Beutyblogtopic XL #3

Dat heb ik nog niet meegemaakt en kom regelmatig in gehuchten in Nordrhein Westfalen. Maar mijn indruk is dat je in Berlijn lastiger kunt pinnen dan in Keulen. Er zullen altijd uitzonderingen zijn natuurlijk.

1 like

Of ‘nur mit EC-karte’ ook zo irritant :grimacing:

1 like

Ik kan @anon18050057’s posts bevestigen, meeste winkels hebben wel een pinautomaat hier in Berlijn (maar ook niet eens alle), maar cafés en restaurants echt niet. Het heeft inderdaad denk ik te maken met angst voor/gebrek aan vertrouwen in elektronisch betalen. Ik heb wel eens ellenlange gesprekken gehad met collega’s over online bestellen/met creditcard betalen, dat was allemaal maar gevaarlijk en moeilijk, en hoe weet je dan dat het allemaal goed gaat, en blablabla. En ik werkte bij een ecommerce bedrijf, in het team dat met betalingen te maken had… Ze maken het het liefst gewoon zelf over vanaf hun rekening als ze niet cash kunnen betalen, en dan ook niet met internetbankieren, maar via een automaat bij hun bank.

Maar ik heb sinds oktober afgelopen jaar wel eindelijk een pas met contactloos betalen optie, en het kan ook gewoon bij de meeste supermarkten! Ergens anders heb ik dat eigenlijk nog niet gezien, jij @anon18050057? Hij doet het overigens niet in NL kwam ik achter :roll_eyes:

Dat bonnetje ondertekenen moet ik echt nog steeds te vaak overigens @grace. Laatst nog bij de ballentent zelfs, alhoewel het dan wel op een schermpje was, maar dus geen pin, wel een handtekening. En dat is dan gewoon met EC-Karte, geen creditcard.

2 likes

Mas die heeeeel enthousiast over die stalk berichten verteld

12 likes

Ik vond het wel goed dat ze vertelde dat het niet ok is, ook niet als je het als ‘grap’ bedoeld

Ik ga verhuizen naar België en daar zal ik echt aan moeten wennen. Misschien moet ik een nieuwe portemonnee kopen, want in mijne kunnen alleen pasjes.

Huh, waarom gaat het in WJEKW ineens over Mascha?

5 likes

Hahah Mas deelt weer een ‘vegan’ gerecht in haar vlog maar het flatbread bevat melkpoeder :thumbsup: Niks geleerd van de vorige keer.

4 likes

Ik heb de afgelopen tijd een paar vlogs gekeken van Mascha en net weer een en ik weet weer waarom ik nooit kijk. Ben wel een paar hersencellen verloren geloof ik. Ook hoe ze praat, het lijkt net alsof ze een eigen taal heeft joh. En ze zegt een paar keer dat ze zo blij is dat Schiphol zo dichtbij Amsterdam is, maar vanaf Den Haag is het toch ook niet megaver. Snap dat je rekening moet houden met het verkeer, maar dan nog. En met de trein is DH - Schiphol ook maar een half uur.

Nu ben ik wel weer klaar met Mascha.

13 likes

Wou gewoon ff flauwe grap maken omdat het zo vaak off topic gaat, 300 dagen per jaar komkommertijd in beutyland tegenwoordig

10 likes

Maar de trein is voor plebs dus dat is geen optie.

7 likes

Ik vind het ook raar dat ze daar zo blij mee is. Den Haag is inderdaad ook dichtbij. Daarnaast wilde ze ook minder reizen toch? Dan maakt het helemaal niet uit dat je wat langer naar Schiphol moet rijden.

1 like

Zeker alleen ze doet wel erg in de gloria voor het best serieuze onderwerp imo.

Hahaha ik dacht ook echt :o_o: ik kan zo vijf leukere cocktail bars verzinnen

Ik versta haar ook niet nadat ze zegt dat ze iedereen kan vinden op internet. Iets Engelstaligs geloof ik.

Maar ik heb bij haar sowieso het idee dat ze dingen vooral leuk vindt omdat ze een naam hebben of omdat ze duur zijn. Laatst zei ze toen ze op het Museumplein was dat ze daar wel zou willen wonen. Er zijn zoveel buurten die veel sfeervoller zijn en waar de huizen minstens zo mooi zijn, maar ik heb altijd het gevoel dat ze in Amsterdam alleen de grachtengordel en het Museumplein kent ipv dat ze een keer naar de Baarsjes of naar oost gaat oid.

6 likes

Nou waar ze nu woont ontbreekt het in ieder geval echt aan alle sfeer.

4 likes

Ik erger me aan het feit dat Tara en Larissa een maand op reis zijn en blijkbaar NIKS vooruit gewerkt hebben. Geleerd van hun zus zeker…

9 likes

Inderdaad, zelfde werk ethiek als zuslief aan het ontwikkelen

Geen video van Diana?

Hoe zou het met Vera gaan?