Beutyblogtopic XL #16

In een reactie reageerde ze met dat ze dan zelf aanwezig zijn om te helpen met de techniek en uiteindelijk ook mensen willen inhuren die dan filmen en editen en dat het een soort premium ervaring is. Als je meerdere freelancers wil inhuren gaat het wel een paar honderd euro kosten om 1 zo’n gesprek op te nemen. Dat maakt de markt wel weer wat kleiner.

1 like

Ik denk dat zo’n setting ook super ongemakkelijk is om een echt mooi gesprek te voeren, zeker als iemand anders daar bij is om de boel te begeleiden. Zelf zit ik in een situatie waarin ik daar helaas weleens over nadenk wat voor herinneringen ik wil “hebben/bewaren” van iemand. En dan denk ik dat een bijzonder gesprek eerder plaats vind aan de keukentafel spontaan, dan volledig bedacht en vooropgezet in een content studio.

Haar voorbeeld met Mila is alleen maar zo omdat de studio van henzelf is en dat kindje gewend is aan constant camera en beelden die gemaakt worden, ook al is het voor privéarchief.

Kortom ik vraag me af of de niet-content creators hier echt gebruik van gaan maken.

13 likes

Ik vraag me ook af in hoeverre hier een markt voor is.

Ja ik denk dat als je echt zo’n gesprek wil voeren dat je dat dan beter aan de keukentafel kan doen dan in zo’n setting met idd een vreemde erbij die alles voor je aan zet, maar dan toch mee moet luisteren om te checken of het geluid goed is. En diegene edit het dan ook, maar hoe kan hij/zij bepalen wat er wel en niet uitgeknipt moet worden? Wie weet praat je moeder wel heel erg met “eh” in elke zin en knipt diegene er dat dan uit want dat is “nutteloos” geluid terwijl het voor jou helemaal is hoe je moeder was ofzo.

Denk dat het idee leuk is, maar dat het plebs daar toch geen gebruik van gaat maken.

13 likes

Maar of het werkt of niet, ik vind het wel heel tof dat Mascha vaak met iets nieuws komt. Volgens mij is ze wel echt een hele goede ondernemer

5 likes

Ja maar letterlijk iedereen aan wie ze het vertelde, vroeg gelijk wanneer kan ik je studio huren??

3 likes

Geloof ik op zich wel, maar dan wel uit beleefdheid

4 likes

Het zou echt nooit in me opkomen om uit beleefdheid iemand te vragen of ik iets kan huren haha ik vind dat eerder brutaal dan beleefd

4 likes

Eerder als een soort beleefdheidsding, als iemand een lekkere taart heeft gemaakt of een mooie armband zeg je ook wel eens ‘Je moet dit verkopen! Je kunt hier je beroep van maken!’

12 likes

Ja de ondernemersvrienden! Maar die kunnen prima paar honderder betalen voor een middag studio huren. Maar dat is een hele andere doelgroep dan het andere business idee

4 likes

Dat idee heb ik nou helemaal niet :sweat_smile:

2 likes

Denk dat niemand van ons twee huizen op twee verschillende continenten, een jeep, een boot en een kantoor bezit eigenlijk.

Dus ze doet het iig beter dan wij allemaal :cowboy_hat_face:

61 likes

Het is me nog altijd een mysterie als je de kwaliteit bekijkt van de vlogs en video’s en ads op instagram dat zij zo ver is geraakt

6 likes

De kwaliteit van enorm veel populaire dingen is fucking kut. Mascha is misschien de Shein onder de YouTubers, maar half Nederland bestelt daar toch.

45 likes

Ben benieuwd hoelang de foefjes dit vol gaan houden gezien alleen al de paniek die ze had toen ze moesten uitvogelen hoe ze (met twee ouders allebei zonder traditioneel werk) het oooooit voor elkaar moesten krijgen om twee kids op tijd naar de opvang/school te krijgen.

1 like

Dit vind ik nou niet per se de richtlijn voor het zijn van een goede ondernemer maar goed

6 likes

Er zijn ook organisaties die dit gratis doen en dat het bij je thuis plaatsvind. Ook in de tijd dat je dit gaat opnemen is het dan ook nog handig om daarvoor ergens naartoe te gaan qua fysieke situatie. Het lijkt mij ergens wel ongemakkelijk om dit ergens in een vreemde setting op te nemen met mensen die hier geen achtergrond in hebben. Of komt sph Mascha om de hoek

2 likes

Waarom niet? Het doel van iedere onderneming is toch winst maken. (Tenzij je een sociale onderneming hebt, maar dat heeft zij niet.)

7 likes

Een ondernemer die dikke dikke winst maakt vind jij geen succesvolle ondernemer?

4 likes

En @Zemraluani ik denk dat veel mensen ook naar haar kijken ‘om de verkeerde redenen’ dus irritainment bijv. Ik weet niet of ik haar in dat geval een goede ondernemer vind. Maar goed ze maakt wel winst inderdaad.

7 likes