Aii
Edit: veel blijft wel langer goed dan erop staat, maar is dat bij lippenstift ook? Of wordt dat te droog
Ik snap niet zo goed wat er mis is met veel makeup hebben/makeup verzamelen. (Mascha’s geval is misschien anders omdat zij van ALLES veel heeft, niet alleen makeup maar gewoon al dr spullen zijn in meervoud)
Ik heb denk ik wel 100 verschillende oogschaduws en lipsticks ook veel, maar ik gebruik het ook gewoon allemaal dus snap echt die ophef er niet over als je dat hebt. Laat mij lekker 100 lipsticks hebben, een ander heeft weer 300 boeken en daar hoor je nooit iemand over.
Dit zegt toch helemaal niemand?
Nou die reacties hierboven zeggen genoeg toch
Als jij blij van wordt is dat toch prima? Althans ik reageerde hierboven dus voel me aangesproken ;). Het is idd de enorme hoeveelheid van ALLES en de ‘verklaringen’ die er voor mijn gevoel bij worden verzonnen waar ik me over verbaas/die ik heftig vind.
Volgens mij bedoelde iedereen hoe het persoonlijk voor hun voelt!
Als iemand een kast vol met boeken heeft alleen voor de heb (en om interessant te doen) is dat net zo idioot als iemand zoals Mas die kasten vol zooi heeft die ze nooit aanraakt. Als iemand de boeken in zijn kast leest/gelezen heeft, is dat net zoals bij jou die de spullen daadwerkelijk gebruikt heel anders, want geen verspilling.
Omdat het allemaal troep is waarmee je moet dealen. Waarom is het washok zo uit de hand gelopen in het oude huis? Omdat ze zo mega veel shitzooi hebben dat je niet meer weet waar je moet beginnen, en dát geeft paniek. Ze moet een paar stappen terug nemen om te achterhalen hoe ze paniek"aanvallen" kan voorkomen. Ik heb dat zelf ook heel erg, moet echt andere gewoonten aanleren om te voorkomen dat ik op een punt kom dat ik denk; waar moet ik beginnen? En dan in paniek raak en nergens aan begin.
Wat ik denk dat het bij de foefs is, is dat ze veel van ALLES hebben. Mascha heeft veel make up, parfums, chilloutfits, schoenen, haartangen, spelletjes, slippers, badjassen, mokken, pindakazen, samballen en ik zie vast nog 100 dingen over het hoofd.
17 concealers als back up is ook gewoon veel. Zelfs als make up lover lijkt mij? Ik bedoel Vera heeft ook vast veel make up en daar hoor je niemand over? Zou het ook niet persoonljjk opvatten en lekker van genieten
Edelstenen! Al sinds de basisschool. Nu niet actief meer aan het verzamelen maar een aardige collectie aangelegd.
Ik zou daar ook paniek van krijgen. Niet weten waar je moet beginnen enzo. Maar ja het zijn toch echt haar spullen, haha
Massa heeft de grootste moeite met spullen wegdoen als make-up, kaarsen, pennen, pindakaaspotten etc. Maar een kaart met haar foto erop uit de tijd dat ze in de kinderopvang werkte… “MY GOD DAT HAAARRR. Nja, gaat de prullenbak in.”
Verslikte me even in mijn koffie. Ik zou zulke herinneringen moeilijker weg kunnen doen dan spullen waar niet echt een verhaal achter zit?
Oohhh noooo ik heb zelf krullen en iedereen snapt toch wel dat je dit nooit moet doen. Gebruik dan gewoon je vingers om het wat losser te maken.
Maar volgens mij is Mascha geen echte hoarder die vanwege emotionele waarde geen afstand kan doen van spullen. In haar geval is het volgens mij pure hebzucht.
Yessss weer een nieuwe vlog van Bonnie.
Mooi binjet haar.
Wel jammer dat het nog van kerst is. Ik ben wel klaar met die kerstperiode
Je haar doorborstelen na het krullen kan wel hoor! Althans, ik doe dat dagelijks en zie er bij lange na niet uit zoals Mascha.
Dat moet echt niet hoor? (Het mag) Ligt echt aan de manier waarop je ze wil gaan stylen, hoe je ze hebt gekruld en wat je zélf mooi vind. Als ik persoonlijk grove krullen maak borstel ik ze ook door. Maar als ik fijne krullen doe zoals Mascha hier boven, dan borstel ik ze niet uit maar ga ik er met mijn vingers doorheen of schud ze gewoon los. Vind dit uitgekamde bij Mascha echt niet geslaagd. Als ze de krullen er weer terug in had gekneed met een product of niet zo lomp had uitgeborsteld had het nog wat kunnen worden. Er zijn ook geen regels hoe het moet denk ik… ieder haar is anders en iedereen vind wat anders mooi.