Beutyblogtopic XL #3

Omdat je je daar gewoon tegen verzekert. Ik heb als ondernemer ook iets geregeld voor als ik evt langdurig ziek ben. En of ik dan 0 euro, 10.000 euro of een ton op mijn rekening heb staan heeft daar niets mee te maken. Net als dat jij niet hoeft af te rekenen met je spaargeld als je ziek bent.

Ik snap die ophef daarover echt niet, als werknemer vinden we dat allemaal heel normaal. Maar als een ondernemer dat voor zichzelf regelt is het ineens oneerlijk en moet iemand zijn spaargeld maar opeten ofzo? Wat een onzin.

45 likes

Ja en wie weet hoeveel ze van haar inkomen aan vaste lasten betaalt?
Voor die tas kan ze ook gewoon gespaard hebben.
Ik weet niet hoeveel ze verdient, maar als je ineens niks tot bijna niks meer krijgt, dan zul je dat toch net zo voelen. Of je nu veel of weinig verdient.

1 like

Oh duidelijk! Ik had het anders begrepen.
Ik dacht dat je zo’n broodfonds met een groepje gelijkgestemde ondernemers hebt en dat als jij daar aanspraak op maakt, zij voor jou gaan betalen. Maar het is dus het zelfde als een verzekering waarbij je maandelijks betaalt.
Sorry Cynthia ik heb niks gezegd.

De gelukkige van Nikkie is geen bekend iemand in ieder geval als je daar benieuwd naar was!
Fijn dat ze zo gelukkig is.

2 likes

https://www.broodfonds.nl/hoe_het_werkt

Je zet allemaal maandelijks geld opzij, als iemand ziek wordt schenkt de rest ook een gedeelte van wat ze opzij hebben gezet zo spaar je allemaal samen voor als iemand ziek wordt. Hoeveel je per maand ontvangt is afhankelijk van je inleg. Als het goed is ken je elkaar ook allemaal en is er op die manier dus wel sociale controle dat jij jezelf niet zomaar even arbeidsongeschikt vindt.

5 likes

Ik kijk steeds minder vaak vlogs/insta of blogs. Word tegenwoordig een beetje moe van alle influencers.

Kijk alleen nog Safiya, vind haar echt een topvijf in de video’s altijd.

1 like

Ok ik had het heeelemaal anders begrepen sorry. :sweat_smile:
Ik dacht dus ook dat je er niet voor kon kiezen maar dat je automatisch meedeed met de mensen van je persbureau (waar je uit eindelijk ook voor kiest om bij te gaan maar toch) en dat je net spaart maar het gewoon ingenouden wordt op je salaris als iemand ziek is.

Ik vond het altijd al een intense constructie waarvan ik me afvroeg of het inderdaad mocht maar goed dit verklaart het wel.

1 like

Hahaha dit klinkt echt alsof je even wilde laten weten dat jij weet met wie Nikkie is.

30 likes

Nee nooit in het echt gezien en het zal ongetwijfeld goede kwaliteit zijn, maar ie dat 3000 euro waard? Vast niet. En ik vind het model voor zoveel geld gewoon heel standaard, maar dat is mijn mening. Voor dat bedrag zou ik zelf voor een wat unieker model gaan.

1 like

Haha wauw oke dan snap ik jou reactie ook beter! Sorry als ik net dan een beetje té fel was :sweat_smile:

2 likes

Soooo, wat is er grappig? Dat weet ik toevallig ook? Is dat raar? Of bijzonder?

Wilde een ~zoektocht naar wellicht een bekend iemand voorkomen~ Zoals we altijd op zoek gaan
Zou het wel verwijderen. Vind jouw reactie raar , alsof iemand daar nou mee te koop zal lopen

11 likes

Ik zit ook bij een broodfonds en het is idd heel sociaal. We spreken eens per kwartaal af voor een borrel enzo. Wat iemand uiteindelijk doet met zijn/haar uitkering, gaat de rest eigenlijk niet zoveel aan. Je krijgt gewoon wat is afgesproken als je arbeidsongeschikt bent. Punt uit. Aan iemand met een Ziektewet uitkering van het UWV vraag je ook niet ‘he joh heb jij die tas van onze belastingcenten gekocht?!’.

8 likes

Ehm nee dat is juist helemaal niet raar of bijzonder.

1 like

Goh, aan jouw toon die ik niet kan plaatsen in je eerste bericht begon ik er toch echt anders over te denken.

1 like

Ik vind het wel bijzonder. :flushed:

4 likes

Franse auto’s staan ook niet als beste bekend he.
Die roesten al op de folder.

7 likes

Bij die instastories over kapotte shit/ik zoek/heb nodig…
lees ik alleen maar “merk, sponsor het mij” :roll_eyes:

7 likes

Oh nee zo had ik het helemaal niet bedoeld, ik had eigenlijk al niet verwacht dat het een bekend iemand zou zijn. Meer in de trant van, benieuwd naar het verhaal/persoon.
Edit; Het was ook totaal niet bedoelt als een Sherlock move. Ik ben geen stan.

Met het risico een suffe huismoeke genoemd te worden: ik vind het kopen van een wasmachine leuker. :joy: Daar heb ik veel meer aan dan aan een tasje, en ik stel er ook veel meer eisen aan. Onze wasmachine loopt op zijn achterste beentjes en moet binnenkort vervangen worden, en ik geniet zelfs een beetje van de zoektocht naar een nieuwe. :see_no_evil:

19 likes

Ja die staat hoog op de verlanglijst! Lijkt me superhandig met een klein kindje.
Hij moet ook heel zuinig zijn en een bijbehorende app zou leuk zijn.
En hij mag niet zo duur zijn als die tas, maar vooralsnog kom ik met mijn eisen niet uit in die prijsklasse. Voor de prijs van die tas kan ik zeker 3 wasmachines kopen (bizar idee eigenlijk).

1 like