Je hebt inderdaad prima kindvriendelijke wijken in Amsterdam. Ik ben zelf ook in Amsterdam opgegroeid en heb er ook met veel plezier gewoond met kind. Ik kon het zelf alleen helaas niet meer betalen om in een kindvriendelijke wijk in de hoofdstad te wonen. Ik had best willen blijven. Dat zal voor Masha wel anders liggen.
Maar Den Haag is ook geen klein ministadje waar dat niet kan. Die stad stikt van in het wild rondlopende politici. Maschaâs probleem (haar fans zijn jong waardoor ze ook minder rekening houden met privacy) zal in Amsterdam echt niet verkleinen.
Watergraafsmeer, buurt tussen zuid wtc en Stadionweg, Hoofddorppleinbuurt, eigenlijk heel oud Zuid, Staatsliedenbuurt, BoLo, de Baarsjes, IJburg, al die eilanden. Nieuw west. Buitenveldert. Zeeheldenbuurt.
Ok nu stop ik. Laf the mokum
De Watergraafsmeer en sowieso Amsterdam Oost, Oud-West, Zuid, ijburg, delen van Noord en ook Westerpark.
âverâ weg van het centrum is denk ik niet eens erg. Ik ken eigenlijk nauwelijks mensen die actief het centrum opzoeken om dingen te doen als kroegjes of bioscoop ofzo. Dat doe je door de toeristen toch liever in eigen buurt. Zelfs uitgaan is leuker in andere buurten dan het centrum.
Ik zie de foefjes uiteindelijk toch wel weer swichten voor een appartement ipv huis met tuin. Dat aanbod is (over algemeen) beter te betalen in de leukere buurten.
Je hoeft echt niet naar het centrum hoor. Toen ik in watergraafsmeer woonde kwam ik er bijna nooit, alleen voor de uva.
Stadion-, hoofddorppleinbuurt en de pijp zijn ook Oud Zuid, en dat is wel betaalbaar(der, voor de foefz).
Maar denk je niet dat zij er juist willen wonen voor het centrum?
Nee, ik denk dat ze gewoon dichterbij willen zijn. Een half uur met de tram (serieus ga gewoon fietsen) is altijd beter dan 1.5 uur met de auto. En het gebeurt niet allemaal in het centrum.
Iedereen is anders, Mascha heeft nu de keuze en ze gaat voor Amsterdam. Dat is toch prima!
Kennelijk zijn ze niet erg gebonden aan één plek, dus wie weet gaat ze over 5 jaar toch weer verhuizen naar Den Haag.
Het lijkt me in ieder geval wel weer leuk om verhuisvlogs te zien en het nieuwe huis/appartement langs te zien komen!
Misschien komen we haar straks tegen in onze Jumbo
Waar zijn Mascha en Gregor eigenlijk als kind opgegroeid, weet iemand dat?
Mas is natuurlijk op haar 4e naar NL gekomen vanuit Rusland en moest toen maar een AZC (waar Anna ook gezeten heeft!!) en toen gingen ze naar Zeeland verhuizen. Volgens mij gingen dr ouders toen uit elkaar en ging zij met haar moeder en dr Apple computer naar Den Haag en woont die vader in Brabant. En krekkie gewoon Den Haag dacht ik.
Waarom weet ik dit ĂŒberhaupt.
Ja, zoals je eigenlijk zelf al zegt is dit toch gewoon een persoonlijke keus? Er kan dan wel gediscussieerd over worden, maar het ene is niet beter dan het andere. Zie het probleem niet helemaal.
En ze heeft een jaar in Amerika gewoond!!!
Oei hoe kunnen we dat nou vergeten.
Volgens mij kwam Krek uit Voorburg (weet even niet waar ik dit vandaan heb maar heb dit opgeslagen in mijn geheugen naast andere nuttige feitjes)
Dit heeft ze inderdaad in een comment op yoytube ergens letterlijk gezegd!
Gevonden:
Dubbel hoor, het is duidelijk een keuze van hen beiden, maar uit je droomhuis verhuizen lijkt me echt moeilijk. Hopelijk vinden ze ooit een droomhuis van allebei!
Helse rit ook echt :â)
Zij zijn echt gemaakt voor elkaar, dat zie je echt!
Maar iedereen is daar toch anders in? Ik zou voor geen goud in een âwoonwijkâ willen wonen, ook niet met kinderen. Er zijn zat kinderen die in het centrum van Amsterdam opgroeien.
Oh spuit 1111.