen al.

56 likes

Heb van dichtbij meegemaakt hoe iemand gewoon geen antidepressiva wilde, terwijl ze echt steeds meer afgleed. Vond ik als vriendin ook lastig om te zien.

@Mica het zijn inderdaad geen snoepjes, maar een arts zal ze dan ook nooit zomaar voorschrijven. Het kan mensen ook gewoon helpen.

12 likes

Ik snap het, maar dat was niet mijn punt. Ze maakt dan een post op insta met haar tong uitgestoken en een pilletje erop en hoe geweldig het allemaal niet is. Dat bedoel ik. Met het slikken zelf is niks mis en ik heb zelf genoeg ervaring met depressie etc. Ik begrijp hoe dat is voor mensen, ik vind alleen dat het niet allemaal zo overdreven gepost hoeft te worden. Ze kan het ook gewoon benoemen zonder dat verheerlijken en de hele tijd te roepen: I love it!!! Het stond nu weer tussen een rijtje met dingen waar je van houdt…

6 likes

Het kan zo zijn dat de één denkt als Vera en de ander als jou. Beiden niet fout. Denk wel dat haar posts het taboe op depressie en medicatie daarvoor verkleint en daarmee een heleboel mensen kan helpen die mentale klachten hebben.

28 likes

Antidepressiva heeft mijn leven gered en ik denk dat dat voor veel meer mensen het geval kan zijn, maar dat er een mega taboe op heerst. Qua ermee stoppen heb ik geen ervaring. Ben denk ik ook gewoon van plan dit voor de rest van mn leven te slikken.

22 likes

Het lastige is gewoon dat het niet voor iedereen werkt, het beeld dat Vera schetst kan een beetje een verkeerd beeld geven. En met alleen antidepressiva ben je er ook nog niet, je zult alsnog aan jezelf moeten werken en therapie volgen en dat soort dingen. Enige voorzichtigheid is daarom wel op z’n plaats vind ik. Aan de andere kant is het voor haar heel fijn dat het zo goed werkt dus waarom zou ze dat niet mogen uiten…

6 likes

Plus het is niet alsof je het bij Kruidvat even kan halen. Dus al die kanttekeningen en disclaimers worden sowieso vermeld door de hulpverleners.

15 likes

Misschien geen medisch advies aannemen van een influencer dan, problem solved

20 likes

Maar los daarvan kun je niet eens zelf beslissen het te gaan gebruiken/ moet iemand het voorschrijven, dusja wat een non discussie

27 likes

Maar ook niet iedereen hoeft ‘er vanaf te komen’. De norm dat stoppen wordt gezien als een doel of een prestatie is ook een stigma.

Ik vind het juist goed wat Vera doet. Ze doorbreekt het taboe voor mensen die het al gebruiken en het ‘ergste’ dat er kan gebeuren is dat mensen die het nog niet gebruiken, het gaan bespreken met hun arts. Maar die gaan het echt niet zomaar voorschrijven of minder voorlichting geven omdat Vera dat al heeft gedaan.

16 likes

Mijn eigen ervaring is heel anders en soms wordt er ook te makkelijk over gedaan door artsen. Ik wilde op gegeven moment zelf stoppen omdat ik ook veel last van bijwerkingen had (hartritme klachten etc.), de huisarts ging daar enorm over in de weerstand. Gewoon lekker doorslikken als je je er happy bij voelt werd er gezegd en dat zoveel mensen dat doen. Toen ik een terugval had gelijk weer pushen dat ik terug moest aan de medicatie ipv therapie voor te stellen. Lekker makkelijk.

8 likes

Ik vind het een beetje lastig om met je in discussie te gaan hierover omdat het jouw persoonlijke situatie betreft maar over het algemeen heb ik wel vertrouwen in artsen en denk ik dat we dat allemaal wel mogen hebben. Maar stel dat antidepressiva te gemakkelijk wordt voorgeschreven of gepusht dan is het feit dat Vera het stigma probeert te doorbreken met wat luchtigheid ons kleinste probleem

56 likes

Hahaha wtf?!

31 likes