Ik blijf me oprecht verbazen over het belang dat veel mensen lijken te geven aan het hebben van een (op het randje, overwegend té) druk leven en werk/werken. Ik snap dat onze samenleving zo in elkaar steekt en iedereen zijn steentje bij moet dragen maar zelfs als Vera gewoon ff moe zou zijn, en zo “zwak” om daarom een tijdje een pauze in te willen lassen die ze zich blijkbaar makkelijk kan veroorloven met de buffer die ze voor zichzelf heeft opgebouwd: wat is daar erg aan? De wereld blijft heus wel draaien zonder Vera’s wekelijkse video’s, en zelfs als iemand die best wel van haar werk geniet maar die haar verder persoonlijk totaal niet volgt vind ik het alleen maar goed en knap dat ze aan zichzelf denkt en hopelijk doet wat voor haar goed voelt. Het voelt voor mij ook gewoon een beetje misplaatst om er verder echt een mening over te hebben. Als iemand aangeeft te strugglen dan ga ik ervan uit dat diegene al een hele interne strijd is aangegaan om het eruit te gooien en daar stappen voor te ondernemen, ik kan daar alleen maar respect voor hebben. Voor zover ik weet heeft Vera ook gewoon een therapeut en let is ze erg bewust van haar fysieke en mentale gezondheid, dus het lijkt me ook niet dat ze (hoe goedbedoeld ook) adviezen van mensen op internet die haar niet persoonlijk kennen nodig heeft.
Ok nu ga ik slapen, hopelijk snapt iemand hier iets van.