Beutyblogtopic XL #3

Ik vind dit altijd zulke nare reacties :roll_eyes: Ze eet inderdaad niet 100% vegan, maar let er wel op en houdt het op haar manier inmiddels ook al een tijdje vol. Iets is beter dan niets, denk ik dan.

82 likes

Ik eet zelf 95% vegan en ik vind dit ook een contraproductieve reactie. Ze doet haar best, meer kun je niet doen. Mij lukt 100% ook niet maar dat doet niks af aan de 95% van de tijd dat ik wel vegan eet. En in haar positie het voorbeeld van geen vlees eten helpt ook echt wel veel.

43 likes

Maar Mascha at toch ook helemaal niet vegan voor het milieu? Ze at plantaardig omdat dat beter voor haar PCOS is en ze kinderen wil. Alle andere dingen waren een bijkomstigheid.

Op milieugebied moet je haar sowieso niet als rolmodel nemen. Maar ik vind het alsnog wel knap van d’r, mij lukt het niet. Liever een Mascha die compleet vega eet maar problemen heeft met kaas te laten staan dan een Mascha die elke dag kilo’s vlees naar binnen schuift, toch?

7 likes

Jullie hebben ook gelijk. Ik ben zelf ‘extreem’ geworden denk ik, ook door alle Facebook groepen waar ik inzit/docus die ik bekijk. Zou zelf nooit meer iets dierlijks eten (of per ongeluk natuurlijk). Maar nu snap ik jullie kant, dus dank je.

26 likes

Ik vind mascha gewoon een beetje ‘kijk mij’. Plantbased is ook iets anders dan vegan zijn. Maar m’n rant is over

4 likes

Ik merk dat ik oprecht wel “geinfluenced” wordt door Mascha mbt geen vlees eten. Ik kom zelf uit een gezin waarin een avondmaaltijd geen avondmaaltijd is zonder vlees en nu ik zelf kook merk ik dat ik steeds vaker eens een groenteburger of vleesvervanger pak, onder andere omdat ik nieuwsgierig word van Mascha die regelmatig kipstuckjes etc bakt in de vlog en beweert dat ze net zo lekker zijn

9 likes

Ik denk dat het ook de terminologie is die Mascha gebruikt. Jezelf 75% vegan noemen klopt gewoon niet. Zeg dan dat je vegetariër bent die graag zo veel mogelijk plantaardig eet. Een veganist is gewoon iemand die het meer voor het milieu/de dieren doet. Terwijl Mascha het voor zichzelf doet.
Denk dat dat veel veganisten irriteert (of mij, iig :stuck_out_tongue: misschien moet ik niet voor iedere veganist praten)
Natuurlijk is het goed dĂĄt ze ĂŒberhaupt iĂ©ts doet. En dat ze het eten van vegetariers/veganisten bekender maakt!

3 likes

Said who? Ben je geen veganist als je geen dierlijke producten consumeert om ethische redenen of eigen gezondheid?

14 likes

Ik zoek eigenlijk nog steeds de perfecte benaming voor iemand die wel zo veel mogelijk plant-based eet en daarnaast zo veel mogelijk gerichte keuzes maakt m.b.t. duurzaamheid en het milieu.

1 like

(Linkse) Hippie

:crazy_face:

1 like

Hahaha. Wie van ons was het? :face_with_hand_over_mouth:

7 likes

hmm ik knuffel geen bomen meer die zijn hier allemaal omgehakt. :frowning:

1 like

Misschien heb ik het niet helemaal goed verwoord. Maar een veganist betekend iig dat het gebruiken van dierlijke producten wordt vermeden. En ja dat zeggen gewoon heel veel mensen/sites/het woordenboek

Oh oke, maar je bent het dus met me eens dat men ook om andere redenen dan het milieu en de dieren dierlijke producten zal willen vermijden?

1 like

Eigen gezondheid is dus lastig. Omdat veganist vaak verder gaat dan alleen eten (geen leer, wol, make up getest op dieren > maar dit schaad je gezondheid niet dus waarom zouden zij dat vermijden). Ook eten vaak mensen die nog plantaardig eten honing
 Omdat dat bijv. ook niet slecht is voor de gezondheid, maar wel gemaakt door dieren. Dus ja.

Maar van wol krijg ik jeuk!

(I see your point.)

1 like

Nou, een vriendin van me is ook veganist. Zij ging met wat vrienden naar een restaurant, waar ze een vegan salade bestelde. Ze kreeg er een met honing. Dat wilde ze niet, dus vroeg ze aan de kok om een andere salade. En hij was helemaal verbaasd omdat er dus een aantal dagen ervoor iemand was gekomen die plantaardig eet (maar zichzelf dus veganist noemde) en diegene wilde graag een salade met honing. tsja. Op deze manier snapt niemand er meer wat van.

Ik snap niet waarom een naam zo belangrijk is. Vegan, plantaardig whatever het gaat toch om de intentie? Ik snap ook niet waarom je je als vegan irriteert aan Mascha’s uitspraken: jouw intenties etc staan toch los van haar en je doet het toch voor jezelf (em voor het milieu etcetc).

13 likes

Hhahahaah geweldig hoe ik scrollde naar dit gifje werd de deur geopend met maccie:star_struck:

2 likes

Eens!

Maar snap uberhaupt niet waarom je je zou ergeren aan een ander zijn eetgedrag. Ik ben dankzij enkele vloggers/het forum ook steeds bewuster gaan kiezen voor minder vlees, koop zuivel alleen nog biologisch etc. Maar 100% vegan ga ik never nooit worden. Maar ben zelf blij met de kleine veranderingen die ik steeds meer doorvoer in mijn leven en consumptiegedrag op mijn eigen tempo. Wanneer een ander mijn eet/leefgewoonten afkraakt ga ik niet ineens alle vlees/zuivel/leren schoenen/kleding/etc laten staan.

Voor Mas heb ik op eetgebied ook veel respect, had ook verwacht dat het vega/vegan eten een fase was maar ze houdt nog steeds vol. En dat vind ik super knap en vind t fijn voor haar dat ze zich er zo lekker bij voelt.

4 likes