Ik denk echt nog steeds dat Mascha een soort Paris Hilton is die dit dondersgoed weet en er lekker op in gaat en lachend haar geldbiljetten telt elke avond (en misschien stiekem wel 5 doctoraten heet?!?! Who knows! Lol)
Maar die mensen kijken wel en geven haar dus geld met hun irritainment. Hoe doet dat af aan haar als ondernemer? Veel mensen vinden Salt Bae (hallo 2018) ook fucking cringe en slecht (is ook zo) maar als ondernemer is hij mega mega succesvol, juist ook door de mensen die het niet kunnen negeren en per se negatieve meningen over hem willen etaleren.
Mascha zet zichzelf overigens nooit neer als volidioot @ciselering dus ik vind dit een heel rare vergelijking. Ze heeft ook âgewoonâ een hbo studie en spreekt 3 talen vloeiend dus ik snap niet hoe je erbij komt dat zij zichzelf neerzet als Paris Hilton. Ze is een beetje naĂŻef soms, ze is heel beĂŻnvloedbaar door social media en status, maar eerlijk dat zijn zo veel mensen, het is eerder de vraag wie niet?
Ik ben niet eens Mascha fan, maar begrijp niet waarom het nodig is om allerlei rare criteria te gaan verzinnen om haar maar niet te hoeven erkennen als succesvol ondernemer. Dat is ze gewoon. Net als Michelle Bollen overigens, die pas echt lachend haar geld telt als ze zou zien hoeveel mensen in het mommyblogger topic constant âengagenâ met al haar mediacontent onder het mom van âzooooo kijk wat ze nu doet of denkt dat ze isâ. Vertel jezelf vooral dat je niet echt alles kijkt omdat je het uit irritainment doet en het dus niet telt.
Ja daar heb je ook gelijk in!
My bad, ik dacht gewoon een luchtige vergelijking te maken maar⌠ik weet helemaal niks van Mascha OF Paris Hilton
Dus ik zal het niet meer doen. Ik volg Mascha al 10 jaar niet meer en ga enkel af op wat er hier wordt gezegd. Zal ik dus niet meer doen. Ik denk overigens dat ze heel slim is, want ze is al zo lang succesvol ondernemer.
Ze is zeker succesvol, maar een succesvolle ondernemer is voor mij niet hetzelfde als een goede ondernemer. Het kan ook een ondernemer zijn die net op de juiste tijd op de juiste plek was of andere dingen mee heeft zitten en wel door pakt.
Net als succesvolle acteur niet per se hetzelfde is als een goede acteur (lees nepo babies).
Ik denk dat Mascha wel een slimme ondernemer is, gelet bijv op het succes van de Maschaplanner.
Maar denk dat de studio gewoon een verkapte vorm is van geld vast zetten in onroerend goed ipv een nieuwe baan in de vorm van contentstudio verhuur. Zeker met de krapte op de markt in Amsterdam, denk ik dat ze de aansluiting met haar volgers soort van kwijt raakt als je zegt van ik heb geĂŻnvesteerd in onroerend goed in Amsterdam. Haar hele vibe van rommelig, lekker gewoon is natuurlijk een branding en daar past zoân investering niet bij, dus wordt de nadruk gelegd op een nieuwe onderneming/sprong in het diepe/ gat in de markt.
Het moment zien, daarop kapitaliseren en doorpakken zijn allemaal eigenschappen van een goede ondernemer. Sanneke was ook ooit âop tijdâ aka voor de massa op de âjuiste plekâ aka YouTube. Vergelijk die met Mascha, dan zie je het verschil tussen iemand die een goeie en succesvolle ondernemer is en iemand die alleen op het juiste moment ergens was. Mascha doet dit al bijna twee decennia als baan hè, das geen toeval, dat is talent.
En wat heeft een vrouw die hier is gekomen met nul Nederlands, letterlijk haar eerste tijd hier in een asielzoekerscentrum woonde en daarna in een flatje 3hoog achter met haar moeder in godsnaam te maken met een nepobaby acteur?
Ik klink inmiddels als een Mascha Stan maar I canât echt dat mensen uit pure afgunst haar succes ontkennen omdat ze niet aan jullie kwaliteitseisen voldoet lol.
Ik vergelijk Mascha niet met een nepo baby, ik probeer alleen te laten zien waarom ik succesvol niet hetzelfde vind als goed zijn.
En een van de eerste zijn is gewoon een heel duidelijk voordeel, zie veracamilla, teske etc.
Maar dat die de eersten waren, is toch niet per se geluk? Dat is toch ondernemen, zien waar een gat is en daar in springen. En dat moet je goed doen, anders ben je zo weer verdwenen. Jij vindt het product misschien niet goed (denk ik?) maar dat betekent niet dat Mascha geen goede ondernemer is.
Maar al deze mensen waren er, niet omdat ze een gat in de markt zagen, maar omdat ze het leuk vinden. Hoezo is dat goed ondernemerschap? Dat is toch gewoon geluk dat je hobby opeens booming is?
ik vind ook juist dat hele net niet eigenlijk ook gewoon leuk aan mascha? ik kijk daar liever naar dan naar van die âperfecteâ influencers waar alles gestaged lijkt. mascha lijkt altijd authentiek zichzelf en daar ligt toch haar charme
Je hobby in twintig jaar tijd tot een meer dan succesvol (maar niet goed natuurlijk!!!) verdienmodel uitrollen is toch echt een perfect voorbeeld van ondernemerschap haha.
Zo ook al die samenwerkingen met enorme merken, meermaals je eigen uitverkochte event organiseren, een lijn van planners hebben die overal te koop zijn, boeken uitgeven etc etc.
Echt geluk heeft zij met haar hobby zeg, dat die plotsklaps zo booming bleek. Toch leuk dat zoân simpel vrouwtje met lekker babbelen in de camera in haar vrije tijd al zo lang zo lekker hobbiet!
Ik vind mascha ten tijden Beautygloss blog ook wel haaks staan op de content die zij nu levert. Veel meisjes en vrouwen haalden info uit de artikels, renden naar Kruidvat na een review van haar en zaten klaar voor de wekelijkse video. In die tijd was ze vooruitstrevend en daar plukt ze nu nog de vruchten van, al kan ik niet zeggen dat de vlogs en ads die ze nu nog maakt in dezelfde lijn liggen. Het lijkt soms gewoon maar iets doen om te doen en 5min aan beeldmateriaal te hebben
Ik reageerde overigens alleen erop dat succesvol niet hetzelfde is als goed (agree to disagree duidelijk). Ik weet dat ze succesvol is, maar ze wat allemaal uitspookt volg ik niet. Je brengt wel goede argumenten hoor haha.
Dat gezeik op Mascha heeft altijd veel weg van oud-klasgenoten die allemaal stiekem jaloers zijn op het ene meisje van school dat wel succesvol is geworden. Lekker met zân allen vaak herhalen dat je haar vroeger al kende en dat het heus niet zo speciaal is allemaal
Ik denk dat op een bepaald moment een kwart van de meiden waar ik mee omging een blog had. Die zitten vrijwel allemaal op doorsnee banen nu, het is echt niet alleen een kwestie van er als eerste zijn en het leuk vinden.
Dat zeg ik ook niet? Puur en alleen dat het een gigantisch voordeel is.
zo droog trouwens dat zij echt het schoolvoorbeeld mislukte influencer is geworden hahha echt een soort legendarische status bijna