Beutyblogtopic XL #2

Het lijkt erop dat veel bloggers feminisme misvatten als een soort grote cocon waar de lat enorm laag ligt, en zij die de lat ietsje hoger willen tillen collectief afgebrand worden als krabben en bitches.

#girlbosslife

5 likes
Blabla Old Boys Network

Nee, maar als je op het gebied van carrière kijkt dan doen ‘mannen onder elkaar’ dit al jaren (men spreekt niet voor niets over een old boys network). Ik ben het er mee eens dat je gewoon iedereen moet helpen/het moet gunnen maar vrouwen hebben op het moment soms wat extra steun aan elkaar nodig. Zoals iedere ‘onderdrukte’/benadeelde groep. Ik denk dat veel vrouwen zich tegen elkaar keren omdat de kansen voor vrouwen nu eenmaal minder zijn dus dat is heel logisch maar daar wordt niemand beter van. (Dit geldt overigens vast niet per se voor ieder vakgebied.)

Maar dan is persoonlijkheid toch nog steeds een belangrijkere graadmeter dan geslacht?
Ik heb het artikel trouwens niet eens gelezen dus misschien begrijp ik helemaal verkeerd waar het over gaat.

Ja mja, mannen helpen elkaar ook niet omhoog op basis van persoonlijkheid. Misschien is dit een enorme drogreden hoor maar het is wel een reden waarom ik extra bereid zou zijn andere vrouwen een handje te helpen. (Het artikel gaat overigens niet alleen over werk maar over van alles als ik Cynth goed begrijp.)

Maar da’s dan toch reden des te meer om het anders aan te pakken? Dat mannen dat niet doen bedoel ik.

2 likes

Weet ik niet, want ik denk dat je vrouwen op dit moment wel moet ‘voortrekken’ om het verschil op te lossen. ‘De beste naar voren schuiven’ bijvoorbeeld heeft geen zin als op dit moment de meerderheid van de mensheid een man automatisch als capabeler ziet dan een vrouw, maar goed misschien is dit meer wat voor het Feminisme topic, sorry.

5 likes

Ik zag laatst ergens voorbij komen dat die Nessim een bokswedstrijd deed tegen een andere (mij onbekende) youtuber. Zou Mas ook zo’n wedstrijd gaan doen dat ze daarom aan het trainen is? :scream: Tegen Lip??

17 likes

Lijkt me wel geniaal.

19 likes

Ah ja dat ben ik zeker met je eens. Ik doel ook meer op het zwart-witte “vrouwen boven mannen alleen omdat ze vrouw zijn”. Maar heb het artikel niet eens gelezen dus kan beter stil zijn nu.:zipper_mouth_face:

1 like

Eens, maar “groot” is ook maar relatief. Bijvoorbeeld Monica, die pas veel korter op YouTube zit, heeft nu al 502k abonnees waar Mascha er (in totaal) 932k heeft na 10 (?) jaar. Denk dat Mascha niet erg snel meer stijgt en het echt moet hebben van de basis die ze ooit gelegd heeft

1 like

Hahaha Mascha die loopt te klagen dat ze “ver weg” woont van de supermarkt… en het volgens google slechts 7 minuten fietsen is :joy:. Je kunt ook gewoon toegeven dat je lui bent toch?

26 likes

Haha en dan komen we aanzetten met de Nederlandse alliantie van zure kantoortrutten. :rofl:

1 like

Of Aranka?

Ik vind dat artikel van Cynthia echt een gevalletje de bal ligt voor het doel maar je trapt hem er niet in. Maar voor haar gaat het niet om een fysiek doel alleen een spondoel.

Ieder adres waar ik gewoond heb was op loopafstand van een supermarkt. Ik zou het ook als ‘ver’ ervaren als ik nu 7 minuten zou moeten fietsen voor de dichtstbijzijnde supermarkt…

15 likes

Haha ik woonde er ook boven en nu 2 minuten fietsen vind ik al ver :joy: #jaikbenlui

3 likes

Ik woon op nog geen 5 minuten lopen van 2 supermarkten, maar laat alsnog vaak wat bezorgen door Picnic :joy:

4 likes

Serieus? Wauw. Wauw.

1 like

Moest gelijk aan Cynthia denken

63 likes

Waarom gaat Mascha speciaal naar Schiedam om te boksen? Je kan ook gewoon hier in DH boksen? En ze gaat ook nog even casual ‘‘even een bokswedstrijd kijken’’ hoor, uhuuuuuuu. Sinds wanneer

6 likes