Beutyblogtopic XL #3

In de post van haar met die roze mok haal ik uit dat dat gaat over dat 1 op de 3 vrouwen slachtoffer is van geweld. Maar nu zie ik Jayjay Boske ook mee doen?

Edit: en Marije ook. Duidelijk dus een campagne ofzo ja.

De fotos

https://www.instagram.com/p/BrPYyGKlZzc/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=tj7nwwapnmng

https://www.instagram.com/p/BrPZVKKnuDl/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=rasvkrj5w7i5

Mannen zijn ook slachtoffer van huiselijk geweld hoor. Daar rust ook een enorm taboe op.

74 likes

Ik snap alleen niet waarom ze zichzelf (iig Masha/Marije/Tess) ook allemaal zo spierwit schminken? Ik krijg er meer een soort zombievibes van…

5 likes

Hier ben ik het echt niet mee eens. Iedereen kan slachtoffer worden van huiselijk geweld. Man, vrouw, kind of ouder.
Dus iedereen kan meedoen hieraan, want iedereen kan zichzelf herkennen in zo een foto.

2 likes

Ja, dit heb ik ook wel een beetje. Vooral die van Marije krijg ik meer een soort apocalyptische vibe van dan huiselijk geweld.

Maar wel goed dat ze er aandacht aan besteden, natuurlijk.

3 likes

Ja misschien heb ik het wel helemaal fout en is het helemaal niet hier voor :see_no_evil:

Dit bedoelde ik ook. Natuurlijk super goed dat het onder de aandacht wordt gebracht en ook dat dit ook bij mannen gebeurd. Maar inderdaad, omdat bij die camapgne het juist gaat over vrouwen, vond ik het raar dat Jayjay daar aan mee deed. Verder juist heel goed dat een man zich hier voor inzet!

Maar misschien is het niet voor deze camapgne zoals hier boven al gezegd wordt. Aandacht krijgt het wel nu zo te zien.

1 like

Ik denk dat de foto’s zijn bewerkt door iemand van/via ActionAid

Huh volgens mij gaat dit eerder over zombies dan over huiselijk geweld? Komt er niet een nieuwe film uit ofzo? Ook met die bloederige ogen

8 likes

Dit lijkt me eerder een promo voor iets met zombies. Slachtoffers van huiselijk geweld krijgen, denk ik, geen grijze huid.

3 likes

Ja vind ik ook hoor. Huiselijk geweld tegen mannen is ook vreselijk maar statistisch gezien lopen vrouwen veel meer gevaar en ik vind ‘en de mannen dan??’ hier niet echt opgaan. Het hoeft niet altijd over iedereen te gaan, ik denk juist dat specifieker gerichte campagnes beter aankomen bij de mensen die ze moeten bereiken.

9 likes

Ja precies haha heel zombie achtig. Eerder walking dead seizoen release

2 likes

Ik dacht eerder aan een ernstige drugsverslaving dan aan huiselijk geweld. Maar zombies klinkt dan ook wel aannemelijk :’)

Maar wie weet is het wel voor een zombiefilm? Er wordt hier (omdat iemand anders een foto plaats met een roze mok, waarbij ik echt de overlap niet zie met deze lelijke photoshop?) aangenomen dat het voor diezeldde (women only) campagne gaat, maar dat weten we nog niet zeker :woman_shrugging:

Klopt, ik was misschien iets te snel…

1 like

Nog eentje… alleen deze gaat leuke dingen doen? Ben wel nieuwsgierig nu naar wat dit allemaal is😅

2 likes

Nina Warink heeft ook zo’n bewerkte foto geupload net

2 likes

Maar die van Nina en isadee lijken inderdaad meer op zombies dan op geweld.

13 likes

Haha ik word er een beetje ongeduldig van, ben nu ook wel benieuwd wat het dan wél is

1 like

Volgens mij is dit juist de bedoeling van alle foto’s, zorgt in ieder geval voor een boel speculatie en aandacht

5 likes