Beutyblogtopic XL #3

Ergens verbaasd het me op de een of andere manier niet bij Vera. Had de afgelopen tijd al een beetje het idee dat ze opgebrand was.

1 like

Dit staat nog steeds op Serena’s homepage… over 12 dagen is het kerst :sweat_smile:

46 likes

Maar wat deed Vera naast YouTube dat ze zo op is?
Vind het overigens wel knap dat ze zo open is in de video!

2 likes

Lilleke designershit in 50 tinten beige kopen

67 likes

Hahahaha. Een like was niet genoeg hiervoor. Maar ze blogt ook nauwelijks meer toch?

1 like

Nee daar was ze ook al mee geminderd iig.

1 like

Ja precies.
Maar misschien mist ze ook wel diepgang in zo een leven en voelt ze zich daarom zo.

4 likes

Nouja het is ook een moeilijke keuze of je licht- of donkerbeige moet pakken hoor. Dus dan maar gewoon allebei!

Denk dat Vera wat zou opknappen als ze een even een gewone baan zoekt/vrijwilligerswerk zou doen, beetje andere voldoening. Daarbij ook sporten en gezonder eten, vaker buiten wandelen en fietsen en met vriendinnen wat doen (en dan bedoel ik niet met andere vloggers meeten tijdens een event).

Maargoed dit denk ik over meerdere vloggers.

16 likes

Maar bij Vera heb ik wel het idee dat ze nog wel een leven naast haar socials heeft die wij niet altijd zien. Wie weet is dat het verkeerde beeld hoor.

3 likes

Beoordelen is misschien lastig, maar oordelen is natuurlijk juist het makkelijkst vanachter onze schermpjes :grimacing:

En ja, ze zal zich vast echt rot voelen, maar ik vind het best moeilijk om sympathie op te brengen voor mensen die met zichzelf filmen terwijl ze dingen doen die ik normaal in mijn weinige vrije tijd moet proppen bakken met geld binnenharken. Zal ik wel een zure kantoortrut zijn, maar so be it.

11 likes

Maar is het niet de soort van verplichting die er druk op legt? Je moet altijd leuk doen, ook al doe je dingen die je leuk doet en wij allemaal in onze vrije tijd doen, ik kan me voorstellen dat je dat soms niet kan opbrengen. Beetje als sport. Ik doe een teamsport, superleuk en voor m’n plezier, maar heb echt niet altijd zin en zie er soms ook echt tegenop.

5 likes

Nee hoor, dit is het Beutyblogtopic dus zit hier helemaal goed. Hier kan ik gewoon mijn reactie en gedachtes geven op een video die zij plaatst.

9 likes

Misschien kan je het daar wel mee vergelijken. Vind het ondanks dat alsnog fascinerend. Want aan de ene kant ben ik ervan overtuigd dat de juiste baan ook energie zou moeten geven. Dus dan zou dit niet moeten gebeuren toch?

Wie weet is het dan inderdaad niet de juiste baan voor haar op lange termijn, of spelen er dingen mee die wij niet zien en weten.

Ik dacht ook de juiste baan te hebben die me energie zou geven als ik dingen teruglees van wat jaren geleden. Ben er nu rond de eind twintig pas achter dat dit totaal niet is wat ik zoek haha.

Ongetwijfeld, maar is dat een reden om er dan maar mee te stoppen?

En het is uiteindelijk niet iets dat ze (alleen) voor hun plezier doen, het is in principe gewoon hun werk natuurlijk. Ik kan echt niet zomaar zeggen dat ik er even geen zin meer in heb en vervolgens niet meer op komen dagen. Daar zal dus vast ook een beetje jaloezie achter zitten van mijn kant, want soms lijkt het me heerlijk om die vrijheid wel te hebben. Maar aan de andere kant vind ik het ook gewoon zwak, dat je als het even niet lekker gaat er maar (tijdelijk) mee kapt ipv gewoon door te zetten.

Misschien is het voor haar gewoon een moment van bezinning? Ze heeft de luxe een stap terug te kunnen nemen. Als ik twijfel over mijn toekomst zou het een uitkomst zijn om een stap terug te kunnen doen en te overdenken wat ik dan wel echt wil.

En nee, voor mij is tegenzin ook geen reden om te stoppen met mijn sport haha. Maar goed, iedereen is anders natuurlijk.

Wauw ik vind een aantal van deze reacties best wel hard? Ik vind het echt van haar video afspatten dat ze te maken heeft met overspannen zijn/ een burn-out hebben. Zeker ook omdat ze zich wazig in haar hoofd voelt en niets kan onthouden etc.

En dat kan je ook overkomen als je jouw werk wel leuk vind. Het heeft niet alleen te maken met hoe ā€œdrukā€ je werk is maar ook met de druk die je werk met zich meebrengt. En een baan waarbij je continu in de spotlight staat en alles wat je doet wordt uitvergroot en beoordeeld lijkt me nou juist op dat gebied veel meer druk hebben dan een ā€œzure kantoortrutten baanā€.

IEDEREEN kan overspannen raken. Ook het kassameisje van de AH of dus een blogger/vlogger. En als jij overspannen bent of last hebt van een andere geestesziekte dan kun je zeker wel een stapje terug doen (@kika) en je ziekmelden. Met daarbij de luxe dat je gewoon betaald wordt, dat is bij Vera ook wel anders…

81 likes

Natuurlijk kan iedereen overspannen raken, maar ik zie hier alleen dat ze een stapje terug doet, er is nergens gezegd dat ze overspannen is of een burn out heeft? En als ze van vloggen overspannen raakt moet ze daarmee aan de slag en dan wat anders gaan doen, en niet ā€œeen stapje terugā€ doen.

1 like

Je weet toch ook niet welk besluit ze straks neemt of wat ze nu wel/niet met haar volgers deelt?