Beutyblogtopic XL #2

Vond dit wel een leuk feitje

3 likes

Het woord pretentieus moet Massa zeker weten opgezocht hebben voor de spelling.

4 likes

Haha touché. Ik dacht zelfs dat zij haar eigen insta teksten niet schreef? Maar iemand anders met marketingskills ofzo?

Hey ze heeft een keer geen onzichtbaar huidskleur shirt aan

10 likes

Ik dacht echt dat dit over mascha en (grote baby) gregor ging totdat ik de instagrampost las.

Deels mee eens, maar op festivals wil ik er altijd gewoon leuk uit zien. Niet eens voor de foto’s maar ook gewoon voor mijzelf, dan zit ik gewoon veel lekkerder in mijn vel. Ik doe dan ook gewoon veel moeite voor mijn outfits, dus kan al die #burnergirls wel ergens begrijpen!

3 likes

Ik wil er zeker ook wel leuk uit zien, maar voor mij zit we een verschil tussen leuke kleding uitkiezen en nieuwe kleding kopen, een stylist inhuren en er uren mee bezig zijn, met het oog op: er zo hip en apart mogelijk uitzien. Dat vind ik enigzins apart vooral als dat haaks staat op de boodschap van het festival

4 likes

Eigenlijk zou iedereen sowieso moeten stoppen met ‘gelegenheidskleding’ kopen, dat zou al zoveel schelen. Maar goed persoonlijk vind ik dat wel moeilijk.

10 likes

Ohja op kunst klimmen is zooooo diepzinnig, wauw

9 likes

Elke keer wanneer ik moet werken zie ik de zon opkomen Massa.

175 likes

Al die rare laag uitgesneden badpakjes. Kan me toch niet voorstellen dat ze daar echt comfortabel in is.
Edit: letterlijk comfortabel als in: zit niet lekker, niet als in “het staat niet bij haar dus ze zal zich wel ongemakkelijk voelen”

2 likes

Is de reactie al verwijderd?

1 like

Hahaha meer mensen hebben hetzelfde gereageerd.

Haha waar gaat dit over?

Ik vind het jammer dat er zo negatief gedaan wordt over hoe (vaak) Vera haar body positivity uitdraagt.

We leven in een maatschappij waarin we iedere dag doodgegooid worden met één gephotoshopt vrouwenlichaam. Op TV, in bladen, op posters in de stad en tegenwoordig zelfs op onze telefoons. Ons hele leven lang worden we al geconfronteerd met dit ideaalbeeld en als je hier tegenin wil gaan zul je flink wat geluid moeten maken om ĂŒberhaupt gehoord te willen worden. Vera is, net als Mascha, net als Cynthia, net als Serena, niet meer enkel een beautyblogger. Zoals al eerder gezegd, ze is ook een body positivity blogger/YouTuber dus natuurlijk maakt ze hier content over. Body positivity is niet alleen maar iets wat je hebt of wat je bent het is een reis (lekker zweverig maar OK), doordat we al ons levenlang geconfronteerd worden met dat ideaalbeeld zul je je sommige dagen goed voelen over jezelf en andere dagen niet en ik vind persoonlijk dat Vera dat heel goed uitdraagt.

Daarom vind ik het best wel jammer dat sommige hier nu commenten dat Mascha een beter voorbeeld is omdat het mij opvalt dat Mascha in haar video’s heel vaak dingen zegt als ‘dit is mooi bij dunne meiden maar ik kan dit niet dragen.’ Kan zijn dat dit in laatste maanden anders is, ben ook al bijna een jaar afgehaakt, kijk alleen nog sommige reisvlogs.

Sorry voor de rant, vind het gewoon jammer dat sommige hier zo negatief zijn over de body positive movement en voornamelijk dan Vera.

18 likes

Je kan je badpak aan de kant trekken aan de onderkant zegmaar haha, dan hoef je hem niet helemaal uit te trekken (en het is niet dat je dan er een bende van maakt :upside_down_face:) (ik zwem veel, geen festival ervaring verder ;))

2 likes

Oke ik merk dat ik me nu toch heel veel meer erger aan Mascha dan eerst, omdat ze nu een week in een woestijn gaat lopen in wegwerpkleren, alles schoonmaken met babydoekjes, vliegen naar amerika voor de zoveelste keer. Het is allemaal zoooo vervuilend.

2 likes

Nouja ik zie wel vaker voorbij komen dat mensen het het andere uiterste vinden dat dikke lichamen verheerlijkt worden terwijl het punt acceptatie van alle lichamen is (dik/dun, abled/disabled etc.) Daarbij komt wel dat dunne lichamen meer geaccepteerd zijn dus dat je eerder dikkere mensen hoort ja. Maar dat is niet perse een discussie die ik hier wil voeren, daar is geloof ik al een topic voor, het ging me vooral om Vera nu.

Oh maar ze bedoelt echt niet alle reacties die ze krijgt hoor, met name ook alle BM artikelen die er over geschreven worden. sure jan

Vera doet heel expliciet aan body positivity en dat is helemaal oké, maar ik snap dat sommige mensen daar op een gegeven moment genoeg van krijgen. Het lijkt soms alsof je Vera niet meer kunt volgen zonder telkens expliciet erbij te moeten horen dat ze zichzelf accepteert. Daarin begrijp ik de vergelijking met Mascha wel, want die doet implicieter aan body positivity. Zij draagt wat ze wilt en doet wat ze wilt en alleen als ze echt heel veel erge reacties krijgt dan reageert ze daarop met een boodschap over body positivity. Dus bij Vera is het precies een totaalpakket geworden en bij Mascha komt het alleen af en toe naar boven. Mensen die geen zin hebben om telkens met body positivity geconfronteerd te worden (kan om heel veel redenen, kan zijn dat je het er zelf moeilijk mee hebt of omdat je vindt dat het om andere dingen mag gaan) mogen het dan toch jammer vinden dat Vera weinig tot geen content meer maakt die niet gerelateerd is aan body positivity. En ja, Vera mag zeker die nieuwe weg inslaan, maar mensen mogen dan toch haar oude content nog missen? Net zoals dat veel mensen het misschien jammer vinden dat Mascha steeds meer Vloggloss en minder Beautygloss is.

5 likes