Beutyblogtopic XL #3

Aantrekkingskracht zit toch niet alleen in uiterlijk, maar juist ook op karakter, maniertjes, manier van praten, etc?

Ja, maar daarom zei ik van als die tegenover haar zit zonder iets te zeggen/foto. Juist omdat je dan niet het karakter of maniertjes enz hebt

Ik was mijn kwasten iedere week, en ik doe mijn make up altijd met schone handen (als ik toevallig iets van de grond moet rapen omdat het gevallen is o.i.d.) dan was ik eerst mijn handen voordat ik verder ga met opmaken.

Met je eigen producten weet je tenminste wat er mee gebeurd en hoe je ermee omgaat. Vind dat toch anders dan gewoon zomaar iets van een ander gebruiken. Zoals bij die highlighter op het einde ging ze er gelijk met haar vinger in, zonder eerst te ontsmetten.

2 likes

Ja maar een poeder is niet echt te ontsmetten he, ze zal heus haar handen hebben gereinigd met alcohol of zo’n desinfectieding, maar alcohol op poeder spuiten werkt niet.

Ik blijf het gewoon smerig vinden………maar ik raak dan ook geen railing aan van openbare (rol)trappen, deurklinken en ik draai de kraan in toiletten altijd dicht met een handdoekje.

2 likes

Ik dacht net dat poeder wél makkelijk te ontsmetten is, alcohol erover sprayen en klaar, nee?

Maar goed ik zou nooit nooit nooit producten van een vreemde gebruiken. De blush of oogschaduw van mijn moeder of een goede vriendin, tot daar aan toe haha.

Nah eigenlijk niet, net te veel alcohol erover en je poeder is nat en dan heb je er (op dat moment) niks aan.

1 like

Haha ik moet nu denken aan Cynthia die haar kwast nat maakte met haar mond en toen in de oogschaduw dipte.

7 likes

Ik weet niet waarom maar ik ging iedereen opzoeken op fb en zo ook Martine. Ze had van de zomer een paar foto’s openbaar gedeeld met deze tekst eronder:

Zo bizar dat dit mooie mannetje van ons is…soms kan ik het nog steeds niet helemaal geloven. Het wordt alleen maar leuker en leuker! #ikbenechtgeenbabymoeder #groeienmaarkerel :blue_heart:

Vond dit toch wel raar om te lezen, ze kijkt haar kind echt groot.

Bedoelt ze zichzelf daarmee?

Ik snap dat uitspreken over ‘deze fase vind ik echt leuk’ of ‘ik vond toen hij echt een baby was minder leuk’ zo kút. Ik hoor dat mensen in mijn omgeving nooit zo uitspreken. Het is gewoon je kind voor altijd!

Ik vond Massa’s intro wel leuk. Vooral de titel! Een eerste stap naar het loslaten van het beautygloss/vloggloss imperium: Mascha’s Vlog. Love it

2 likes

Prima als er mensen zijn die alle leeftijden van hun kind leuk vinden. Ik vind dat heel fijn voor ze (niet sarcastisch bedoeld).

Ook in onze huidige maatschappij lijkt het ouderschap (maar vooral het moederschap) het hoogst haalbare goed, waar je altijd maar dankbaar voor moet zijn. Ik denk dat de mensen die uitspreken dat ze bepaalde fases niet/minder leuk vonden gewoon eerlijk zijn. En dat andere ouders die dat ook vinden, dat als steun kunnen ervaren. Dat betekent niet dat ze je niet kind zijn of dat je niet van ze houdt, maar dat je niet elke fase even tof vond. Kan toch?

45 likes

Het klinkt gewoon gek. Ik snap best dat de gebroken nachten en de vele voedingen enzo echt niet altijd leuk zijn, maar dan zeg je toch eerder dat ipv gelijk je hele kind af te schrijven in een bepaalde fase. Want het lijkt me sterk dat ze alles aan Maik niet leuk vond in de babyfase, maar zo komt het nu wel over.

En ugh sorry ik ben echt een hater maar ik hoop dat Mascha’s YouTube-carrièrebubbel gaat klappen. Zij is echt van de zesjescultuur: waarom meer moeite doen als het ook met minder kan. Zeker nu ik Bonnie volg vind ik Mascha echt zeer matig. Niet dat de content van Bonnie allemaal zo fantastisch is maar die vlogs zitten wel vol met speciale beelden en muziekjes en het vormt echt een mooi geheel dankzij het edit-werk.

9 likes

Het kan zeker. Maar het zo vaak uitspreken en uitschrijven vind ik iets anders.

Dat ze het uitspreekt en deelg draagt alleen maar bij aan het normaliseren van het moederschap, maar de manier waarop ze het keer op keer benoemd en deelt met duizenden mensen vind ik best kwalijk. Dat kind heeft er nooit om gevraagd om een “bekende baby” te zijn en kan over een aantal jaar overal terug lezen hoe kut zijn moeder het moederschap vond en dat het acht maanden duurde voordat ze er enigzins pret in kreeg.

7 likes

Een kind gaat er echt niet aan onderdoor als die erachter komt dat zijn moeder het niks vond toen die nog een baby was, een kind mag best weten dat niet alles rozengeur en maneschijn is. Zoiets is tenminste realistisch en daar word je volwassen van en tenminste niet zo verwend of handen gedragen kind. (klinkt zo harder dan ik bedoel maar you get the point)

17 likes

Ja het is sowieso wel een trend om te klagen over dingen waar je zelf voor hebt gekozen. (Moederschap, veel werken, etc.) Het is ook cooler dan wanneer je zegt: ‘vandaag had ik best een chille dag.’
Aan de ene kant ben ik helemaal voor laten zien dat het leven niet altijd rozengeur en maneschijn is, aan de andere kant erger ik me dood als mensen klagen over dingen die ze zichzelf aandoen.

5 likes

Klagen is echt van alle tijden.
Vroeger zaten mensen hele dagen alleen maar te klagen aan een tafel. Tegenwoordig ook via social media.
Voor werk laatst een onderzoek gelezen dat klagen ook echt nuttig is, omdat je daardoor andere dingen juist meer gaat waarderen.

8 likes

Maar dat gaat zo’n beetje voor alles op he. Ik hoef bijvoorbeeld ook geen 100 foto’s van iemands kat te zien want dat boeit mij ook niet. Maar hun baasje is nou eenmaal verliefd op hun beestje. Dat vind ik fijn voor ze dus daar ga ik niet over klagen.

2 likes