Maar die gaat ze nu aan ons verkopen hé!
Ik weet niet waarom maar ik heb altijd een hekel aan dit ‘ik ben niet zo’n girly girl’, of de leuke ‘ik ben meer one of the guys zegmaar’. Mischien omdat het vaak op een negatieve manier wordt gezecht, alsof girly zijn slecht is. Net als de ‘I’m not like other girls’.
Is vooral dom omdat het letterlijk over haar nagellak ging en ze was de halve dag bezig met haar uiterlijk dus hoe girly girl wil je het dan hebben. Het is echt weer zoiets dat ze dan zomaar zegt maar wat echt helemaal nergens op slaag
Ja echt hè? Met zo’n uitspraak houden ze juist het beeld in stand dat vrouwen zo zijn en moeten zij zichzelf hun hele leven blijven verdedigen. Help liever mee om zo’n achterhaald idee weg te werken denk ik dan. Maar dan kunnen ze niet meer humble braggen natuurlijk
Greg en Mas zijn vast op de fiets naar de kapper gegaan aangezien er niets van te zien was in de vlog! “Wij gaan nu naar Mariet” — “ik zit in de verf en foef houd zn haar lang” — “wij zijn weer thuis!” Yep… definiatly met de fiets gegaan
Als je een 4 tinten donkerdere concealer moet gebruiken is je tan echt too much. Kijk die kleur van honey dan, dat is gewoon een andere ethniciteit joh.
Van deze wist ik het toevallig wel haha
ik moest echt heel goed kijken, toen zag ik pas ik dat het er op lijkt dat ze wat gekleurde smurrie onder het “niet-behandelde” oog hebben aangebracht. ik bedoel toegevoegd.
Altijd die bewijsdrang…
Hij is toch al super lang in Nederland?
Mijn moeder had hem al toen ik nog thuis woonde en dat is meer dan tien jaar geleden…
Of is hij weg geweest? (En nee Debbie is niet mijn #influencer moeder)
Hij is een tijd uit het assortiment geweest, maar sinds 2? Jaar weer terug
Haha oke gedeeltelijk waar. Maar goed had ze m niet in Amerika hoeven kopen als hij hier ook al was vorig jaar…
Maar serieus, is dit de hele lijn? Want iemand die een echt diep donkere huid heeft kan hier toch niet terecht of vergis ik mij? Vind ik wel een beetje jammer.
Iedereen die niet blank of oranje is kan helaas bij de meeste drogisterij make-up merken niet terecht in Nederland.
Heel erg white privilege:
Ik ben er pas achter gekomen toen ik naar een ander land verhuisde hoe het is als een assortiment 20 kleuren heeft en geen één matcht met jouw huid. Heeft me echt met de neus op de feiten gedrukt en wakker geschud want hallo, hoezo!? Zonder een hele discussie te ontketenen, ik vind het belachelijk dat er voor zoveel mensen in Nederland gewoon niet eens een optie is, maar dat ze speciaal naar een bepaalde winkel moeten gaan waar dat ene merk verkocht wordt wat de juiste kleur heeft.
Nou inderdaad!
Toen ik 11 was en geïnteresseerd raakte in make-up viel het me op dat er bij de drogisterij inderdaad alleen maar kleurtjes voor blanken verkrijgbaar waren. Ik heb toen met een vriendinnetje een keer gevraagd aan de medewerkster van zo’n winkel waarom dat was. Kregen we als antwoord: “Tjaaa weet ik veel, nooit bij nagedacht eigenlijk, maar dat is toch overal… Buitenlanders hebben hun eigen winkels daarvoor, hoop ik dan” Heel triest dat het blijkbaar nog steeds zo werkt hier, na al die tijd
Wauw dat van die verkoopster is pas erg. Sneu eigenlijk…
Ja hè, ik stond echt perplex. Dat er niet genoeg kleuren in de winkel zijn is een direct gevolg van mensen die op dezelfde manier denken als die verkoopster. Bizar.
Ja precies… Echt heel droevig eigenlijk. Zo vastzitten in je eigen denkpatronen. Als zij denken dat het zo is, dan is het dus ook zo? Nope…
Precies. Ik vond het toen als 11-jarige al heftig dat iemand vond dat ‘buitenlanders’ maar gewoon bij een andere winkel moesten gaan shoppen…