Beutyblogtopic XL #2

Mag van mij, hou niet van mcdonalds :stuck_out_tongue_winking_eye:

Daar gaat het niet om, ik vind het alleen maf dat Cynthia geen achtergrond onderzoek doet.
Albert Heyn en andere supermarkten worden ook geregeld aangevallen door wakker dier. Is prima toch!
Als je niet vegan wil zijn, verbeter je de wereld toch een beetje door een dier te eten dat wel een gelukkig leven heeft gehad.
Wat lekker buiten heeft kunnen lopen, groter heeft kunnen groeien op een fijnere manier. Zo bedoel ik dat.

1 like

Maar is het voor de Mcdonald’s echt die rede om Vega aan te bieden of is het meer vraag en aanbod omdat het nu eenmaal de trend Is?

3 likes

Maakt dat uit?

13 likes

Dat is een eeuwenoude filosofische vraag, haha.

Maar goed, ik neem het Cynthia niet kwalijk dat ze geen kritisch artikel heeft geschreven. Cynthia runt geen milieubewuste blog en anders zou ze ook over Dove, alle restaurants die ze reviewt, etc. een kritische blog moeten schrijven.
Soms mag het toch ook nog wel over iets luchtigs gaan?

(Overigens vind ik het een goede stap van Macd maar die van Smullers nog beter, maar dat terzijde.)

9 likes

Ik vind zo’n zwart witte gedachtengang zo jammer. Als je op zo’n manier naar dingen kijkt kan je nog maar bij heel heel weinig bedrijven dingen kopen. Niet alleen qua eten maar je kan dan ook geen meubels meer kopen als een bedrijf ook iets verkoopt wat van leer is etc.

Ik snap gewoon niet zo goed wat je met zo’n extreem idee wilt bereiken. Zoals iemand al zei, je kan niet een hele maatschappij in 1x veranderen. Het lijkt me veel positiever om kleine stapjes vooruit te vieren in plaats van af te branden. Als iemand nu de mac binnen komt en denkt hey ik probeer die vega burger eens, is er toch een kip minder verkocht? En als het bevalt doen ze het misschien wel vaker. Je kan niet van 0 naar 100.

24 likes

Ik vind dat op bloggers wel vaak heel kritisch wordt gedaan. Ze doen niet anders dan normale mensen. Als je buurvrouw zegt dat ze met het vliegtuig op vakantie gaat of bij de mc Donalds gaat eten, krijgt zij toch ook niet de volle laag?
Een beetje kritisch kan natuurlijk best, maar waarom verwachten we van deze paar vrouwen dat ze perfect zijn?

26 likes

Als mijn buurvrouw zo vaak zou vliegen als Mascha zou ik daar wel een opmerking over maken. Nu nodigen jullie mij vast nooit meer uit op je feestje. :see_no_evil:

10 likes

McDonalds is al jaren terug de ‘groene weg’ ingeslagen. Gebruik van de kleur groen letterlijk en dus salades ed toevoegen aan het menu. Vegaburgers lijken me een logische stap dan, mede door de groei van vegetariĂ«rs denk ik inderdaad.
Disclaimer: dit is hoe mcdonalds zichzelf tegenwoordig probeert te branden. Niet mijn mening oid.

1 like

Maar sowieso is dat stukje van Cynthia over die veggie burgers een advertorial, dus ze kon daar ook helemaal geen kritische noot bij plaatsen?
Ze heeft zich aan de briefing te houden, en McDonalds betaalt om reclame te maken.
Ze had hoogstens de advertorial niet aan kunnen nemen, maar dat lijkt me wel erg ver gaan.
En alle kleine beetje helpen! Ik vind het niet goed dat McDonalds hun vegan burger heeft verwijderd en nu alleen vegetarische burgers verkopen, maar ik ben wel blij dat ze vegetarische opties aanbieden. Altijd beter dan alleen vlees verkopen toch?

4 likes

En die vega mcchicken is echt heerlijk. :drooling_face:

1 like

Wow, waarom dan niet allebei in het assortiment denk ik dan? Dat is toch juist alleen maar beter dan? :scream:

Zonde dat ze nu een bepaalde groep klanten alsnog niet kunnen “bedienen” door die veggie burger er weer uit te halen.

2 likes

Ik zou pas blij zijn als de Mac alle burgers vega kan maken. Zo ingewikkeld is dat nou ook weer niet.

12 likes

Het zijn allemaal trage ontwikkelingen, maar zeker goede trage ontwikkelingen! Ik las dat de Maoz falafeltent in Amsterdam nu 100% vegan is i.p.v. vega. Ja ze waren dus al vega, maar ook dit is een stap.

7 likes

Inderdaad qua milieu kun je nog beter kip eten dan kaas dus wat dat betreft slaat het helemaal nergens op.

Maar bij mij ontstaat eerder kortsluiting dat Cynthia ĂŒberhaupts bij McDonalds eet gezien ze zo culinair over sterrenrestaurants en wijn blogt.

5 likes

Maar Cynthia is gék op friet (of patat zoals zij zegt :stuck_out_tongue: )
Goudgeel met een korreltje zout, een krokantje, draag haar weg. WĂĄĂĄnzinnig! ZĂł ultiem genieten.

59 likes

nou mee eens. friet is leven :fries::fries:

12 likes

Ik vind dat artikel echt heel erg op spon lijken. Vooral die eerste alinea, is het nou wel of niet spon?

Ik eet meestal alleen bij Macd als ik onderweg ben met de auto en dan bestel ik vaak alleen de frietjes en dan laat ik die eerst koud worden (soms zijn ze al koud, extra win) en dan eet ik ze zonder saus. :heart_eyes:
(Dit kan misschien beter in het ‘vies lekker eten’ topic van egf.’)

Maar goed: smullers gaat dus samenwerken met de vega slager dus move over macd.

24 likes

Hahaha sorry, ik had echt niet gezien dat het een advertentie is :joy::see_no_evil:

1 like