Beutyblogtopic XL #3

Beoordelen is misschien lastig, maar oordelen is natuurlijk juist het makkelijkst vanachter onze schermpjes :grimacing:

En ja, ze zal zich vast echt rot voelen, maar ik vind het best moeilijk om sympathie op te brengen voor mensen die met zichzelf filmen terwijl ze dingen doen die ik normaal in mijn weinige vrije tijd moet proppen bakken met geld binnenharken. Zal ik wel een zure kantoortrut zijn, maar so be it.

11 likes

Maar is het niet de soort van verplichting die er druk op legt? Je moet altijd leuk doen, ook al doe je dingen die je leuk doet en wij allemaal in onze vrije tijd doen, ik kan me voorstellen dat je dat soms niet kan opbrengen. Beetje als sport. Ik doe een teamsport, superleuk en voor m’n plezier, maar heb echt niet altijd zin en zie er soms ook echt tegenop.

5 likes

Nee hoor, dit is het Beutyblogtopic dus zit hier helemaal goed. Hier kan ik gewoon mijn reactie en gedachtes geven op een video die zij plaatst.

9 likes

Misschien kan je het daar wel mee vergelijken. Vind het ondanks dat alsnog fascinerend. Want aan de ene kant ben ik ervan overtuigd dat de juiste baan ook energie zou moeten geven. Dus dan zou dit niet moeten gebeuren toch?

Wie weet is het dan inderdaad niet de juiste baan voor haar op lange termijn, of spelen er dingen mee die wij niet zien en weten.

Ik dacht ook de juiste baan te hebben die me energie zou geven als ik dingen teruglees van wat jaren geleden. Ben er nu rond de eind twintig pas achter dat dit totaal niet is wat ik zoek haha.

Ongetwijfeld, maar is dat een reden om er dan maar mee te stoppen?

En het is uiteindelijk niet iets dat ze (alleen) voor hun plezier doen, het is in principe gewoon hun werk natuurlijk. Ik kan echt niet zomaar zeggen dat ik er even geen zin meer in heb en vervolgens niet meer op komen dagen. Daar zal dus vast ook een beetje jaloezie achter zitten van mijn kant, want soms lijkt het me heerlijk om die vrijheid wel te hebben. Maar aan de andere kant vind ik het ook gewoon zwak, dat je als het even niet lekker gaat er maar (tijdelijk) mee kapt ipv gewoon door te zetten.

Misschien is het voor haar gewoon een moment van bezinning? Ze heeft de luxe een stap terug te kunnen nemen. Als ik twijfel over mijn toekomst zou het een uitkomst zijn om een stap terug te kunnen doen en te overdenken wat ik dan wel echt wil.

En nee, voor mij is tegenzin ook geen reden om te stoppen met mijn sport haha. Maar goed, iedereen is anders natuurlijk.

Wauw ik vind een aantal van deze reacties best wel hard? Ik vind het echt van haar video afspatten dat ze te maken heeft met overspannen zijn/ een burn-out hebben. Zeker ook omdat ze zich wazig in haar hoofd voelt en niets kan onthouden etc.

En dat kan je ook overkomen als je jouw werk wel leuk vind. Het heeft niet alleen te maken met hoe “druk” je werk is maar ook met de druk die je werk met zich meebrengt. En een baan waarbij je continu in de spotlight staat en alles wat je doet wordt uitvergroot en beoordeeld lijkt me nou juist op dat gebied veel meer druk hebben dan een “zure kantoortrutten baan”.

IEDEREEN kan overspannen raken. Ook het kassameisje van de AH of dus een blogger/vlogger. En als jij overspannen bent of last hebt van een andere geestesziekte dan kun je zeker wel een stapje terug doen (@kika) en je ziekmelden. Met daarbij de luxe dat je gewoon betaald wordt, dat is bij Vera ook wel anders

81 likes

Natuurlijk kan iedereen overspannen raken, maar ik zie hier alleen dat ze een stapje terug doet, er is nergens gezegd dat ze overspannen is of een burn out heeft? En als ze van vloggen overspannen raakt moet ze daarmee aan de slag en dan wat anders gaan doen, en niet “een stapje terug” doen.

1 like

Je weet toch ook niet welk besluit ze straks neemt of wat ze nu wel/niet met haar volgers deelt?

Nee klopt, dat is misschien wat ik gewoon zelf opmaak uit de video. Herken daarin gewoon dingen die ze zegt van mensen in mijn omgeving die uiteindelijk wel een burn-out bleken te hebben. En wij weten ook verder niet wat er achter de schermen speelt.

Vind je reactie gewoon overkomen alsof jij je helemaal niet kan inleven in de situatie en het vooral betrekt op “als ik geen zin heb moet ik ook gewoon werken.” Terwijl ze ook nergens zegt dat ze “gewoon geen zin” heeft. Overigens kun je op je werk ook altijd het verzoek doen tot een stapje terug. Of dat goed is voor je carriùre is een tweede, maar ook dat is eigenlijk gelijk aan dat wat Vera nu doet.

In de bestbetaalde maand besluiten geen video’s meer te maken is niet iets wat je doet omdat je even geen zin hebt lijkt me. Maar goed, dat is inderdaad misschien mijn interpretatie.

28 likes

Volgens mij heeft ze al wel doorgezet inderdaad. Aan het einde van haar zomervlogs had ze weer last van angst/spanning en ze was minder actief of insta gaf ze zelf aan. Vind het echt knap van haar dat ze dit doet.

4 likes

Maar ze stopt niet, ze “doet een stapje terug”.

Natuurlijk moet je niet meer doen dan je aankan, maar kom op hey, een of twee video’s per week en wat instafoto’s en je hoeft de rest van de week niks te doen, ik kan me inderdaad niet zo goed inleven (@Daantje) in wat daar nou zo zwaar aan is. Net zoals ik me dat bij Cynthia ook niet kan/kon toen ze haar broodfonds aansprak :woman_shrugging:t3:

2 likes

Nou ja vooral na 9 jaar kan het zijn dat de energie op is. Er zijn weinig mensen van haar leeftijd die 9 jaar aan een stuk hetzelfde werk doen zonder pauze of grote verandering tussendoor.

13 likes

Het was trouwens wel een beetje te merken dat ze niet lekker in haar vel zat omdat ze een tijd geleden kijkers zat af te snauwen in de reacties. Maar ja die zorgen wel voor brood op haar plank en haar chanel armbandjes om haar pols.
Ik wens haar het beste en beterschap, maar ik vond haar videos al een tijd niet leuk meer dus heb haar ontvolgd.

Je kan wel een andere baan zoeken als je van je oude geen energie meer krijgt.

En sorry als dit een persoonlijke aanval is, maar I don’t care: wat is je laatste opmerking een kutopmerking. Door mensen als jij ligt er nog steeds een taboe op burn-outs. En durven mensen er niet open over te zijn voor het te laat is. Zwakte, pfffff.

40 likes

Ik denk dat het ook wel wat zegt dat er best wat youtubers/bloggers zijn die een keer met zoiets te maken krijgen. Dan zouden die dus allemaal ‘zwak’ zijn. Volgens mij vergeten sommige mensen echt hoe vermoeiend/lastig het kan zijn dat er continue mensen zijn die een mening over je hebben. En dat je altijd maar leuk en gezellig moet over komen.

Edit: en volgens mij is het youtube systeem ook niet altijd even fijn qua inkomsten. Ja ze verdienen veel en ook in mindere tijden verdienen ze meer dan gemiddeld, maar als je opeens minder inkomsten hebt dan normaal kan ik mij ook best voorstellen dat je stress krijgt. (geen idee of dat nu bij Vera zo is, maar zie wel vaker dingen voorbij komen van youtubers dat dit speelt)

1 like

Ze zegt nergens dat ze een burn out heeft? Als ze dat had gezegd had ik veel meer begrip op kunnen brengen, nu is het “het gaat niet zo lekker dus ik doe even een stapje terug”.

Ik vind het persoonlijk best raar om mensen maar allemaal mentale problemen toe te kennen aan de hand van een video van vijf minuten. Als ze echt overspannen is of een burn out heeft kan ze dat toch gewoon zeggen. Daar zou ik zoals gezegd veel meer begrip voor hebben dan dit halfslachtige.

Volgens mij baseert iedereen zijn mening op die vijf minuten. Sommigen alleen wat empathischer dan anderen.

9 likes

Ik heb ook begrip voor mensen die zeggen dat ze iets niet aankunnen op dit moment. Ik vind het gewoon niet zo empathisch om je eigen standaarden/opvattingen aan een ander op te leggen op een vrij harde manier.

Tja, misschien zou ik er ook niet zo mee omgaan (of wel, weet ik veel niet mijn leven) maar wat doet dat ertoe? Zij voelt zich overduidelijk super rot en dat vind ik als mens gewoon heel naar voor haar.

Jammer dat mensen bij jou dus pas op begrip kunnen rekenen als ze blijkbaar helemaal aan de grond zitten/ dit openbaar willen maken

7 likes