Beutyblogtopic XL #16

moet je zelf weten!! als jij 60 bent en een minirok met croptop aan wil all power to you. met of zonder rimpels en botox

edit: dit komt door mijn womansphere/radfem neigingen de laatste tijd maar ik vind het ook echt een soort goor op verschillende vlakken om te vinden dat lichaamsdelen of vormen alleen onbedekt en/of in stof zichtbaar mogen zijn als die jong (en ‘strak’ zijn). ik weet dat niemand dit echt zelf verzint en het ons maar wordt verteld door de maatschappij maar als je er over na gaat denken wat die opvatting betekent is het echt raar.

64 likes

Ja echt sicke pedo logica

En ook al ben je als individu niet schuldig aan het systeem denk ik wel dat je ff twee keer kan nadenken over zo’n spuit om jonger te lijken en hoe je daarbij komt

14 likes

Ja prima hoor, ik ben 47 en draag kleding die ik prettig vind zitten. Maakt niet uit hoe kort of hoe lang het is maar ik trek geen kleding aan om speciaal bepaalde onderdelen te benadrukken. Hoef geen indruk op wie dan ook te maken

ja wat jij draagt en je fijn bij voelt moet je zelf weten. maar zeggen dat bepaalde kleding alleen kan op jonge ‘strakke’ lijven, en nu ook nog erbij insinueren dat mensen die strakkere dingen dragen dat enkel doen om indruk op anderen (vrouwen met diepe decolletés en strakke stof over hun billen of blote buiken op mannen i guess?) te maken is gewoon een beetje raar.
waarom ‘mag’ van jou een meisje van 21 wel in een strakke korte outfit lopen met dr tieten eruit als ze zich daar lekker bij voelt terwijl die eigenlijk veel kwetsbaarder zijn, en een vrouw van 50 die helemaal lekker en zeker in haar sensualiteit staat dat niet? ik volg debbie verder niet maar ze ziet er gewoon superhot en zelfverzekerd uit en wat ze draagt klopt misschien nog wel beter dan wanneer een jonge onervaren vrouw zulke dingen draagt die nog helemaal niet de levens- en liefdes/sekservaring & zelfverzekerdheid heeft van iemand als debbie.
(sorry dit is ranty en niet persoonlijk naar jou bedoeld. maar t patriarchaat zet oudere vrouwen echt slecht terwijl juist bv door/na menopauze er enorme geestelijke en daarmee se(n/ks)uele groei mogelijk is voor vrouwen maar nee als je ouder wordt moet je je vooral verstoppen wordt vrouwen geleerd. terwijl er is een fucking reden dat we een van de weinige zoogdieren zijn waarbij vrouwen lang leven nadat ze geen kinderen meer kunnen krijgen. voel me echt kk blessed dat ik in mn 30er jaren dit al begin door te krijgen en alleen maar zin heb om ouder en hotter te worden en het belang van mij als oudere vrouw later in te zien voor de maatschappij, vs onze moeders en oma’s die zich misschien nooit zo hebben gevoeld)

70 likes

De discussie in dit topic heeft mij aan het denken gezet, positief wel. Ik zit nu op een punt zit in mijn leven dat ik echt blij ben met mijzelf. Het heeft bijna 39 jaar geduurd maar ik vind mijn lichaam mooi, mijn gezicht en hoe ouder ik wordt hoe meer schijt ik heb aan alles. Ik durf veel beter voor mijzelf op te komen. 10 jaar geleden hield ik maar mijn mond omdat ik een pleaser was maar dat nu helemaal gedraaid. Ik draag ook gewoon wat ik wil, het boeit mij niet wat anderen ervan vinden of dat nog wel “past”. Ik zit wel al in de pre overgang dus misschien heeft dat er mee te maken maar het is zo fijn!

Ik krijg de laatste tijd ook vaak complimentjes of ik ben afgevallen en dat ik er jonger uit zie. Dat slaat nergens op want ik ben niet afgevallen en gebruik geen botox/fillers oid (niet dat ik er tegen ben alleen hoef het zelf niet). Ik denk echt dat dit komt omdat ik nu dus echt tevreden ben met mijzelf, ik dat uitstraal en anderen dit merken.

Debbie heeft dan wel wat ingrepen laten doen maar zij straalt die zelfverzekerheid uit, dat ze blij is met zichzelf, haar leven en haar lijf. En daar kan niks tegenop denk ik, wel of geen ingreep

36 likes

Ook voor jongere vrouwen zou ik niet promoten dat ze zich kleden zoals mannen graag zien ook al hebben ze het lijf ervoor gewoon geen elke vrouw zou zich moeten kleden zoals een kerel graag ziet.

8 likes

Same for me, denk dat pre overgang al zo’n 6 jaar geleden begon, elke vrouw moet aantrekken wat zelf wil, Voor zichzelf en niet voor een ander

2 likes

ik bedoel dat jij daar waarschijnlijk op doelt en zelf interpreteert dat vrouwen die bepaalde kleding aanhebben dat doen om indruk te maken op mannen, dat insinueerde je een beetje.
maar newsflash, je kunt je ook zo kleden omdat je dat zelf mooi vind en jezelf en je lijf hot vind. zonder dat het gaat om indruk maken op anderen.

edit: je zegt nu elke vrouw moet aantrekken wat die wil maar dus niet als ze geen strak jong lijf meer hebben? je spreekt jezelf een beetje tegen

13 likes

Een vrouw moet zich kleden zoals zij zelf graag wilt. Ook al is dit in een strakke croptop of met haar reet er half uit. Wie ben jij om hier wat van te vinden dan?

27 likes

Kan. Maar ik ben zelf ook een middle aged vrouw en ik zie dat vrouwen van 50 plus een beetje uitgerangeerd zijn hoe lullig dat ook klinkt dus ik vind het best sad als iemand haar aanpassingen prominent in beeld brengt om maar zo actueel mogelijk te blijven.

3 likes

ja ik denk dat de discussie rondom botox enzo heel belangrijk is maar wel dat botox/fillers/skincare etc tot op zekere hoogte ook naast elkaar kan bestaan met als vrouw ouder worden juist omarmen

en wat mooi en fijn om te lezen de verandering die je doormaakt :green_heart::green_heart::green_heart:

12 likes

uitgerangeerd :rofl: hoe krijg je het je strot uit na deze discussie.
ik vind het wel een beetje zielig voor je want je hebt zelf volgens mij helemaal niet door hoe erg je projecteert.

49 likes

Ja ttrek aan wat je wil maar verbaas je niet dat mensen een mening hebben over je uiterlijk,

6 likes

Make it make sense

22 likes

nou als iemand met denkbeelden als jij je druk maakt om hoe ik er uit zie betekent dat dat ik mijn outfit goed uit heb gekozen die dag :kiss:

9 likes

Ieuw echt naar als je zo over anderen praat, notabene zelf als vrouw :nauseated_face:

45 likes

Fine

1 like

grappige is nog wel dat jij het hebt over ‘indruk op anderen maken’ terwijl iemand als debbie schijt heeft aan wat anderen van haar outfits vinden terwijl jij je er wel druk om maakt wat zij aanheeft, maar ook wat je zelf aandoet en bepaalde kleding nadrukkelijk niet draagt om niet een bepaald beeld af te geven. jij bent veel meer bezig met indruk op anderen maken, de indruk dat je ‘beschaafd’ bent en je plek kent als vrouw van middelbare leeftijd

ik gun je liberation girl!!

20 likes

Dat kan zeker naast elkaar bestaan, ik keur het ook echt niet af. Het helpt je misschien als vrouw om je daardoor zelfverzekerd te voelen en dat gun ik gewoon iedere vrouw!

En wat een lief einde van je post, dankjewel :heart:

@Sheepy
Ik draag sinds 1/2 jaar weer strakke kleding, strakke jurkjes enz. Voor mijzelf, niet voor een ander. Ik vind het eigenlijk heel rot om te lezen dat jij het niet meer wil aantrekken omdat je vindt dat het niet kan. Uiteraard moet je dit voor jezelf doen en niet voor iemand anders maar trek aub aan wat jij graag aan wil!

2 likes

was een beetje snel gelezen en getypt maar ik lees je post nog ff terug en vind het echt heel fijn en ontroerend om te lezen dat je jezelf mooi vind!! terwijl dat ons als vrouwen zo moeilijk kan worden gemaakt soms, word er echt heel blij van en dat dat ook weer doorwerkt op andere gebieden. en gewoon zo cool dat dit soort shit gewoon BETER wordt hoe ouder je wordt! nouja niet voor iedereen maar voor jou dus lekker wel :sparkling_heart:

7 likes