Beutyblogtopic XL #2

… en dat allemaal om shampoo te verkopen :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

19 likes

Wait, what. Keurt zij alle comments goed voordat ze geplaatst worden?

Verbaas me er echt over dat het merendeel van de commenters dit artikel voor zoete koek slikt. Zelfs op 2wmn zijn de lezers kritischer.

7 likes

“Dutch Beauty Bloggers is een Nederlandse vakbeweging voor professionele beautybloggers. Deze bestaat sinds 2010 en is opgericht door drie bloggers. Na jaren werkzaam te zijn geweest in dit vak kregen we regelmatig van PR-bureaus te horen dat ze door ‘de bomen het bos niet meer zagen’. Wij besloten daarom een vakbeweging op te richten.

Op deze website kan je kijken welke Nederlandse beauty bloggers zijn aangesloten bij DBB, je kan de voorwaarden bekijken, je aanmelden en de Dutch Beauty Bloggers Blog lezen.

“leden van DBB moeten voorzien zijn van een eigen (Nederlandse) domeinnaam, alsmede als journalist, tekstschrijver of beheerder van een website zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Aspirant-leden hoeven nog niet aan deze voorwaarde te voldoen.”

http://www.ohfashion.nl/dutch-beauty-bloggers/

1 like

Nee, was snel weer over haha

1 like

Haha @Sjurrr, flashback!

18 likes

Nou ja op zich is dit natuurlijk niet seksistisch als je met een bron kan aantonen dat vrouwen echt zo bekend staan. Dan is het gewoon een feit noemen. Maar goed ik denk dat ik te veel verwacht.

Ene Nancy in de comments is het niet eens met de opmerking over seksisme:
“Cynthia daagt je uit, om aan de slag te gaan om vrouwen om je heen te laten stralen”
Nee Nancy, Cynthia heeft een zakelijke afspraak met een sjampoomerk gemaakt om voor een zak geld een schijnheilig lulverhaal te tikken voor vrouwtjes. Zodat datzelfde sjampoomerk nog meer geld kan verdienen aan die vrouwtjes. Jek.

53 likes

EXACTAMUNDO

9 likes

is Fonziaans

2 likes

Mocht je nog twijfelen om je in te schrijven voor een Structuurjunkie Masterclass, hieronder alvast die ene gouden tip: gewoon tegen jezelf zeggen dat je gestructureerd bent. Als je het vaak genoeg hehaalD ben je het ook!

image

8 likes

In de vlog van vandaag, Mascha is eigenlijk gewoon aan het trainer voor de nederlandse versie van ksi vs logan paul.

1 like

Wel want Cynthia zegt het toch. Omg.:yum:

1 like

Maar ik word ook echt moe van dat vrouwen onder elkaar gezanik. Wat, mogen we dan wel oneindig te bitch uithangen tegen mannen? Kan je niet beter selectief zijn over tegen wie je aardig bent op basis van of zij aardig zijn ipv op basis van geslacht?

13 likes

Het lijkt erop dat veel bloggers feminisme misvatten als een soort grote cocon waar de lat enorm laag ligt, en zij die de lat ietsje hoger willen tillen collectief afgebrand worden als krabben en bitches.

#girlbosslife

5 likes
Blabla Old Boys Network

Nee, maar als je op het gebied van carrière kijkt dan doen ‘mannen onder elkaar’ dit al jaren (men spreekt niet voor niets over een old boys network). Ik ben het er mee eens dat je gewoon iedereen moet helpen/het moet gunnen maar vrouwen hebben op het moment soms wat extra steun aan elkaar nodig. Zoals iedere ‘onderdrukte’/benadeelde groep. Ik denk dat veel vrouwen zich tegen elkaar keren omdat de kansen voor vrouwen nu eenmaal minder zijn dus dat is heel logisch maar daar wordt niemand beter van. (Dit geldt overigens vast niet per se voor ieder vakgebied.)

Maar dan is persoonlijkheid toch nog steeds een belangrijkere graadmeter dan geslacht?
Ik heb het artikel trouwens niet eens gelezen dus misschien begrijp ik helemaal verkeerd waar het over gaat.

Ja mja, mannen helpen elkaar ook niet omhoog op basis van persoonlijkheid. Misschien is dit een enorme drogreden hoor maar het is wel een reden waarom ik extra bereid zou zijn andere vrouwen een handje te helpen. (Het artikel gaat overigens niet alleen over werk maar over van alles als ik Cynth goed begrijp.)

Maar da’s dan toch reden des te meer om het anders aan te pakken? Dat mannen dat niet doen bedoel ik.

2 likes

Weet ik niet, want ik denk dat je vrouwen op dit moment wel moet ‘voortrekken’ om het verschil op te lossen. ‘De beste naar voren schuiven’ bijvoorbeeld heeft geen zin als op dit moment de meerderheid van de mensheid een man automatisch als capabeler ziet dan een vrouw, maar goed misschien is dit meer wat voor het Feminisme topic, sorry.

5 likes