Ja nou dat er überhaupt algemene termen voor bestaan waaruit blijkt dat we het normaliseren en dus vinden dat je er zeker niet ‘als mommy’ uit mag zien! Ik heb een prachtige dochter van 9 maanden (en een zoon van 5) en kan echt wel janken dat zij nog steeds in een wereld opgroeit waar dit normaal is. (Zoals ik zei: kutdag. Ik had ook een werkfeest vorige week en daar waren zoveel vrouwen, van 20 tot 70, helemaal verbouwd en ik vind het zo lelijk en triest en ze lijken allemaal op elkaar)
Ja het is altijd veel ‘you do you’ waarbij het ‘do’ dus een mega ingrijpende operatie is
. En dan halen mensen vaak de ‘ernst’ van de situatie erbij (dus hoe laag je borsten hangen of hoeveel extra vel je hebt) ipv dat het meer gaat over waarom dat dan erg is dat je lijf verandert als je ouder wordt/gewicht verliest/kinderen baart. Dat heel erg focussen op dat het een individuele keuze is negeert gewoon de hele sociale context erachter (en ik vind in sommige gevallen ook het feit dat sommige mensen misschien meer aan een goeie therapeut zouden hebben dan aan een goeie cosmetisch chirurg maar ok).
ja dank dit is een betere uitleg maar mijn kat lag op mijn toetsenbord dus het was al moeilijk genoeg om mijn reactie te typen en alle ‘88885558588555’ tussendoor weg te halen
Via haar wist ik weL dat ze de operatie een mommy makeover noemen.
ik denk atltijd; als je op een onbewoond stuk zou wonen zonder vergelijking om je heen en alleen maar echte mensen, zou je het dan nog steeds doen?? ik denk van niet. de invloed zet het aan en zo blijft het een cirkel.
Maar dat geldt echt voor bijna alles. Ik ben het echt met jullie eens hoor. Je kunt in de maatschappij van vandaag echt niet meer bepalen of je iets voor jezelf doet of dat je zo geconditioneerd bent. Maar dat is een groot, structureel maatschappelijk (kapitalistisch, patriarchaal) probleem waar influencers net zo goed ‘slachtoffer’ van zijn als wij. Ik vind ook dat ‘wij volwassen vrouwen’ moeten stoppen met influencers zien als voorbeelden of consistente mensen met enorme waarden oid.
Je kunt beter boos zijn op grote corporates die echt profiteren van onze onzekerheid dan op influencers
Het is mooi dat Isa haar lichaam nu post-partum laat zien en bijdraagt aan de normalisatie daarvan, maar zij heeft geen verplichting naar ons om een enorm consistent leven te leiden of een voorbeeldfunctie te zijn (dat vind ik wel weer iets anders als iemand verdient aan een jonge doelgroep)
Ik denk overigens ook dat het wel meevalt met de uit eindelijke ‘normalisering’ ervan, want het is voor veel mensen gewoon niet te betalen en niet te doen om zo veel vrije tijd te nemen voor herstel