Ik wil je niet aanvallen, maar ik snap het niet zo? Volgens mij zijn er universele waarden die elk mens (onbewust) nastreeft, zoals gezondheid, liefde, goedheid. Ik vind het altijd een beetje raar/tegennatuurlijk dat er mensen zijn die dan aangeven dat ze juist nastreven om gehaat te worden, of slechtheid. Dat zijn een beetje van die mensen die juist om te provoceren rond bazuinen dat ze satanist zijn ofzo.
Maar in principe streeft toch iedereen gezondheid na? Ben het met je eens dat de ene er meer aan doet qua levensstijl dan de andere, maar je hoort toch eigenlijk zelden een obese iemand of een roker zeggen dat hij of zij dit doet om niet gezond te willen zijn, of dat ze gezondheid niet belangrijk vinden. Volgens mij is het eerder zo dat als ze nog relatief gezond zijn, het gemak van veel eten of roken verkiezen boven zichzelf wat ontzeggen voor een effect dat ze op de lange termijn pas zullen merken (of niet natuurlijk, er zijn inderdaad mensen die gewoon pech hebben). Dat staat natuurlijk los van of iemand zich positief voelt over zijn lichaam (al denk ik wel dat mensen zich over het algemeen positiever voelen over een gezond lichaam en met name als ze daar zelf moeite in hebben gestoken) maar ik snap niet zo goed wat je bedoelt met dat niet iedereen een gezond lichaam nastreeft geloof ik, maar ik vind het wel heel interessant, dus zou je het me nog eens uit kunnen leggen?